A magyarok több mint fele átállt a bankkártyás fizetésre: friss felmérés készült a fizetési szokásokról

A magyarok körében egyre kedveltebb fizetőeszköz a bankkártya.

Fizetési szokások
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A magyarok több mint fele a digitális fizetést részesíti előnyben a gyorsaság és a kényelem miatt - közölte az EVO Group a Visa partnerségével készült "Fizetési szokások" című nemzetközi reprezentatív tanulmányának eredményét az MTI-vel.

Az adatokat 14 országban gyűjtötték, a Visa nyolc közép-kelet-európai országban, köztük Magyarországon volt a kutatók partnere. A tanulmány szerint a magyar fogyasztók 57 százaléka bankkártyával fizet vásárláskor.

Már szinte mindenhol elvárás a bankkártyás fizetés

A digitális fizetési módot kínáló üzleteket a magyar fogyasztók pozitívan ítélték meg, a válaszadók 84 százaléka szerint ezek a boltok modernek, 31 százalékuk pedig nagyobb biztonságban érzi magát, mivel a digitális megoldás higiénikusabb más fizetési módoknál - írják a közleményben. A felmérés rámutatott arra, hogy Magyarországon a digitális fizetési lehetőségek terjedésére még mindig van lehetőség. A magyar válaszadók 27 százalék mondta, hogy a digitális fizetés lehetőségének hiánya miatt nem tudott legutóbb kártyával fizetni. A digitális fizetés elsősorban a hagyományos piacokon nem érhető el - olvasható a közleményben.

bankkártyás-fizetés1
Fotó: Isabel Pavia / Getty Images Hungary

Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője a közleményben kiemelte, arra törekednek, hogy a közép- és kelet-európai régióban, így Magyarországon is támogassák a fizetési ökoszisztéma fejlődését. Egyebek közt új fizetési termékeket, megoldásokat vezetnek be a magyar piacon a partnerbankokkal, elfogadókkal és más pénzügyi intézményekkel együttműködve.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Árulkodó jelek, ha visszaélnek a bankkártyáddal

Egyre cselesebben próbálják átverni az embereket az interneten is.

Árulkodó jelek, ha visszaélnek a bankkártyáddal: érdemes vigyázni az interneten

Egyre cselesebben próbálják átverni az embereket az interneten is.

Elolvasom

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük