Elképesztő, mibe csomagolja a termékeket ez a cég: meg is eheted a töltőanyagot
A cég érdekes módon változtatta meg a csomagoláshoz használt anyagot.

A fogyasztói társadalomban a rengeteg online vásárlás és világszintű szállítási hálózatok iszonyatos terheket rónak a környezetre. Miközben a termékek maguk és azok csomagolóanyagai is sokszor nem lebomlóak, károsak az élővizekre, és mikroműanyagokat engednek a talajba.
Egy japán cég úgy döntött, hogy változtat ezen, és kreatívan fogta meg a problémát: ehető csomagolóanyagot alkalmazott a szállításnál. Elsőre furcsának tűnhet a megoldás, de jobban belegondolva: miért is ne működhetne?
Ehető csomagolás
Már sok kávézóban elterjedt az a trend, hogy az elviteles kávékat ehető pohárban is lehet rendelni, amelyek általában valamilyen keményebb, nedvességet jól megtartó sütitésztából készülnek. Így az elfogyasztott ital után nem marad meg egy lassan vagy nagyon nehezen, esetleg soha nem lebomló hulladék. Hasonló ötlettel rukkolt elő az a japán cég is, aki a töltőanyagokat akarta egy jobb alternatívával kiváltani. A hungarocellt, műanyagot és a kartonpapírt egyetlen étellel képesek voltak helyettesíteni.
Az Azechi Foods, a japán Kochi városában működő popcorngyártó és csemegekukorica-nagykereskedő cég arról vált híressé, hogy a pattogatott finomságot nemcsak nasiként, hanem töltőanyagként is használja és forgalmazza. A vállalat vezetője egy másik nagyvállalat csomagolótechnikájából inspirálódott, akik szintén ehető alapanyagot – puffasztott kukoricarudakat – használtak a szállítás közben előforduló törések és ütődések elkerülésére. A pattogatott kukoricát így nemcsak újra népszerűvé tehette, de egy szuper lehetőséget fedezett fel a marketingfogásban is, hogy egy kissé szokatlanabb módon használta fel a sós klasszikust.
A popcornt átlátszó tasakokban tették a csomagok mellé, a zacskókon a nem ehető feliratból csak a nem szócskát húzták át. A cégvezető számításai bejöttek, az embereknek tetszett az ötlet, és nem sokkal később a zacskókról készült fotók vírusként terjedtek a japán közösségi médiában - igaz, sokan megjegyezték, hogy a műanyag tasakok sem számítanak igazán tökéletes megoldásnak, ha a fenntarthatóság a cél. A népszerűségi indexük viszont tovább nőtt, ahogy egyre több cég rendelte meg tőlük az ehető töltőanyagot, így sikerült egy trendet teremteniük, míg a saját márkájukat is fellendítették.
Jobban járhatsz ezekkel a használt termékekkel, mint az újakkal: meglepő dolog derült ki a friss kutatásból
Megéri használt termékeket venni, és a bolygónkkal is jót teszel!
Elolvasom(Borítókép forrása: Getty Images Hungary.)