Így érheted el könnyen a céljaidat az idegtudós szerint - 4 egyszerű lépés segít megvalósítani őket
A szakértő egyszerű lépéseit érdemes követni: ezekkel megvalósíthatod a kitűzött céljaidat.

no laptop
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az újévre rengetegen fogadalmat tesznek, ezeket viszont sokan hamar elfelejtik, míg mások gyorsan lemondanak róluk. Van azonban néhány módszer, ami segíthet abban, hogy könnyebben elérd az áhított célokat. 

Bár vannak, akik nem hisznek a vonzás törvényében, abban, hogy azt vonzanak be az életükbe, amit szeretnének, az idegtudós, Tara Swart szerint van ebben igazság. Az ilyen hozzáállás ugyanis segít megváltoztatni az agy kémiáját, amivel pedig hozzájárulhatsz álmaid megvalósításához. A Mindbodygreen oldalán lárulta, mi az a négy lépés, ami szükséges ehhez.

4 lépés, amivel könnyen elérheted a céljaidat

Légy tudatos!

A szakértő azt mondta: tudnod kell, mit szeretnél behozni az életedbe, és azt is, ez hogy néz ki, vagy milyen érzés. Tisztában kell lenned azzal, hogy mi az, amin szeretnél változtatni. Ez ugyanis segít pontosan meghatározni, hogy mit akarsz elérni, hogy az elméd úgymond egy irányba működjön. 

Tegyük fel például, hogy el akarsz érni egy edzéscélt. A szakértő szerint jó ötlet ilyenkor egy vision boardot, akciótáblát létrehozni, amire kitűzöl ezzel kapcsolatos dolgokat, mondjuk ebben az esetben egy jógázó emberről készült képet. De az is jó ötlet, ha veszel egy olyan ruhadarabot, ami a mozgást szimbolizálja, és a közeledben tartod. 

A tudatosság és a figyelem irányítása azt is magában kell, hogy foglalja, hogy átgondolod, a múltban miért nem sikerült megvalósítani a célodat. Melyek azok az érzések vagy viselkedési minták, amelyek folyamatosan akadályoztak? Ha ezt megérted, létrehozol egy ellenkező mantrát.

A cikk az ajánló után folytatódik

Összpontosítsd a figyelmedet!

Vedd észre a negatív gondolatokat vagy viselkedéseket, amik visszatartanak attól, hogy elérd, amit akarsz - tanácsolja Swart. Vedd számba, mi az, ami nem vált be a múltban, és állíts össze egy listát a jó és rossz szokásaidról. Ha mindez megvan, megvan a mantrád és a vision boardod is, akkor cselekedj úgy, mintha a célod az már valóra vált volna, vagy biztos lennél abban, hogy valóra válik, és adj is hálát érte. 

Ha így teszel, akkor ahelyett, hogy a kortizol stresszhormon irányítaná az agyadat, az oxitocin, a szeretethormon fogja. Ez pedig a közérzetedet és az egészségedet is pozitívan befolyásolja majd.

Tegyél érte!

Persze, mindezek után, illetve mellett cselekedned is kell. Tévhit, hogy egyszerűen csak vizualizálnod kell, amit szeretnél, majd elég, ha nyugodtan ledőlsz a kanapéra, és csak gondolsz rá. Swart hangsúlyozza, hogy tenned is kell a céljaidért. Azt javasolja, hogy tegyél apró lépéseket, amik szép lassan elvezetnek hozzájuk. Kezdd kicsi, alacsony kockázatú dolgokkal, olyanokkal, amik segítenek felépíteni a nagyobbakat. Tehát lényegében bontsd a céljaidat apró darabokra, és kis lépésekkel haladj a legnagyobb vágyad, elhatározásod felé.

Vállald a felelősséget!

Végül vállalnod kell a felelősséged, és számon kell kérned magad a céljaidért. Könnyű azt mondani, hogy oké, ezek a fogadalmaim, aztán szép lassan eldobni őket, vagy elfeledkezni róluk. A szakértő szerint fontos, hogy megtartsd a motivációt, és az is, hogy elérhető dolgokat tűzz ki magad elé, olyanokat, amiket tudsz irányítani, amikért tudsz tenni, majd pedig rangsorold őket fontosság, megvalósíthatóság szerint. 

Ha megteszed a fenti lépéseket, sokkal egyszerűbb lesz elérni a kitűzött álmokat.

A legsikeresebb emberek szokásai

A kitartás, a tehetség, a talpraesettség és a fejlődni, valamint tanulni akarás mellett más, néha már-már apróságnak tűnő szokások is hozzájárulnak ahhoz, hogy elérik céljaikat. A Medium oldala most azt a tíz dolgot gyűjtötte össze, ami csak a legsikeresebbekre, tehát nagyjából az emberek 1%-ára jellemző.

Ezt is szeretjük