Cáfol a kormány? Akkor óriási baj van
Miből tudjuk, hogy gond lesz?
Óvakodjunk attól, hogy ha a kormány megcáfol egy hírt. Még a végén valóra válik.

Dia

	Lázár Jánosnak leesett, hogy az M4-es autópálya építése kicsit költséges, ezért leállították a projektet - amit egészen véletlenül az Orbánnal összeveszett Simicska Lajos cége kivitelezett. Lázár cáfolta, hogy ennek köze lenne a döntéshez, Brüsszelre mutogatott, mondván, onnan érkezett a figyelmeztetés, hogy kartellgyanús volt a tender. A 444.hu azonban megkérdezte a bizottságot, és kiderült, ők nem szóltak a kormánynak. A kormány azonban folyamatosan cáfolja, hogy az ő döntésük lett volna a beruházás leállítása, és ragaszkodnak ahhoz, hogy az EU szólt közbe.

Lázár Jánosnak leesett, hogy az M4-es autópálya építése kicsit költséges, ezért leállították a projektet - amit egészen véletlenül az Orbánnal összeveszett Simicska Lajos cége kivitelezett. Lázár cáfolta, hogy ennek köze lenne a döntéshez, Brüsszelre mutogatott, mondván, onnan érkezett a figyelmeztetés, hogy kartellgyanús volt a tender. A 444.hu azonban megkérdezte a bizottságot, és kiderült, ők nem szóltak a kormánynak. A kormány azonban folyamatosan cáfolja, hogy az ő döntésük lett volna a beruházás leállítása, és ragaszkodnak ahhoz, hogy az EU szólt közbe.

Fotó: MTI/Mészáros János

Dia

	A Quaestor-ügy akkora zavart okozott a kormánynál, hogy szinte naponta érkeztek a cáfolatok, majd a cáfolatok cáfolatai. Miután tisztázódott, hogy a csődbe ment brókercég vezetője, Tarsoly Csaba tényleg írt levelet Orbán Viktornak - eleinte ezt is cáfolták -, abban mondtak egymásnak ellent kormánypárti politikusok, hogy mikor kapta ezt meg a miniszterelnök. Abban is nehezen egyeztek az álláspontok, hogy Orbán melyik kormányülésen rendelte el, hogy minden állami szerv vegye ki a pénzét a brókerházakból.

A Quaestor-ügy akkora zavart okozott a kormánynál, hogy szinte naponta érkeztek a cáfolatok, majd a cáfolatok cáfolatai. Miután tisztázódott, hogy a csődbe ment brókercég vezetője, Tarsoly Csaba tényleg írt levelet Orbán Viktornak - eleinte ezt is cáfolták -, abban mondtak egymásnak ellent kormánypárti politikusok, hogy mikor kapta ezt meg a miniszterelnök. Abban is nehezen egyeztek az álláspontok, hogy Orbán melyik kormányülésen rendelte el, hogy minden állami szerv vegye ki a pénzét a brókerházakból.

Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

Dia

	A kormány tagadja, hogy a kötelező vasárnapi boltbezárás munkahelyeket veszélyeztetne. Miután azonban elfogadták, és életbe is lépett a szabályozás, kiderült, készült egy belső használatra szánt tanulmány a vasárnapi zárás hatásairól, amelyben több ezer megszűnő munkahelyet említenek - az már csak hab a tortán, hogy a tanulmány létét is cáfolta a kormány, ám végül csak megtalálták az irományt. Erre utal, hogy tavaly ősszel szintén megszűnő munkahelyekről beszélt a nemzetgazdasági tárca - vajon ezt is cáfolnák, ha újra megkérdeznénk?

A kormány tagadja, hogy a kötelező vasárnapi boltbezárás munkahelyeket veszélyeztetne. Miután azonban elfogadták, és életbe is lépett a szabályozás, kiderült, készült egy belső használatra szánt tanulmány a vasárnapi zárás hatásairól, amelyben több ezer megszűnő munkahelyet említenek - az már csak hab a tortán, hogy a tanulmány létét is cáfolta a kormány, ám végül csak megtalálták az irományt. Erre utal, hogy tavaly ősszel szintén megszűnő munkahelyekről beszélt a nemzetgazdasági tárca - vajon ezt is cáfolnák, ha újra megkérdeznénk?

Dia

	Az útdíjrendelet sok eddig ingyenes utat tett fizetőssé. Így járt az M86-os főút is. Bár a szombathelyi kötődésű Hende Csaba honvédelmi miniszter cáfolta, hogy fizetőssé válna a főút, a kormány már másnap kitette a fizetős utak listáját - rajta az említett szakasszal. Az igazsághoz tartozik, hogy később az M86-os a tiltakozások hatására felülvizsgált rendeletből már kikerült. A kormány az útdíjjal kapcsolatban azt is cáfolta, hogy a fizetőssé tett M0-ás elkerülőt Budaörs felé, a lakott részeken kerülik ki az autósok, és emiatt megnő ott a forgalom. Eddig úgy tűnik, tényleg nagyobb lett a forgalom.

Az útdíjrendelet sok eddig ingyenes utat tett fizetőssé. Így járt az M86-os főút is. Bár a szombathelyi kötődésű Hende Csaba honvédelmi miniszter cáfolta, hogy fizetőssé válna a főút, a kormány már másnap kitette a fizetős utak listáját - rajta az említett szakasszal. Az igazsághoz tartozik, hogy később az M86-os a tiltakozások hatására felülvizsgált rendeletből már kikerült. A kormány az útdíjjal kapcsolatban azt is cáfolta, hogy a fizetőssé tett M0-ás elkerülőt Budaörs felé, a lakott részeken kerülik ki az autósok, és emiatt megnő ott a forgalom. Eddig úgy tűnik, tényleg nagyobb lett a forgalom.

Dia


                        	Március elején jelent meg a hír a Financial Timesban, miszerint problémát lát az EU a magyar-orosz atommegállapodás körül. A hír nálunk úgy jelent meg, hogy az EU blokkolja a paksi beruházást, amit a kormány cáfolt, Navracsics Tibor EU-biztos azonban megerősítette a brit lap állításait. Kiderült, bár az egész beruházást nem lehetetleníti el Brüsszel, az üzemanyag-beszállítással kapcsolatban vannak gondok.

Március elején jelent meg a hír a Financial Timesban, miszerint problémát lát az EU a magyar-orosz atommegállapodás körül. A hír nálunk úgy jelent meg, hogy az EU blokkolja a paksi beruházást, amit a kormány cáfolt, Navracsics Tibor EU-biztos azonban megerősítette a brit lap állításait. Kiderült, bár az egész beruházást nem lehetetleníti el Brüsszel, az üzemanyag-beszállítással kapcsolatban vannak gondok.

Fotó: Wikipedia.org/Rovibroni
Blog.hu ajánló
Fotó: