Egy autó, amely annyit fogyaszt, mint a hűtőgéped

Elektromos és végre szép is!

Európa egyik legnépszerűbb autója elektromos verzióban. (x)

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Mi is ott voltunk a berlini Felvillanyozva! hívószóval megrendezett elektromos autók kiállításán, amely március 8. és 21. között rengeteg érdekes látnivalóval várta az újságírókat és az autóipari szakembereket.

Kétségtelen, hogy a jövő az elektromosságé és a tiszta energiáé lesz, de mi arra voltunk most kíváncsiak, hogy mennyire távoli vagy közeli az a jövőkép, ahol végre testközelből tapasztalhatjuk meg az alternatív meghajtású autókat a mindennapok közlekedésében.

Elektromos autók a Volkswagennél

A berlini kiruccanásunk tanúsága szerint ez a jövő korántsem olyan távoli, mint hinnéd. A sok futurisztikusnak tűnő közlekedési eszköz között ugyanis a Volkswagen bemutatta azt az új elektromos meghajtású modelljét, amely a Golf formáját öltve konnektorról működik, és már a sorozatgyártásra is készen áll! Ráadásul olyan meggyőző teljesítménnyel és hívogató alapfelszereltséggel kerül piacra, ami szerintünk sok hagyományos meghajtású autótulajdonost el fog gondolkodtatni egy esetleges cseréről.

Németországban már meg is kezdődött az e-Golfok előzetes értékesítése, de Európa többi országában is hamarosan megkezdődik a modell piaci bevezetése. Nálunk az év második felében lesz elérhető. De addig is elmeséljük, hogy mit tapasztaltunk és mit tudtunk meg az árammal hajtott e-Golfról.

A leírás szerint az elektromos autó nulla károsanyag-kibocsátás mellett 140 kilométer/óra maximális sebességgel, akár 190 kilométert tud megtenni. Alapfelszereltségének része a fejlett információs-, és zenelejátszó rendszer, az első és hátsó LED lámpa, a tolatóradar és okostelefonról is egy csomó mindent ki és be kapcsolhatunk az autón, mint egy távszabályzón. De a gyors összegzés után nézzük meg azért ennél részletesebben is ezt az elektromos kis csodát.

Ingázóknak is tökéletes

Hosszabb útra ugyan nem tudtuk elvinni, de ez az egyszeri akkumulátorfeltöltéssel megtehető 190 kilométer már egy átlag ingázó számára is három-négy napi autózást jelent a munkahely és otthon között. Egy tanulmány szerint az összes német autós 80%-a kevesebb mint 50 km-t tesz meg naponta az autóval. Ezt a teljesítményt három különböző vezetési üzemmód - Normál, Eco és Eco+ - és a visszatápláló fékezés hivatott biztosítani.

Csendesen dinamikus

Az e-Golf a környezetkímélő tulajdonságai mellett is sportos vezetési élményt nyújt, így a sportos vezetési stílus hívei sem fognak csalódni az autóban. A szinte hangtalan elektromos motor már álló helyzettől is olyan teljesítményre képes, mint amilyen számokat csak a jóval nagyobb kategóriájú autók szoktak produkálni: az elsőkerék meghajtású e-Golf mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsul fel 60 kilométer/óra sebességre. Mindezt teszi úgy, hogy a 12,7 kilowattóra/100 kilóméteres fogyasztása csupán annyi, mint egy átlagos hűtő egy heti áramfogyasztása!

A Volkswagen a dinamikus gépezetet a biztonságos vezetés és a takarékos teljesítmény érdekében 140 kilométer/óránál korlátozta a maximális sebességet. Ez lehet, hogy zavarni fogja azokat, akik szeretnek nagyobb sebességgel haladni az autópályán, de a női vezetők többsége valószínű inkább örömmel üdvözöli a biztonságos vezetés ilyen jellegű óvintézkedését.

Csúcsfelszereltség szériában

A Volkswagen szeretne minden korábbi kételyt eloszlatni az elektromos autózással kapcsolatban, és bebizonyítani, hogy egy környezettudatos autó ugyanazokat tudja, mint egy hagyományos meghajtású kocsi. Ezért már az alapfelszereltség részeként többek között megtalálható az autóban a fedélzeti navigációs rendszer, a szélvédőfűtés és az okostelefonodról vezérelhető alkalmazás, melynek segítségével távolról is elindíthatod az akkutöltést, az állóhelyzeti fűtést, vagy éppenséggel a hűtést, hogy mikor indulni szeretnél, már egy kellemes klímájú, menetkész autó várjon.

