Horváth Csaba fejéről már nem lehet levenni a bohócsapkát

Ezt gondolja Tarlós

Tarlós István nem kímélte a volt főpolgármester-helyettest.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A parlament előző héten leszavazta a dugódíjról szóló tervet, így elméletileg veszélybe került az EU 181 milliárdos támogatása, amit a 4-es metró projekthez nyújtott. Tarlós Istvánt Kálmán Olga kérdezte az Egyenes beszéd című műsorban.

- Itt volt nálam Horváth Csaba az előző adásban, aki azt mondta, hogy ön nem mond igazat, amikor azt mondja, hogy azt még a szocialisták vállalták be, hogy a 4-es metró uniós támogatását csak akkor kaphatjuk meg, ha bevezetjük a dugódíjat. Azt mondta Horváth Csaba, hogy ez így, ilyen formában nem igaz. Most akkor mi van ezzel a dugódíjjal?

- Akkor tisztázzuk a dolognak ezt a részét, bár én Horváth Csabával nem szívesen vitatkozom, és nem is én vagyok a partnere, hanem Németh Zoltán kollégám (Németh Zoltán a Fidesz fővárosi frakcióvezetője - a szerk.).

Horváth Csaba hazudik, mondja Tarlós

- Nem kell vele vitatkozni, mi van a dugódíjjal?

- Horváth Csaba hazudik.

- Ő is ezt mondta önre.

- Megjelent számos újságban a szavazási lista, az Európai Bizottság határozata, nem érdemes ilyen hülyeségekkel próbálkozni, ezen nem vagyok hajlandó vitatkozni, szocialista-szabad demokrata szavazatokkal, legkésőbb 2013-as bevezetési határidővel a 4-es metró uniós támogatásának szükséges és kötelező feltételeként személy szerint Horváth Csaba és az MSZP-SZDSZ-es többség határozatban bevállalta a dugódíjat, ezt az Európai Bizottság főtitkára írásban, aláírva, pecsételve, határozati formában közölte a külügyminiszter asszonnyal. Birtokunkban van az okmány.

Privát fotók! Mit csinál egy politikus, amikor nem politikus?

Nézegess képeket!

Elolvasom

Én azt kérem, hogy ezt fejezzük be, ennél sokkal nagyobb baj, hogy ennek a döntésnek az értelmében most párhuzamosan azzal a döntéssel, hogy a parlament nemmel szavazott a dugódíjat lehetővé tevő törvényről - itt még hozzátehetem, hogy nem is tudom, hogy mertek ilyen vállalást tenni, amikor Magyarországon törvényi alapja nem volt, hogy vállalják, de most, hogy a parlament úgy döntött, hogy nem is lesz törvényi alapja, így jelen pillanatban azt kell mondjam, hogy bizonytalanná válhat a teljes uniós támogatása a 4-es metrónak. Egyébként nem tudom, hogy Horváth Csaba mit idétlenkedik ezzel a dugódíjjal, elő kell venni a 2010-es nyilatkozatát, amikor kilátásba helyezte a budapestieknek az ingyenes tömegközlekedést, és megkérdezték őt, hogy mire alapozza ezt, és akkor tudja, mit válaszolt Horváth Csaba? Hogy 50 milliárdot vár a dugódíjból, és majd ezzel alapozza meg az ingyenes közlekedést. Úgyhogy inkább beszélgessünk komoly dolgokról.

Horváth Csaba fejéről már nem lehet levenni a bohócsapkát

- Ez is komoly.

- Ne haragudjon, de Horváth Csaba fejéről már nem lehet levenni a bohócsapkát, én nem akarok Horváth Csabáról beszélni.

- Azzal mire jutunk, hogy sértegeti?

- Nem sértegetem, egyszerűen butaságokat beszél.

- Horváth Csaba azt mondta, hogy nem ilyen formában vállalta az SZDSZ-MSZP városirányítás a dugódíjat, mint amit most ön mond, mert a dugódíj minden országban egy forgalomszabályozó eszköz, és milliós beruházás kell, hogy megelőzze.

- Ezért várt tőle 50 milliárdot? Amikor elfogadták 2009-ben, Horváth Csaba volt a főpolgármester-helyettes, Demszky Gábor volt a főpolgármester, aki tett egy ilyen vállalást, és onnantól kezdve egyetlen P+R parkolót nem építettek.

Figyelem! Erre vigyázz, ha a BKV-hajóval utazol

Nézegess képeket!

Elolvasom

- Nem lesz dugódíj, ez az összeg hiányzik, a 4-es metró építéséből is hiányozni fog, a BKV finanszírozásából is hiányozni fog, de akkor honnan lesz pénz?

- Ez egy másik kérdés, komoly kérdés, a kormánnyal történt megállapodásnak nem ez az egy pontja van, hanem körülbelül nyolc, ezt az egyet be kell helyettesíteni, egyébként nekem nem fáj a szívem a dugódíj után. Elmondtuk a kormánnyal történő megelőző egyeztetéseken, hogy vannak olyan technikai berendezések és infrastruktúra, amik nem készültek el, ennyi idő alatt nem lehet pótolni, és ésszerűbb lenne 2015-től bevezetni, hát én most már bizonyos vagyok benne, hogy nem nagyon lesz dugódíj belátható időn belül. Ne kerülgessük a forró kását, az az igazság, hogy a budapestiek nem tudtak beleszeretni a dugódíj gondolatába.

- Valamennyire csak beleszeretett, érzett csalódást? Nem érezte úgy, hogy a parlament kétharmados többsége, sőt, még maga György István is az ön ötlete ellen szavazott?

- Nem. A kormány ellen szavaztak, hiszen a szaktárca ragaszkodott ahhoz, hogy a dugódíj bekerüljön a megállapodásba, nem mi. György István ott volt ezen az egyeztetésen, ő is nagyon jól tudta, úgyhogy nem biztos, hogy mindig ezzel kéne próbálkoznia.

Fotók! Így tárgyalt Orbán az alsónadrágos hajléktalanokkal

Nézegess képeket!

Elolvasom

Így oldaná meg a problémát a főpolgármester

- Már hogy nekem próbálkoznom? Dehogy próbálkozom, én csak próbálom kideríteni, hogy mi történt. És akkor most mi lesz?

- Van olyan lehetőség is, csak persze ez a pillanatnyi politikai erőviszonyokat próbára teszi, de politikai kockázata igazából nincs, például, ha az iparűzési adót másként osztják el, a főváros nemcsak 47%-ot kap belőle, hanem sokkal többet, akkor egyszer és mindenkorra megoldható a BKV-finanszírozás kérdése, és sem a vállalkozók, sem a lakosság pénztárcája nem sérül, ez elhatározás kérdése.

Hogy mit szólnak majd ehhez a kerületi polgármesterek, az az interjú második részéből kiderül. A beszélgetést ezen a linken nézheted meg.

Ezt is szeretjük