Ezt akarják hallani az állásinterjún

Mit mondj, hogy biztosan tiéd legyen a munka?

Tudd meg, hogy érdemes reagálni a HR-es kérdéseire!

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A humánpolitikai szakértők egybehangzó véleménye és gyakori tapasztalata, hogy az interjúra hívott jelentkező legtöbbször már kívülről fújja a jól hangzó, bevett fordulatokat, amelyek a papírforma szerint épp a HR-es fülének valók.

Csakhogy pont ugyanezek a klisémondatok érkeznek futószalagon minden második interjún, ezért akármilyen felkészült is instant válaszokból a pályázó, beleolvad a tömegbe, így pedig már kevésbé lesz vonzó az interjúztató számára. Nagyobb eséllyel vágódsz be a munkaügyisnél, ha közhelyek helyett a saját egyéniségedet próbálod meg domborítani. Konkrét kérdések esetén ezekre figyelj.

Meséljen magáról!

Annak ellenére, hogy ennek a kérésnek csupán lazító, bemelegítő funkciója van, sokan rágörcsölnek, bebiflázzák az önéletrajzuk adatait, és előre megfogalmazott, kerek mondatokban előadják azt.

Pedig a HR-es valójában nem ezt szeretné hallani, hiszen a cv-det már jó előre elküldted neki, sőt, a pályázati anyagod alapján választott ki, ezért nem a legjobb döntés élőben ráborítani a nyers adathalmot.

Helyette úgy próbáld meg összefoglalni a szakmai útvonaladat, hogy bedobsz az adatok mellé egy-két érdekességet, valami olyasmit, ami a cég számára fontos, figyelemfelkeltő lehet.

Ezért is szükséges, hogy előtte alaposan felkészülj a vállalati infókból, így könnyebb lesz becélozni, mit hallanának szívesen. Nem véletlenül jelentkeztél hozzájuk: keress egy kapcsolódási pontot, és használd fel a bevezetődben - emlékezni fognak rád.

Miért akarja ezt az állást?

Ettől a kérdéstől hajlamosak megijedni a pályázók, mert úgy gondolják, valami extra dolgot vár válaszként az interjúztató, de az is előfordul, hogy a megszokott közhelyekkel rukkolnak elő, ami megintcsak elég hervasztó.

15 életbevágóan fontos illemszabály

Nézegess képeket!

Elolvasom

Pedig, ha belegondolsz, itt brillírozhatsz igazán, hiszen végre lehetőséget adtak, hogy korteskedj kicsit magad mellett, és felfesthesd magad mint tökéletes munkaerőt. Nyugodtan fejtsd ki, miért érzed úgy, hogy pont te illesz a meghirdetett pozícióba, mennyire passzolnak a képességeid, az érdeklődési köröd és a céljaid az álláshoz, miért lenne számodra ideális kihívás.

Miért jött el az előző helyéről?

Kicsit beugratós, és ezt a pályázók is érzékelik. A legfőbb kérdés, hogy mennyire érdemes őszintének lenni. Annyira mindenképp, hogy ne hallgasd el, ha még nem mondtál fel, és azt sem, ha éppenséggel kirúgtak. Ne feledd, hogy utána tudnak járni, és nagyon kellemetlen helyzetbe kerülhetsz, ha kiderül, hogy hazudtál, az állást pedig persze úgy aligha kapod meg.

Semmiképp se kezdd el szidni a volt főnöködet, akkor se, ha a sérelmeid még frissek és a tények téged igazolnak: a cégek pozitív szemléletű embereket keresnek, és nem leszel szimpatikus, ha rágörcsölsz a sértettségre.

Inkább koncentrálj a jövőre, a céljaidra, arra, hogy mennyire passzol a terveidhez az itt kínált pozíció, és miért jelent nagyobb kihívást a múltbeli feladatokhoz képest.

Hogyan oldana meg egy problémás helyzetet?

Ez az a kérdés, amit pont azért dobnak be, hogy kiderüljön valamennyire, milyen vagy éles helyzetekben. Ha ebben a szituban is maradsz a papírízű kliséknél, akár fel is állhatsz, aligha kíváncsiak az elhárító, konfliktuskerülő mondatokra.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

A kérdést valószínűleg a pozícióra, illetve a feladataidra szabják konkrétan, így kicsit olyan, mintha mélyvízbe dobnának. Ha nem jut eszedbe semmi frappáns használható, akkor meríts a múltból: keress egy olyan helyzetet, amit sikeresen megoldottál a munkahelyeden, és vázold fel, mit és hogyan tettél akkor, hogy a probléma megoldódjon.

Ezt is szeretjük