Szemmel láthatóan takarékos

Az e-Golf modellt olyan külső részletek különböztetik meg hagyományos társától, mint a feketére fényezett lefedett hűtőrács, a LED fényszórók, az első lökhárítóban áttervezett egyedi C-formájú LED-es nappali menetvilágítás, vagy a kék hátterű Volkswagen logó. Mindegyik elektromos hajtású Golf hűtőrácsán és fényszóróházaiban egy kék csík látható, amely az elektromos vagy a hibrid hajtású új Golf modelleknek lesz az azonosító jegye. Továbbá alapáron járnak a modellhez a LED hátsó lámpák és az áramvonalas, könnyűfém keréktárcsák. Hátulról pedig többek között olyan jellegzetességek mutatják, hogy az e-Golf nulla károsanyag-kibocsátású autó, mint a kipufogócsővégek hiánya.

10 dolog, amit érdemes tudnod az új e-Golf modellről:

1. Teljes mértékben megfelel a mindennapos használatra, akárcsak az összes többi Golf
2. A LED fényszórók és LED hátsó lámpák az alap szériafelszerelés részei
3. Fejlett Discover Pro információs, illetve szórakoztató rendszer szintén szériafelszerelés
4. Okostelefonnal bekapcsolható az akkumulátortöltés és a légkondicionáló
5. 190 kilométeres hatótávolság egyetlen feltöltéssel
6. A dinamikus elektromos autó kiemelkedően alacsony, csupán 12,7 kilowattóra/100 kilométer energiafogyasztásával tűnik ki kategóriájából.
7. Csupán 4,2 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 60 kilométer/óra sebességre
8. Legnagyobb sebessége 140 kilométer/óra – a végsebesség elektronikusan korlátozva
9. Sportos kezelhetőség a rendkívül alacsony tömegközéppont révén
10. A Volkswagen elektromechanikus fékrásegítőt fejlesztett ki elektromos autói számára, ami optimalizálja a vezető által kifejtett fékerőt a motorfékkel.

A zajszint minimalizálása

Az autó hihetetlen csendes, alig vettük észre, hogy már jár a motor, és menet közben akár még egy tű leesését is meghallottuk volna. Ahogy a kiállításon megtudtuk, az elektromos hajtásrendszerek igazi kihívás elé állították a zajszint csökkentésén dolgozó fejlesztőket, mivel nagyon sok más zajforrás hallhatóvá válik a belsőégésű motor hiányában. Ráadásul a hajtásrendszer alig érzékelhető, ugyanakkor nagyon jellegzetes háttérzaja keveredik az elektromos hajtású segédberendezések hangjával és rezgéseivel. Végül, de nem utolsósorban a finom részletek tökéletesítése nélkül a szél- és a gördülési zaj sokkal jobban észrevehető az elektromos járművekben, akárcsak a felsőkategóriás autók esetében.

A fentieket szem előtt tartva a Volkswagen egy kifejezetten az elektromos járművek karakterisztikájára szabott zajszintcsökkentési koncepciót vezetett be az e-Golf esetében, jóformán néma cirkálóvá varázsolva ezzel a környezetkímélő autót.

Plusz, magyar specifikus szériafelszerelések

- CCS töltőcsatlakozó
- Töltőkábel váltóáramú (AC) töltőállomásokhoz
- Emelt szintű riasztóberendezés
- DAB+ digitális rádióvevő
- Sebességtartó automatika sebességkorlátozóval
- Fáradságérzékelő szenzor
- Városi vészfékező funkció (City Emergency Brake)
- Látni és látszani (Light and Sight) csomag automatikus menetvilágítás-kapcsolással, automatikusan elsötétülő belső visszapillantó tükörrel és esőérzékelővel
- Kényelmes parkolás a radaros parkolássegítővel (ParkPilot),
- Kulcs nélküli nyitás és indítás rendszere (Keyless Access)
- Pre-Crash ütközésre felkészítő utasvédelmi rendszer
- Rear Assist tolatássegítő kamera
- Kulcs nélküli nyitás és indítás rendszere (Keyless Access)
- Sötétített üvegezés a B oszloptól
- Téli csomag fűthető szélvédőmosó-fúvókákkal és fűthető első ülésekkel
- Multifunkciós, bőrbevonatú kormánykerék
- Fűtőszál nélkül fűthető, infravörös sugarakat visszaverő szélvédő
Ezt is szeretjük