Gyakran felébredsz éjjelente? Ha ezt a pár dolgot megcsinálod, sokkal nyugodtabban fogsz aludni!
Többé nem leszel kialvatlan.

Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

A 45 éves Charlize Theron gyönyörű a Dior új kampányában: meseszép képek készültek a színésznőről »

Ultranőies, könnyen kezelhető frizurák félhosszú hajból: 7 fazon, aminél nem lesz divatosabb ősszel »

Nem kímélte a robbanás a divatházat: Elie Saab lélegzetelállító ruhákkal tért vissza »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Napi nyolc óra alvás elegendő kell, hogy legyen ahhoz, hogy kipihend magad, sőt, van, akinek hat-hét óra alvás is bőven elég. Ha annak ellenére, hogy elég hosszú időt hagysz magadnak alvásra, nem tudod kipihenni magad, valamilyen más, zavaró tényező lehet a háttérben.

Ahhoz, hogy az alvás pihentető legyen, az agyadnak teljesen ki kell kapcsolnia, amihez elengedhetetlen a csendes, zavartalan környezet. Éber állapotban talán nem tűnik fel, de rengeteg olyan tényező lehet a  szobádban, ami zavarja az alvásodat.

Alhatsz rendesen telefon mellett?

Egy 2008-as kutatás bebizonyította, hogy nem: ilyenkor ugyanis a telefon által kibocsátott rezgések hatnak az agyhullámok rezgéseire, így az nem tudja megfelelően kipihenni magát - és te sem.

Ha reggelente téged is az okostelefonod ébresztő funkciója kelt, ideje beszerezned helyette egy digitális ébresztőórát! Ha az ébresztés funkció egész éjjel be van kapcsolva, a telefon sugárzása miatt egyrészt lassabban alszol el, másrészt pedig kevesebb ideig tart a mélyalvás-fázisod, ezért sohasem fogod tudni igazán kipihenni magad.

Ha nem akarsz megválni az okostelefonod ébresztőjétől, tégy egy éjjeli szekrényt az ágyad végébe - ne a fejed mellé -, és oda helyezd éjjelre a telefont.

Csendet és sötétet

Az alvás közben beszűrődő fény megzavarja a bioritmust, mivel azt az ingert közvetíti, hogy az agynak és a testnek ébren kell lennie. Ezért fontos a megfelelő sötétítés: az ablakot fedd minél hosszabb és vastagabb sötétítőfüggönnyel vagy a fényt teljesen kiszűrő redőnnyel.

Ne csak a megfelelő sötétítésre, de a hangszigetelésre is törekedj! Nagyon jó hangszigetelő szőnyeg-, illetve padlóalátétek kaphatóak, amik tompítják a lépések zaját, ha pedig nincs szőnyeg a padlókon, ideje beszerezni néhányat, ugyanis a szőnyegek remek hangfelfogók!

Ha nem zavar ez a megoldás, egyszerűen egy százforintos szilikonos füldugóval is megoldhatod a zajproblémát. Ne aggódj, az ébresztő hangját biztosan meghallod majd azon keresztül is.

Rendezd be otthonod a Diego-ból!

Szeretnéd felfrissíteni, egyedivé tenni a lakásod? A Diego-ban mindent megtalálsz ehhez! Laminált padló, szőnyeg, padlószőnyeg, PVC, tapéta, függöny, bútorszövet, karnis. Ugye, nem is gondoltad volna, hogy mindezt egy helyen beszerezheted? Decemberben exclusive kínálattal is várunk!
Kattints most a kínálatért!

Kapcsolj ki!

Ügyelj arra, hogy mielőtt lefekszel - és főleg lefekvés után -, már ne legyen bekapcsolva semmilyen technológiai eszköz a környezetedben. A tévé, laptop, tablet és az okostelefon fénye is ébren tartja az agyat, mivel a fény hatására az agy az a jelzést kapja, hogy ébren kell lennie, ezért nem tud kikapcsolni.

Ha te is azok közé tartozol, akik lefekvés előtt még elidőznek a Facebookon, vagy megnéznek egy sorozatot, jobb, ha ezt a szokást kicsit előrébb hozod a napirendedben. Ugyanis a sok információ, az agyat érő rengeteg inger miatt sokkal később fogsz elaludni, és a pihenésed sem lesz olyan nyugodt, mint ha alvás előtt lenne egy félórás lefekvési rutinod.

A nyugodt alvás záloga

A mandarin-, narancs esszencia, kamilla-, levendula-, és szantál illóolaj keveréke gondoskodik arról, hogy lágy, nyugodt hangulat uralkodjon a hálószobában, vagy akár a babaszobában is.

További információkat itt találsz.

 

Promóció

Ezt is szeretjük