Így divatoztak a magyar nők a két világháború között: a ruha és a frizura is rövidebb lett

Ekkoriban született meg a modern nőideál, ehhez pedig az öltözködés is igazodott.

Divat a két világháború között
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Retikül
Ez is érdekelhet
Sóbors
Top olvasott cikkek

Az I. világháború a maga borzalmaival az élet minden területére hatással volt, így a két világháború közötti időszak divatjára is. Itthon a szerettek elvesztése és a trianoni békeszerződés miatt érzett gyász beszivárgott az otthonokba, és a társasági élet is szegényebb lett. 

A két világháború között a legtöbb európai országban választójogot kaptak a nők, Magyarországon 1919-ben. Az emancipáció az öltözködésen is éreztette a hatását: a frizurához hasonlóan a ruhák is rövidültek, kiszorult a fűző, szerephez jutott a kényelem és a praktikum is. Ebben a korszakba született meg a modern nőideál.

Divat a két világháború között

Az 1920-as években született a divattörténet egyik legikonikusabb darabja Párizsban, a Coco Chanel tervezte kis fekete ruha, ami a változás sok elemét magába sűrítette. Tartósnak, kényelmesnek és elérhetőnek bizonyult, ráadásul sokféle alkalomra be lehetett vetni a napi többszöri átöltözés helyett, ami a dolgozó nő számára ideális választást jelentett.

Az anyaság kihívásai cukormáz nélkül

A Femina Klub júniusi vendége Ráskó Eszter humorista lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az anyaság és a nőiség kihívásairól beszélget. Vajon létezik-e recept a gyerekneveléshez? Miért olyan káros a tökéletes anya mítosza? Hogyan lehet az önazonosság és az önfelvállalás révén a nőknek felvértezni magukat a 21. századi normákkal szemben?

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. június 3. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

(Borító- és ajánlókép forrása: Fortepan/Lissák Tivadar)

Ezt is szeretjük