A 125 éves arcápolót még ma is imádják - A japán Arinobu Fukuhara hatalmas szépségbirodalmat épített

Arinobu Fukuhara gyógyszerészből lett a világhírű Shiseido márka alapítója és vezetője. Forradalmasította a japán szépségipart, első arcápolója pedig a mai napig nagy kedvenc a vásárlók körében.

Arinobu Fukuhara, a Shiseido alapítója
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Retikül
Ez is érdekelhet
Sóbors
Top olvasott cikkek

Arinobu Fukuhara a 19. századi szépségápolás igazi úttörője volt: forradalmasította a japán szépségipart, és létrehozott egy márkát, ami ma, 150 évvel az alapítása után is elképesztően sikeres.

A Shiseido a világ egyik legrégebbi kozmetikai cége, első arcápolója pedig 125 éve a vásárlók kedvence.

Arinobu Fukuhara szépségbirodalmat épített

Az 1848-ban született Arinobu Fukuhara apja keleti orvoslással és gyógynövényekkel foglalkozott, ő azonban nyugati orvoslást tanult, és gyógyszerészként végzett. Később a haditengerészetnél helyezkedett el vezető gyógyszerészként, és bár sikereket ért el, hamarosan kiábrándult a munkából.

Úgy döntött, úttörő vállalkozásba kezd, és a nyugati gyógyszerek kutatására, fejlesztésére összpontosított néhány kollégájával együtt, ugyanis nem volt elégedett a már kapható termékekkel. Végül 1872-ben, 23 évesen nyitotta meg a Shiseido Gyógyszertárat Tokió Ginza negyedében, amely Japán első olyan patikája volt, ami a nyugati tudomány legjavát és a keleties szemléletet, bölcsességet, esztétikát ötvözte. A nevet a Ji csing könyvből, a Változások könyvéből vette, amely a konfucianizmus szent könyveiként tisztelt öt klasszikus egyike.

Az első, saját gyártású terméke Japán első fogkrémje volt, addig ugyanis kellemetlen ízű, fogakat koptató, nehezen alkalmazható porokat használtak. Igaz, hogy a megszokott termék árának nyolcszorosáért kínálta az újdonságot, mégis nagy sikert aratott vele. A kellemes ízű, praktikus, rossz leheletet megszüntető fogkrém gyorsan népszerű lett.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az anyaság kihívásai cukormáz nélkül

A Femina Klub júniusi vendége Ráskó Eszter humorista lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az anyaság és a nőiség kihívásairól beszélget. Vajon létezik-e recept a gyerekneveléshez? Miért olyan káros a tökéletes anya mítosza? Hogyan lehet az önazonosság és az önfelvállalás révén a nőknek felvértezni magukat a 21. századi normákkal szemben?

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. június 3. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

Ez nyitott utat Arinobu Fukuhara számára, ezután határozta el, hogy a kozmetika és a bőrápolás területére evez tovább, és olyan termékeket alkot majd meg, amelyekhez a legmodernebb orvostudományt is felhasználja, és amelyek az eddigieknél sokkal hatékonyabbak lesznek majd. Olyan kencéket akart létrehozni, amik sokkal jobban igazodnak a japán nők bőréhez és igényeihez, mint az addig kaphatóak.

A 125 éves arcápoló, amit ma is imádnak

1897-ben került a boltok polcaira a Shiseido első bőrápolója, az Eudermine. Az igényesen megtervezett, felsőkategóriás parfümre hajazó palack egy vörös főzetet rejtett. Az innovatív bőrhidratáló, revitalizáló tonik összetételében és hatékonyságában is kiemelkedett a többi krém közül. A termék a mai napig kapható, és bár az üvegcse, valamint a dizájn sokat változott, a vásárlók most, 125 évvel később is odavannak érte.

A Shiseido Eudermine 1897-ben és most.
A Shiseido Eudermine 1897-ben és most.

Arinobu Fukuhara azt vallotta, hogy a szépség univerzális, így a szépséget szolgáló termékeknek is azoknak kell lenniük. Ez a filozófia pedig végigkísérte a márkát az útján. A férfi folyamatosan kereste a fejlesztés, fejlődés lehetőségét, beutazta Amerikát és Európát, hogy felfedezze a tudományos áttöréseket, az újításokat, és beemelhesse saját kencéibe. Hamarosan már nemcsak bőr-, hanem hajápoló termékeket és sminkeket is a piacra dobott. Sőt, amerikai tapasztalatai után fagylaltos frissítőket is árult üzleteiben, és hamarosan létrehozta a Shiseido Parlour étteremláncot is.

Arinobu Fukuhara forradalmasította és modernizálta a japán szépségipart, közben pedig hatalmas szépségbirodalmat épített. 1924-es halála után fia vette át a Shiseido vezetését, azóta is rengeteg zseniális termékkel rukkoltak elő, a márka pedig idén ünnepelte 150. évfordulóját.

Helena Rubinstein inspiráló története

Helena Rubinstein a 20. század egyik leginspirálóbb asszonya: egy férfiak uralta világban lett önerőből elképesztően sikeres és gazdag. Keményen megküzdött azért, hogy betörjön a kozmetikai iparba, és rendíthetetlenül dolgozott, hogy nevet és ismertséget szerezzen saját márkájának.

Helena Rubinstein szegény lányból lett a 20. század egyik leggazdagabb üzletasszonya: keményen megdolgozott sikereiért

Helena Rubinstein önerőből épített hatalmas kozmetikai birodalmat. A sikeres asszony igazi inspiráló példakép mindenki számára.

Elolvasom

Képek: Wikipedia, Pinterest, INCIBeauty.

Ezt is szeretjük