Te sem adnád a neved akármihez, ugye? (x)
Aratnak a sajátmárkás termékek, a minőségi kínálat nem opció, hanem elvárás.
Sok szempontból nehéz évet tudhatunk magunk mögött. A kereskedelmi szektor is rögös utat járt be 2022-ben, hiszen 2021-hez képest az élelmiszerek egész évben átlagosan 26 százalékkal drágultak Magyarországon, amit már jelentősen megéreztünk a bevásárlókosarunkban. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a havi élelmiszer-infláció decemberben 45 százalékos volt, ez pedig akarva-akaratlan nyomot hagyott az ünnepi készülődés hangulatán. Nem véletlen, hogy sokan az áruházláncok sajátmárkás termékei mellett tették le a voksukat, ugyanis ezek a termékek ma már nem csupán a megfizethető árral hódítanak, de a kiváló minőség esetükben is épp annyira elvárás, mint a nagy márkáknál. Ebben egyébként nincs semmi meglepő, hiszen az adott áruházlánc a nevét adja ezekhez a termékekhez, tehát a minőség ebből a szempontból is elengedhetetlen.
De akkor mégis mitől ennyivel kedvezőbb a sajátmárkás termékek ára? A válasz egyszerűbb, mint gondolnánk: számos járulékos költség spórolható meg így, hiszen a gyártónak nincs szüksége például marketingre és reklámokra, mivel a nevet biztosító áruházlánc egyben biztos felvásárló. Így tehát könnyebben kiszámítható a volumen, lehet tervezni a kapacitással és még sorolhatnánk a kölcsönös előnyöket. Ami fogyasztói szempontból különösen hasznos és a sajátmárka számlájára írható, az a kiszámíthatósága, aminek köszönhetően az árakat kedvező szinten lehet tartani. Ráadásul az áruházláncok ezekkel a termékekkel nagyon gyorsan és pontosan tudnak reagálni a vásárlók igényeire. Nem véletlen, hogy a kiváló ár-érték arány miatt az Auchan Magyarország felmérése szerint a sajátmárkások forgalma 35,7%-kal nőtt náluk tavaly az előző évhez képest. Az élelmiszerek közül a tejtermékeknél figyelhető meg a legnagyobb növekedés, emellett kiemelkedő még a sajátmárkás állateledelek, illetve a babaápolási termékek, a háztartási papíráru és a tisztálkodási szerek értékesítése is.
Az áruházlánc egyébként közel 7000 sajátmárkás élelmiszert árul. Közel 200 hazai gyártóval működik együtt és 2000 körüli a hazai fejlesztésű sajátmárkás termékeinek a száma.
Zöld ujj és piros madár: az Auchan sajátmárkás termékkategóriái
Miért szeretjük a sajátmárkát? Az egyik legfontosabb ok, hogy ezek a termékek nagyon gyorsan lekövetik a fogyasztói igényeket. Az Auchan nagyon figyel arra, hogy azok a vásárlók is elégedetten távozzanak, akik árérzékenyebbek, és azok is, akik a prémium minőséget keresik. Ez alapján különböző (ár)kategóriákat állítottak fel: az Auchan Tipp termékcsalád a legkedvezőbb árú, az Auchan Kedvenc garantálja a kiváló ár-érték arányt, az Auchan Collection pedig a prémium minőséget. Az élelmiszereken kívül almárkákkal is találkozhatunk, a textiláruknál Inextenso by Auchan, a lakásfelszerelésnél ActueL by Auchan, az elektronikai termékeknél Qilive by Auchan, az illatszereknél pedig Cosmia néven találhatjuk meg a sajátmárkás termékeket.
Auchan Tipp tehát a legkedvezőbb árú sajátmárkás termékcsalád, ami széles választékban kínál olcsóbb élelmiszereket. Auchan Kedvenc kategóriát azoknak találták ki, akik nagyon tudatosan vásárolnak, tehát ésszerű áron szeretnének kiváló minőségű termékeket venni. Az áruházlánc nagyon fontosnak tartja a vásárlói visszajelzéseket, amik alapján folyamatosan alakítják és gazdagítják a termékkínálatot. Az Auchan Kedvenc termékekkel átgondoltan lehet feltölteni a háztartást, legyen szó a hűtőszekrényről, a takarítószerekről vagy a fürdőszobapolcról, de a mindennapokhoz szükséges barkács vagy papír-írószer termékekből is érdemes a kategóriát jelölő piros madárral fémjelzetteket választani. Az Auchan Collection pedig azoknak szól, akik kifejezetten a prémium minőséget keresik, amivel megfizethető áron lehet egy csöppnyi luxust csempészni a hétköznapokba. Ezt tükrözi ennek a termékkörnek az elegáns fekete-arany csomagolása is.
Gazdától az asztalig
A „Gazdától az asztalig” az Auchan saját programja és egyben a minőség garanciája. Jelenti ez az Auchan termelőkkel való személyes kapcsolatát és azt is, hogy a termőföldről egyenesen az áruházakba érkezik a termék. Ez a termékkör számos értéket képvisel, amelyek a következők lehetnek: a termék például tudatos mezőgazdasági megoldásból származik, előállításánál környezetkímélő módszereket alkalmaznak, sok esetben nem szintetikus kémiai, hanem biológiai növényvédelmet használnak. Fontos, hogy milyen módon zajlik az állatok takarmányozása, akik a tejet, tojást vagy a húst adják. Mindenképpen érdemes kiemelni, hogy a Gazdától az asztalig programban a termék teljes előállítási folyamatát szigorúan ellenőrzik a vetőmagtól egészen a késztermékig. Minden termék csakis szigorú laboratóriumi vizsgálatok elvégzését követően kerülhet ki a polcra miután átment egy kb. 50 tételből álló kritériumrendszeren. Az ellenőrzési folyamat ezek után még mindig nem ér véget, hiszen végső soron a vásárlók véleménye a döntő, akik kipróbálás után visszajelzést adhatnak az Auchan budaörsi központjának tesztkonyháján – ez pedig fontos különbség a klasszikus ipari előállításhoz képest. Fontos a GMO-mentesség, a biológiai növényvédelem és nem utolsó sorban a bolygónk erőforrásainak felelős felhasználása, valamint élőhelyünk védelme is. Az Auchan egyébként tervei szerint 2025-re valamennyi sajátmárkás termékét 100%-ban újrahasznosított csomagolásban kínálja majd.
Érdemes tehát idén is a sajátmárkákra voksolni, mert jót teszünk velük magunknak, a pénztárcánknak és még a környezetünknek is.
A sajátmárkás termékek kínálatának jelentős része az Auchan online áruházában is megtalálható.
(Képek forrása: Auchan)