Ne vedd meg, ha nem segítesz újrahasznosítani! (x)
Miért ne kérhetném kedvenc üdítőmet újratölthető vagy 100%-ban újrahasznosított palackban? - merül fel a környezettudatos fogyasztókban a kérdés. Nézd meg, hogy az olyan nagyvállalatok, mint a Coca-Cola, milyen megoldásokon és kreatív kampányokon dolgoznak a fenntarthatóság jegyében.
Az ételek és italok csomagolásának köszönhetően a termékek biztonságosan és higiénikusan juthatnak el hozzánk. Ezzel együtt a csomagolási hulladék az egyik legégetőbb globális probléma. Évente 30,5 kilogramm csomagolási hulladékot termel egy ember Magyarországon, és ennek csupán 27,5 százalékát dolgozzák fel újra.
A nagyvállalatoknak is komoly felelőssége van abban, hogy ez megváltozzon. A Coca-Cola például vállalja, hogy folyamatosan csökkentik a gyártásban felhasznált új műanyag mennyiségét, és tíz éven belül minden PET-palackjukat felerészben újrahasznosított anyagokból állítják elő. Emellett amennyi palackot, üdítős dobozt elad a világon, annyit vissza is gyűjt 2030-ra. Itthon pedig 600 tonnával kevesebb műanyagot használt fel a cég tavaly a csomagolások előállítása során, mint egy évvel korábban.
A csomagolási fejlesztései mellett számos akcióval hívja fel a cég a fogyasztók figyelmét a problémára, és kéri a segítségüket a megoldásban. Lássuk a legérdekesebbeket!
Coca-Cola újratölthető csomagolásban
Az Egyesült Királyságban a cég 2020 nyarán az elsők közt csatlakozott a Loop webshophoz, ahol világmárkák termékeit lehet megvásárolni újratölthető, visszaváltható módon. A Coca-Colát például egyliteres palackban, amelyeket visszagyűjtenek a vásárlók otthonából, vagy azok a gyűjtőpontokon le is adhatják.
Hulladékmentes Tisza
Magyarországon a Coca-Cola az Országos Vízügyi Főigazgatósággal és a PET Kupával fogott össze, hogy megtisztítsa a hulladéktól a Tisza-tavat és a folyó felső szakaszát. A cég 73 millió forintos támogatással és munkatársainak önkéntes akcióival segítette a kezdeményezést. A két évre kitűzött célszámot már a program első évében majdnem sikerült teljesíteni: 80 tonna hulladékot dolgoztak fel.
Ne vedd meg, ha nem segítesz újrahasznosítani!
Belgiumban és Hollandiában 2019-ben a Coca-Cola hatalmas épülethálókon és termékein arra biztatta a fogyasztókat, hogy ne vásárolják meg termékeiket. Ez elsőre furcsának tűnhet, de a lényege a folytatás volt: „Ne vedd meg, ha nem segítesz újrahasznosítani!”
Diesel (Re)Collection
2019-ben a Coca-Cola és a Diesel egy kollekciót dobott piacra, mely újrahasznosított műanyag és pamutszálak felhasználásával készült. Milánóban fesztivált tartottak a kollekció megünneplésére divatbemutatóval, koncerttel és óriáskerékkel, melyre PET-palackok szelektív kukában való elhelyezéséért cserébe lehetett felülni. A kollekció egyik darabját Palvin Barbi modell is viselte.
Az üres palack is érték!
Itthon minden Coca-Cola termék 100%-ban újrahasznosítható, és a Coca-Cola a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítésére most országos kampányt indít, részeként egy nyereményjátékkal, olyan környezetbarát nyereményekkel, mint a kerékpár vagy egy elektromos autó. A promóció a jatek.coke.hu oldalon érhető el.
(Képek forrása: The Coca-Cola Company)