Ma már csak így juthatsz jó munkához: az elmúlt egy évben is nagyot változtak a dolgok

Ma már mindenki böngészgeti az állásajánlatokat, de érdemes csak az érdeklődési körödhöz és képességeidhez mérten keresni, mert így könnyebben rád talál álmaid munkája.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
Ma már mindenki böngészgeti az állásajánlatokat, de érdemes csak az érdeklődési körödhöz és képességeidhez mérten keresni, mert így könnyebben rád talál álmaid munkája.

Már rég nem azt a kort éljük, amikor hatalmas, szétnyitható napilapokban kellett pásztázni az álláshirdetéseket. Még szerencse, különben háromszor annyi időbe telne megtalálni álmaink állását. Már pusztán az elmúlt egy évben gyökeresen megváltoztak az álláskeresési szokások. 

Nemcsak az álláskeresők változtatnak, de a cégek is változtattak a keresési stratégiáikon azzal, hogy egyre inkább igénybe veszik az olyan digitális megoldásokat, mint a videointerjú.

Mi változott?

Egyre több cég változtat a stratégiáin, és már az interneten sem úgy hirdetik az állásokat, mint eddig. Míg korábban az volt a bevált stratégia, hogy az álláshirdetéssel az internet forgalmas pontjait célozták meg, hogy az mindenkihez eljusson, ma már nem ez a rendszer. 

Az álláshirdetések célzottan jelennek meg az internetezők oldalain. Észrevetted, hogy, amikor könyvesboltok oldalait böngészed, az interneten hirtelen megtalálnak egyéb könyvesboltok kedvezményes ajánlatai? Ez a célzott hirdetés. Így, aki gyakran böngész állásajánlatokat, azt még több ajánlat fogja megtalálni, ráadásul olyan, ami az érdeklődési körét is megcélozza.

Márpedig szinte mindenki bogarássza az állásajánlatokat, még az is, akinek egyébként van munkája. A 115 ezres regisztrálóval rendelkező Allas.hu - álláskereső oldal - példája is azt mutatja, hogy ma az álláskeresők valójában már állásban vannak, mégis keresik a megfelelő lehetőséget a váltáshoz. 

Mi a megfelelő lehetőség?

Ha valamelyest elégedett is vagy az állásoddal, bizonyára el tudod képzelni, hogy létezhet valahol olyan, mely még inkább megfelelne az elvárásaidnak - közelebb van a munkahely az otthonodhoz, magasabb a fizetés, jobbak a munkakörülmények.

Az igények minél pontosabb egyezése azonban kölcsönös elvárás: mind a cégek, mind az álláskeresők egyre jobban igénylik a kölcsönös megfelelést például szakmai tapasztalat, végzettség szempontjából. Az álláskereső oldalra feltöltött profilt érdemes teljesen feltölteni, mert így nemcsak te találhatsz állást, hanem az állás is megtalálhat téged. Mégpedig úgy, hogy a munkáltató felveszi veled a kapcsolatot, ha számára releváns a személyiséged, a tapasztalatod.

A cégek már azt is nézik, milyen ember az adott pályázó, mennyire illik majd bele a munkakörnyezetbe, és mennyi időre számolhatnak vele. Ez a kíváncsiság kölcsönös: az álláskeresők is több mindent szeretnének megtudni a fizetésen túl. Jobb helyen fog-e dolgozni, büszke lehet-e majd az ott végzett munkájára? És valójában, mind a cégeknek, mind az álláskeresőknek hasznára válik ez a változás.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Így érdemes állást keresni

Amikor állásra jelentkezel, érdemes tehát - ha nem is rögtön a bemutatkozó e-mailben vagy a CV-ben - legkésőbb az állásinterjún nyíltan beszélni arról, mit is vársz egy munkahelytől. Mutasd meg bátran a személyiségedet, hiszen csak így derülhet ki, hogy valóban passzolsz-e abba a pozícióba és környezetbe, amelyre pályázol. 

Érdemes belátni, hogy ilyenkor is jobb az őszinteség, hiszen szívesebben jár be az ember, és marad sokáig ugyanazon a munkahelyen, ha valóban illik hozzá. Az Allas.hu épp ezért készített egy relevanciaalapú kereslet-kínálat modellt, ami munkába lépés nélkül is megmutatja, neked való-e egy adott állás.

A cikk az Allas.hu és a Femina.hu együttműködésével készült. 

Ezt is szeretjük