Mennyi vizet iszol? Így befolyásolja a szexuális életed
Eddig talán nem sejtetted, de az, hogy mennyit iszol, a szexuális életedre is hatással van.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A kiegyensúlyozott mindennapokhoz elengedhetetlen, hogy az ember testileg-lelkileg egyaránt jól érezze magát, amihez pedig fontos az egészséges táplálkozás, illetve a megfelelő folyadékbevitel.

Az utóbbi azonban egy olyan szempont miatt is lényeges, amelyről eddig talán nem hallottál, és amely a választ jelentheti számodra, amennyiben kérdések, problémák gyötörnek a szexuális étvágyaddal, szexuális életeddel összefüggésben.

A folyadékfogyasztás és a szex

A felnőtt emberi szervezet nagyjából 60-70%-a víz, így a kellő folyadékbevitel jelentősége nem is lehet kérdéses. Az optimális folyadékfogyasztás kor, egészségi állapot, tevékenység és hőmérséklet függvénye. Sportoláskor és forróságban egyértelműen nő a folyadékigény. Egy átlag felnőtt ember folyadékigénye 2-2,5 liter, lehetőleg víz.

Amennyiben ez nincs meg, a szervezet dehidratált lesz, ami egészében megviseli. Ennek első tünete a bőr szárazsága, a karikás szem, de a fáradékonyság, az étvágycsökkenés, a rossz közérzet és a fejfájás is intő jelek lehetnek. A szervezet egyik vészcsengője a szexuális életben bekövetkező negatív változás is.

A libidó csökken, a nemi szervek vérellátása romlik, mivel nem elégséges folyadékbevitellel sűrűbbé válik a vér, és a hüvely nedvesedési képessége is gyengül, sőt, kialakulhat a hüvelyszárazság, ami fájdalmassá vagy éppen lehetetlenné is teheti a segítség - síkosító - nélküli behatolást.

Természetesen ne forduljon meg a fejedben, hogy innentől fogva tudatosan literszámra nyomod magadba a folyadékot, hiszen megterhelheted magad a túl nagy mennyiségű folyadék fogyasztásával: veseproblémák jelentkezhetnek, idővel elvizesedhet a szervezet, a vér felhígulhat, szívritmuszavar, extrém esetben akár halál is lehet a vége, ha valaki túl sokat iszik.

Hiábavaló is lenne kampányszerűen innod, hiszen a belek óránként legfeljebb 800 milliliter folyadékot képesek felvenni. Az a fontos, hogy legyen meg a napi 2-2,5 liter folyadékbeviteled, igény szerint több - például sportolás, hasmenés esetén több folyadékra van szüksége a szervezetnek.

Hogy vihetsz be elegendő folyadékot?

Ha szeretnél többet inni, de nem esik jól a víz, nyomj bele néhány csepp citromlevet, vagy vágj bele pár almaszeletet, hogy kapjon némi ízt. Így jobban csúszhat, de a gyümölcstea is egy remek megoldás lehet, lehetőség szerint cukor vagy édesítőszer nélkül.

Jó, ha visszaveszel a napi fogyasztott kávémennyiségből, és nem iszol alkoholt, vagy csak ritkán és keveset, mert mind a koffein, mind a szesz dehidratál.

Ne feledd, a szervezeted folyadékszükségletét nem kizárólag ivás által elégítheted ki. Ha nap mint nap eszel levest, valamit lédús gyümölcsöket, zöldségeket is fogyasztasz, azzal is nagyban hozzájárulsz a szervezeted hidratálásához.

Ezt is szeretjük