Abortusz helyett örökbeadás?

Megrázó interjú egy örökbeadóval

A nő döntött, örökbe adta gyermekét. Tönkrement az élete, nagyon megbánta tettét.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A kormány plakátokkal kampányol az abortusz ellen, mégpedig úgy, hogy az örökbeadást kínálja megoldásként. Az RTL Klub Házon kívül című műsora csütörtök este bemutatott egy 28 éves, kétgyerekes anyukát, aki abortusz helyett örökbe adta harmadik gyermekét. A nő azóta sem tudta feldolgozni a döntést, zokogva nyilatkozott a televíziónak.

A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális, Család- és Ifjúságügyért Felelős Államtitkársága sokkoló képekkel illusztrált kampányt indított az abortusz ellen. A plakátokon egy magzat kéri arra a leendő anyákat, hogy ne öljék meg, inkább adják örökbe. Az államtitkárság lapunknak elmondta, arra szeretnék felhívni a figyelmet, sokaknak nem adatott meg, hogy gyermekük szülessen, így aki szeretné megszülni gyermekét, de bármilyen okból a felnevelésére nem vállalkozhat, örökbe adhatja. Így tett az a 28 éves nő is, aki az RTL Klub Házon kívül című műsorában zokogva mondta el saját történetét.

A nő a 13. hét második napján tudta meg, hogy terhes, és nem tudta elvetetni gyermekét. Mivel anyagi helyzetük nem engedte meg, hogy felneveljék, a nő úgy döntött, öröke adja.

- Mindenünk ráment a döntésre

- Vagy megyünk mind az utcára a két gyermekünkkel együtt, vagy lemondunk egyről, és akik most velünk vannak, értük legalább harcolunk - indokolta döntését az asszony, aki azóta nagyon megbánta, hogy az örökbeadás mellett döntött.

- Az egész nem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik - hangsúlyozta az asszony, akitől a szülés után férje elköltözött. A férfi magát hibáztatja, amiért nem tudja eltartani családját. - Mindenünk ráment a döntésre - mondta el a kétgyerekes anyuka. A nővel készült megrázó interjút teljes egészében ezen a linken nézheted meg.

Az államtitkárság kérdésünkre, hogy miért nem inkább a felvilágosításra helyezik a hangsúlyt, közölte: a kampány a felvilágosításra helyezi a hangsúlyt, azt kívánja elmondani, hogy a magzat él, babaformája van, és ahhoz, hogy megszülessen, csak ránk számíthat.

- Adjunk neki esélyt! Oly sok különböző élethelyzetben lévő embernek követelünk esélyegyenlőséget. Azon kell elgondolkodnunk, hogy kötelességünk-e azoknak a védelmére kelni, akik a legvédtelenebbek, akik nem tudnak szót emelni a saját érdekükben - tették hozzá.

Politikusok és családjuk

Nézegess képeket!

Elolvasom

Az államtitkárság ismételt kérdésünkre, hogy miért nem a megelőzésre - például a fogamzásgátló módszerekről való tájékoztatásra - helyezik inkább a hangsúlyt, nem adott választ.

Nem tudják, hatásos lesz-e

Hogy mennyire lesz hatásos a kampány, az szintén kérdéses. Kérdésünkre, hogy készült-e olyan hatástanulmány, amely kimondja, hogy az államtitkárság által választott módszer valóban visszaszoríthatja az abortuszok számát, kitérő választ kaptunk.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Eszerint a kampányok egy részének a hatása csak hosszú távon mérhető, vannak azonban olyan kampányok, melyek eredményét súlyos aránytévesztés lenne a számok nyelvére lefordítani.

- Minden élet, minden gyermek érték, egyszeri, megismételhetetlen. Ha egyetlenegy magzat életét sikerül megmentenünk, már sikerről beszélhetünk, de ezt nehéz mérni. Hála Istennek, az abortuszok száma évről évre csökken. A hatást egyelőre csak az érintettek pozitív reakcióiból tudjuk lemérni - közölte az államtitkárság.

Ezt is szeretjük