Mikor készül el a 4-es metró? Ez Tarlós István ígérete
A főpolgármester szerint már 2015-ben szállíthat utasokat a 4-es metró.

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Olcsó, házi gyanta 3 összetevőből, amitől nem lesz kiütéses az érzékeny arcbőr »

Fázós vagy? 10 megszívlelendő öltözködési trükk télre »

Fantasztikus házi hajpakolás egyetlen olajjal: ápol, és serkenti a növekedést »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A 4-es metró első szakaszának építési munkálatai már régóta folynak. Tavaly szeptemberben Tarlós István főpolgármester azt ígérte, 2014 tavaszára elkészülnek a Kelenföldi pályaudvar és a Keleti pályaudvar között tíz állomással, és 2015-ben megindulhat a közlekedés az új vonalon.

A Kálvin téri állomás így nézett ki tavaly szeptemberben

Nézd meg, hol tartanak most!

41 éves történelem

A 4-es metró története egészen az 1972-es évig nyúlik vissza, ugyanis már ekkor kijelölték a Dél-Buda-Rákospalota vonalat mint a 4-es metró szakaszát. Ezt követően a terv hosszú évekig az asztalfiók mélyén rejtőzött, az első tényleges ígéretet 1990-ben Demszky Gábor, Budapest akkori főpolgármestere tette, miszerint 1996-ig megépülhet a 4-es metró. Mindez azonban csak ígéret maradt.

1997-ben nyújtották be a Fővárosi Közgyűlésnek a beruházás tervezetét, amit az sikeresen elfogadott, nem sokkal ezután pedig megalapították a DBR Metró Kft.-t. Innentől kezdve az előkészületek előtt nyitott volt az út, azonban az Orbán-kormány 1998-ban elutasította az építés terveit, mondván, hogy 160 milliárdra becsült összeg túl sok erre a célra.

2007 - az alagútfúrás kezdete

A folyamat ekkor hosszú időre megrekedt, 2003-ban a Medgyessy-kormány vette elő újra a tervet, és még az év májusában megállapodott a BKV-val az első, a Kelenföldi pályaudvar és a Keleti pályaudvar közötti, illetve a második, a Bosnyák térig tartó szakasz megépítéséről. A kormány a 2008-as évet irányozta elő az első szakasz elkészülési időpontjaként, de aztán hatósági engedélyekre hivatkozva már 2009-ről szóltak a híradások.

A BKV végül 2006 elején írta alá az alagútfúrási szerződést, a 4-es metró alapkövét is ebben az évben tették le, és megkezdődött az Etele téren az alagútfúró elhelyezése. A munkálatokat azonban hamar megszakították arra hivatkozva, hogy a kelenföldi indítóaknákhoz szükséges területet még nem sikerült megvásárolni. Így csak 2007-ben kezdődött az alagútfúrás.

Újabb és újabb problémák

Az elmúlt években a 4-es metró építése folyamatos problémákba ütközött, ugyanis további építési engedélyekre volt szükség, sőt, 2008-ban a Műszaki Egyetem egyik épülete is süllyedni kezdett a munkálatok miatt, ekkor újra leálltak a fúrással.

Később a főváros és az Alstom közötti szerződéssel adódtak gondok, ami miatt a metró elkészülésének időpontja még inkább kitolódott. Először csak egyéves csúszásról volt szó, amiből aztán három év lett. 2011-ben Tarlós István azt ígérte, hogy a metró 2014 tavaszára befejeződhet, és 2015-ben pedig átadásra kerülhet.

Szintén tavalyi felvétel a Fővám tér állomásról

A 4-es metró hivatalos weboldalán nem lehet pontos információt olvasni arról, hogy valóban sikerül-e jövő tavaszra befejezni az építkezést. A legutóbbi hírek csak arról számolnak be, hogy a Fővárosi Önkormányzat, a BKK és a BKV DBR Metró Projekt Igazgatóság lezárta az őrmezői metróvégállomás pályázatát, amire azért volt szükség, mert korábban a kelenföldi végállomás felszíni elrendezése, az M1-M7 autópályák felől érkező autóforgalom P+R parkolóba vezetése, illetve a Budaörs és Gazdagrét felől érkező buszok végállomásoztatása nem volt megoldott.

Fotók: Facebook, BKK - Budapesti Közlekedési Központ

Ezt is szeretjük