Nem kell a fiataloknak a diákhitel

Mi lesz így?

Félnek attól, hogy nem lesz munkájuk, miután végeznek. Jövőre 10 ezer főt leszámítva mindenkinek diákhitelezni kéne.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A vártnál kevesebben igényelték a Diákhitel 2-t. Bugár Csaba, a Diákhitel Központ Zrt. vezérigazgatója szerint a fiatalokban van némi félelem a várható munkalehetőségek miatt. 

A Diákhitel 2-nek nem volt olyan pozitív a fogadtatása, mint annak idején az "ingyenpénzként" elkönyvelt eredeti diákhitelnek - mondta Bugár Csaba, a Diákhitel Központ Zrt. vezérigazgatója a Magyar Hírlapnak.

Kevesebben érdeklődnek

A vezérigazgató közölte: most 4950 hallgatónak kezdték folyósítani a kizárólag a képzési költségre fordítható új Diákhitel 2-t, míg a már ismert eredeti Diákhitelnek 7100 új ügyfele lett.

Hozzátette azt is, egy felmérés jelezte, hogy az új önköltséges hallgatók 30%-a igényelheti majd a Diákhitel 2-t. Végül mégsem élt a nyolcezres diáksereg a lehetőséggel.

Ezt Bugár Csaba azzal magyarázta, hogy a fiatalokban van némi félelem.

Bár a diplomások között kisebb a munkanélküliség, ma nagyon nehéz elhelyezkedni.

Ha sikerül is, akkor sem feltétlenül a végzettségének megfelelő helyre kerül a frissdiplomás, és így jövedelme az eredetileg tervezettnél jóval kevesebb lehet.

Bajban a magyar kormány: tiltakozások kezdődnek

Nézegess képeket!

Elolvasom

A költségtérítéses hallgatók az előző években a "hagyományos" diákhitel keretében szemeszterenként átlagosan 210-220 ezer forintot vettek fel. Most a Diákhitel 2 nyomán az önköltséges diákok átlagosan 230 ezer forintot igényeltek. Pedig az állami kamattámogatás révén ezt a pénzt 2%-os kamatra veszik fel a fiatalok - tette hozzá Bugár Csaba.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük