11 ezer magyar veszíti el az állását egy kellemetlen változás miatt

Összesen 80 millió európai munkahelyet veszélyeztetnek a hamis termékek.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
Összesen 80 millió európai munkahelyet veszélyeztetnek a hamis termékek.

A hamisítás Európában 80 millió munkahelyet veszélyeztet, az illegális tevékenység évente csaknem 50 milliárd eurót tesz ki, az értékesítés 7,4%-át érinti - hívja fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület(HENT)a szellemi tulajdon világnapja alkalmából kiadott keddi közleményében. Az Európai Unió gazdaságának gerincét továbbra is a szellemi tulajdonjogokhoz (IPR) köthető iparágak alkotják.

130 ezer európai uniós vállalkozás adatait vizsgáló korábbi kutatásból kiderült, hogy a gazdasági összteljesítmény mintegy 40%-a (4700 milliárd euró) és a harmadik országokba irányuló export 90%-a innen származik. Németh Mónika, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) titkára a közleményben kiemelte: a szellemi tulajdonjogokhoz köthető iparágakban működő kkv-k esetében gyakorlatilag a szellemi tulajdonjog adja a vállalkozás tőkeerejét, amelyet a hamisítás térnyerése könnyen megsemmisíthet.

Az Európai Unió Szellemi Tulajdon Hivatalának (EUIPO) egyik korábbi jelentéséből az is kiderült, hogy Magyarországon évente 230 milliárd forint esik ki közvetlenül a kalózkodás és hamisítás különböző fajtái miatt, ami az értékesítés 12%-át teszi ki, emellett ennek tudható be 11 ezer hazai munkahely megszűnése is. A közlemény szerint optimizmusra adhat okot, hogy a mintegy 17%-os növekedésnek köszönhetően tavaly több mint négyezer védjegybejelentés érkezett a hivatalhoz, a bejelentések 70%-át vállalatok tették, ezek háromnegyede a mikro- és kisvállalkozói szektorhoz tartozik.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük