Vizet tart vissza a bőröd, és puffadt? Ezt használd ellene
Bizonyos dolgokra érdemes odafigyelned, és elkerülheted a kellemetlen tüneteket.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Gyorsabban nő, és erősebb lesz a hajad, ha odafigyelsz erre: 6 egyszerű tipp a dúsabb frizuráért »

Azt hitték, megszaladt a Photoshop a Balmain reklámjában: pedig ennél nagyobb csavar van benne »

Álomszép esküvői ruhák 2019-re: vad tájak inspirálták a magyar tervezőt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Vízvisszatartás, más néven ödéma akkor alakul ki, amikor megbomlik a szövetközti folyadék termelésének és elvezetésének az egyensúlya. Leginkább az arcon és a végtagokon jelentkezik az elmúló, majd újra kialakuló duzzadtság.

A kellemetlen tünet főként a reggeli és az esti órákra jellemző, míg a nap folyamán jelentősen mérséklődik. Bár az ödéma diszkomfortérzést okoz, kevesen fordulnak vele időben orvoshoz.

Lehetséges kiváltó okai

  • Túlzásba vitt só- és cukorfogyasztás.
  • Nagyobb mennyiségű alkohol.
  • Hosszú ideig egy helyben történő ülés.
  • Bizonyos gyógyszerek szedése.
  • Terhesség.

A vízvisszatartás első tünetei közé tartozik, hogy a nap folyamán nehéznek érzed a lábszáradat, a lábfejed pedig egyre többször bedagad. Ezek a kellemetlenségek míg kezdetben elmúlnak, később  tartóssá válnak.

Betegségek a háttérben

Mivel az ödéma valamilyen betegségre is figyelmeztethet, semmiképpen sem szabad félvállról venni. Nyirokkeringési zavarra, szívelégtelenségre és májbetegségre éppúgy utalhat, ahogyan az elégtelen veseműködés vagy valamilyen daganat kísérő tünete is lehet.

Enyhülést hozó tanácsok

Amennyiben csak rövid ideje áll fenn a probléma, a következő tanácsokat érdemes megfogadnod, és mérsékelheted a kellemetlen tüneteket.

Egészséges táplálkozás

Mivel a só visszatartja a vizet a szervezetben, mindenképpen érdemes mérsékelned a fogyasztását. Továbbá próbáld kerülni a feldolgozott és a gyorsételeket is - ez a cukor- és alkoholfogyasztásra szintén érvényes.

Mivel számos zöldség és gyümölcs természetes vízhajtóként is működik, ajánlott őket minél gyakrabban beiktatni az étrendedbe. Ilyen például a petrezselyem, a zeller, a citrom és a tőzegáfonya.

Elegendő folyadékfogyasztás

Ha te is úgy gondolod, több folyadék fogyasztásával csak azt éred el, hogy a tested visszatartja a vizet, akkor tévedsz.

Éppen az ellenkezője igaz: amennyiben keveset iszol, az agyad azt az üzenetet továbbítja, hogy raktározzon. Napi 1,5-2 liter tiszta víz fogyasztása a minimum.

Rendszeres mozgás

A séta vagy más szabadidős tevékenység ödéma esetén különösen ajánlott. Ha a kezed vagy a lábad puffadt, pihentetés helyett mozgasd őket, és igyekezz elkerülni a tartós állást vagy ülést. Amennyiben lehetőség van rá, az is jót tesz, ha felpolcolod a lábaidat.

A meleg kerülése

Lehetőség szerint kerüld a forró fürdőket, a szaunát és a szoláriumot. Nyáron pedig arra is érdemes figyelned, hogy számodra a napozás szintén nem ajánlott. Ha a kellemetlen tünetek gyötörnek, alsó lábszáradat jóleső, hűvös vízzel is hűtheted.

Amennyiben rendszeresen bedagad a lábad, már nem érdemes otthoni módszerekkel kísérletezned. Ilyen esetekben mindenképpen ajánlott orvoshoz fordulni, hogy kiderüljön, mi áll a makacs vízvisszatartás hátterében.

Ezt is szeretjük