Horváth Csaba fejéről már nem lehet levenni a bohócsapkát
Tarlós István nem kímélte a volt főpolgármester-helyettest.
A parlament előző héten leszavazta a dugódíjról szóló tervet, így elméletileg veszélybe került az EU 181 milliárdos támogatása, amit a 4-es metró projekthez nyújtott. Tarlós Istvánt Kálmán Olga kérdezte az Egyenes beszéd című műsorban.
- Itt volt nálam Horváth Csaba az előző adásban, aki azt mondta, hogy ön nem mond igazat, amikor azt mondja, hogy azt még a szocialisták vállalták be, hogy a 4-es metró uniós támogatását csak akkor kaphatjuk meg, ha bevezetjük a dugódíjat. Azt mondta Horváth Csaba, hogy ez így, ilyen formában nem igaz. Most akkor mi van ezzel a dugódíjjal?
- Akkor tisztázzuk a dolognak ezt a részét, bár én Horváth Csabával nem szívesen vitatkozom, és nem is én vagyok a partnere, hanem Németh Zoltán kollégám (Németh Zoltán a Fidesz fővárosi frakcióvezetője - a szerk.).
Horváth Csaba hazudik, mondja Tarlós
- Nem kell vele vitatkozni, mi van a dugódíjjal?
- Horváth Csaba hazudik.
- Ő is ezt mondta önre.
- Megjelent számos újságban a szavazási lista, az Európai Bizottság határozata, nem érdemes ilyen hülyeségekkel próbálkozni, ezen nem vagyok hajlandó vitatkozni, szocialista-szabad demokrata szavazatokkal, legkésőbb 2013-as bevezetési határidővel a 4-es metró uniós támogatásának szükséges és kötelező feltételeként személy szerint Horváth Csaba és az MSZP-SZDSZ-es többség határozatban bevállalta a dugódíjat, ezt az Európai Bizottság főtitkára írásban, aláírva, pecsételve, határozati formában közölte a külügyminiszter asszonnyal. Birtokunkban van az okmány.
Én azt kérem, hogy ezt fejezzük be, ennél sokkal nagyobb baj, hogy ennek a döntésnek az értelmében most párhuzamosan azzal a döntéssel, hogy a parlament nemmel szavazott a dugódíjat lehetővé tevő törvényről - itt még hozzátehetem, hogy nem is tudom, hogy mertek ilyen vállalást tenni, amikor Magyarországon törvényi alapja nem volt, hogy vállalják, de most, hogy a parlament úgy döntött, hogy nem is lesz törvényi alapja, így jelen pillanatban azt kell mondjam, hogy bizonytalanná válhat a teljes uniós támogatása a 4-es metrónak. Egyébként nem tudom, hogy Horváth Csaba mit idétlenkedik ezzel a dugódíjjal, elő kell venni a 2010-es nyilatkozatát, amikor kilátásba helyezte a budapestieknek az ingyenes tömegközlekedést, és megkérdezték őt, hogy mire alapozza ezt, és akkor tudja, mit válaszolt Horváth Csaba? Hogy 50 milliárdot vár a dugódíjból, és majd ezzel alapozza meg az ingyenes közlekedést. Úgyhogy inkább beszélgessünk komoly dolgokról.
Horváth Csaba fejéről már nem lehet levenni a bohócsapkát
- Ez is komoly.
- Ne haragudjon, de Horváth Csaba fejéről már nem lehet levenni a bohócsapkát, én nem akarok Horváth Csabáról beszélni.
- Azzal mire jutunk, hogy sértegeti?
- Nem sértegetem, egyszerűen butaságokat beszél.
- Horváth Csaba azt mondta, hogy nem ilyen formában vállalta az SZDSZ-MSZP városirányítás a dugódíjat, mint amit most ön mond, mert a dugódíj minden országban egy forgalomszabályozó eszköz, és milliós beruházás kell, hogy megelőzze.
- Ezért várt tőle 50 milliárdot? Amikor elfogadták 2009-ben, Horváth Csaba volt a főpolgármester-helyettes, Demszky Gábor volt a főpolgármester, aki tett egy ilyen vállalást, és onnantól kezdve egyetlen P+R parkolót nem építettek.
- Nem lesz dugódíj, ez az összeg hiányzik, a 4-es metró építéséből is hiányozni fog, a BKV finanszírozásából is hiányozni fog, de akkor honnan lesz pénz?
- Ez egy másik kérdés, komoly kérdés, a kormánnyal történt megállapodásnak nem ez az egy pontja van, hanem körülbelül nyolc, ezt az egyet be kell helyettesíteni, egyébként nekem nem fáj a szívem a dugódíj után. Elmondtuk a kormánnyal történő megelőző egyeztetéseken, hogy vannak olyan technikai berendezések és infrastruktúra, amik nem készültek el, ennyi idő alatt nem lehet pótolni, és ésszerűbb lenne 2015-től bevezetni, hát én most már bizonyos vagyok benne, hogy nem nagyon lesz dugódíj belátható időn belül. Ne kerülgessük a forró kását, az az igazság, hogy a budapestiek nem tudtak beleszeretni a dugódíj gondolatába.
- Valamennyire csak beleszeretett, érzett csalódást? Nem érezte úgy, hogy a parlament kétharmados többsége, sőt, még maga György István is az ön ötlete ellen szavazott?
- Nem. A kormány ellen szavaztak, hiszen a szaktárca ragaszkodott ahhoz, hogy a dugódíj bekerüljön a megállapodásba, nem mi. György István ott volt ezen az egyeztetésen, ő is nagyon jól tudta, úgyhogy nem biztos, hogy mindig ezzel kéne próbálkoznia.
Így oldaná meg a problémát a főpolgármester
- Már hogy nekem próbálkoznom? Dehogy próbálkozom, én csak próbálom kideríteni, hogy mi történt. És akkor most mi lesz?
- Van olyan lehetőség is, csak persze ez a pillanatnyi politikai erőviszonyokat próbára teszi, de politikai kockázata igazából nincs, például, ha az iparűzési adót másként osztják el, a főváros nemcsak 47%-ot kap belőle, hanem sokkal többet, akkor egyszer és mindenkorra megoldható a BKV-finanszírozás kérdése, és sem a vállalkozók, sem a lakosság pénztárcája nem sérül, ez elhatározás kérdése.
Hogy mit szólnak majd ehhez a kerületi polgármesterek, az az interjú második részéből kiderül. A beszélgetést ezen a linken nézheted meg.
OLVASD EL EZT IS!
- belföld
- tarlós istván
Mit ígért Tarlós, és mi lett belőle?
- budapest
- belföld
Tarlós kiakadt: "Ez egyszerűen baromság"
- színház
- belföld