Ezért kérhet a felhasználóktól pénzt a Facebook

Te is fizetsz majd?

A Facebook pénzért cserébe eltüntethetné a reklámokat.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Egy napokban felröppent kósza ötlet szerint a Facebook egy bizonyos havi összegért cserébe eltüntethetné a reklámokat a felhasználók szeme elől.

Ez lenne a Facebook Premium - amihez hasonló már létezik az internetet világban. Te vevő lennél rá, hogy pénzért hirdetésmentesen böngészhesd az oldalt?

Előfizetési díj

Biz Stone, aki a Twitter három alapítójának egyike, a minap az általa indított Medium nevű oldalon írta le gondolatait a Facebook fizetős változatáról.

Stone egészen korán regisztrált a Facebookra, majd miután elege lett a rengeteg beállításból, a szerinte átláthatatlan értesítésekből és egyre zsúfoltabb profiljából, otthagyta az oldalt.

Nemrég viszont újra használni kezdte, és a sok szembejövő reklám juttatta eszébe a Facebook Premium ötletét. 

Más oldalaknál és mobilalkalmazásoknál is működik az úgynevezett freemium modell, aminél egy bizonyos előfizetési díj ellenében eltűnnek a hirdetések a felhasználó szeme elől, esetleg az plusz szolgáltatásokat is igénybe vehet.

Biztonságos Facebook

Ha szeretnéd biztonságosabbá tenni a közösségi oldal használatát, de nem tudod biztosan, hol kell elvégezni a szükséges beállításokat, nézd meg videónkat, ahol a szakember lépésről lépésre megmutatja a teendőket.

Le a reklámokkal!

Stone havi 10 dolláros díjat javasol a Facebooknak - ha ezt az oldal népességének csak 10%-a fizeti ki havonta, akkor is 1 milliárdról beszélünk -, elképzelését pedig azzal indokolta, hogy szerinte a kék közösségi oldal reklámjai egyszerűen nem elég hatékonyak, nem jutnak el a felhasználókhoz, vagy akikhez igen, azokat inkább csak zavarják.

Ha még több érdekességre vagy hasznos tippre vagy kíváncsi a közösségi oldalakkal kapcsolatban, látogass el a Social Times honlapjára!

Így inkább abból kellene pénzhez jutni, hogy a prémium profilokról leveszik a hirdetéseket. Másrészt viszont elismeri, hogy a Facebook pont az ezekből befolyó összegek miatt tud ingyenesen ennyi embert kiszolgálni.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

A konkurenciától kapott tanács szerint tehát továbbra is ingyenes lenne a regisztráció, csak éppen meglenne a lehetőség a nyugodtabb, reklámok nélküli facebookozásra.

Te mit gondolsz az ötletről? Tényleg ennyire zavaróak a hirdetések?

Ezt is szeretjük