Miért fontos függetleníteni magunkat mások érzéseitől? A felesleges batyuk negatív hatása
Betegségeket is okozhatnak.

Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

A magyaros csipkével is lehet újat mutatni: elbűvölő esküvői ruhák 2020-ra, magyar tervezőtől »

Ez a minta még a kockásat is lekörözi idén: a legdivatosabb pöttyös darabok, árakkal »

Tippek gyors körömnövekedéshez: nincs többé repedezés és letörés »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az olyan negatív energiák, mint például a szorongás, a folyamatos megfelelési kényszer vagy a korábbi sérelmek cipelése egyik nagy hátulütője, hogy hosszabb távon komoly következménnyel járhatnak, és a lelki terhek később szervi megbetegedéseket is okozhatnak. Sokan nem is tudják, hogy az is rendkívül ártalmas, ha mások problémáit vesszük a nyakunkba, ráadásul gyakori, hogy mindez észrevétlenül történik.

Amennyiben te is olyan ember vagy, aki hajlamos a szívére venni mások gondját-baját, különösen érdemes figyelned arra, hogy tudatosan védd ki a negatív hatásokat. A következő tippek segíthetnek ebben.

Így védheted ki

Engedd ki a sérelmeket!

Ne hagyd, hogy környezeted problémái a te lelki terheid legyenek. Engedd ki magadból az ezek okozta rossz érzéseket. A sport, mint például a futás vagy a jóga, remekül ellazít, közben koncentrálj magadra, próbáld kiengedni a feszültséget, és függetleníteni magad gondolatban is.

Lélegezz nyugodtan!

Nem véletlenül mondják, hogy lélegezz mélyeket, ha valaki felbosszant, mert igenis képes megnyugtatni. Ilyenkor képzeld el vizuálisan, hogy a negatív érzések a kilégzéssel együtt távoznak belőled, és ismételd ezt egészen addig, amíg megnyugszol.

Vedd magad körül pozitív emberekkel!

Biztos, hogy a te környezetedben is vannak olyan emberek, akik pozitívan állnak a dolgokhoz, és mindig meglátják az élet napos oldalát. Igyekezz az ő társaságukat keresni, vagy járj olyan közösségbe, ahol szintén ilyen típusú emberek vannak. Bátran kérdezd őket a céljaikról, és meglátod, lelkesedésük téged is sokkal jobb kedvre derít, számodra is új reményt adva.

Legyen én-időd!

Ha teheted, vonulj el egy kicsit, és szakíts időt magadra - és ezt tényleg csak magadra szánd. Tegyél olyat, ami valóban örömet szerez, és segíthet az ellazulásban: legyen szó akár hobbiról, egy jó könyv elolvasásáról, vagy olyan mozgásformáról, ami segít levezetni a stresszt.

A negatív érzelmek hatása az egészségre

Az egészséged miatt is fontos, nemcsak a jó hangulatod érdekében, hogy függetlenítsd magad a negatív hatásoktól. Ezek az érzelmek ugyanis folyamatos stresszel járnak, ami hosszabb távon olyan komoly problémákat okozhat, mint a pulzusszám emelkedése vagy a magas vérnyomás. Káros hatása lehet tehát a szív- és az érrendszerre, de az emésztőrendszert szintén megbetegítheti. Ráadásul a felesleges lelki batyuk cipelése az immunrendszert is gyengíti, amire a gyakori betegeskedés is utalhatnak.

Ezt is szeretjük