Késnek és ócskák a vonatok, de legalább köszön a kalauz

A MÁV-vezér szerint minden rendben

Sok a késés, de lesz büfékocsi.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója interjút adott a Heti Válasznak, melyben felsorolta a gondokat, majd megállapította, hogy majdnem minden a legnagyobb rendben.

Nyáron ismét étkezőkocsikban tehetjük kényelmessé az utazásunkat, bár a késésekre ez aligha lesz teljes gyógyír.

Három nagy gonddal küzd a MÁV

Dávid Ilona a hetilapnak a társaság három legnagyobb problémájának az óriási adósságállományt, a hatalmas ingatlanvagyont és a fejletlen infrastruktúrát nevezte. Ezek közül a pénzügyi helyzet fokozatosan javul Dávid szerint, komoly adósságról már nem is beszélhetünk, ám ezek az örömhírek az utasok szintjén aligha láthatók.

Őket közvetlenül leginkább az infrastrukturális hátrányok érintik, hiszen az utazási idő ennek köszönhetően jó néhány szakaszon megnő. Jelenleg a hazai vasúti hálózat 40%-án kell valamilyen mértékű sebességkorlátozást érvényben tartani. Dávid szerint a tisztasággal kapcsolatos kifogások is részben ennek köszönhetőek.

Ahol szép a peron, a jegyellenőr köszön

Vannak azonban pozitív példák is a közelmúltból. Itt a nyár, ilyenkor pedig alaposan megnő a Déli pályaudvar forgalma, hiszen sok fővárosi főleg hétvégén a Balaton partján kívánja átvészelni a forró napokat. Ezen a Székesfehérvár felé tartó szakaszon az utóbbi években komoly változások voltak tapasztalhatók. 2008-ban kezdődtek az átépítések, és 2013-ben fejeződtek be teljes egészében.

"Ott, ahol komplex szolgáltatást tudunk nyújtani, mert megújult a pálya, tetszetős a vonat, az állomás tiszta és még a jegyvizsgáló is köszön, az utasok díjazzák az erőfeszítéseinket" - mondta a MÁV-vezér a Heti Válasznak.

Ha Budapesten elfogy az utolsó zöldterület is, többen lesznek kénytelenek vidékre utazni szabadidejükben.

Elszomorító! Így teszik tönkre a fővárosiak kedvenc parkját

Nézegess képeket!

Elolvasom

Növekvő menetidő a Budapest-Szeged vonalon

Azonban nem mindenhol ilyen rózsás a helyzet. A Budapest-Szeged vonalon az utazási idő legkevesebb 2 óra és 22 perc, ám ez a szám már régóta csak növekszik. Egy gyakran ezen a járaton utazó utas szerint a menetrendet mindig korrigálják egy kicsit a valósághoz, a menetidő így egyre csak nő.

"Hiába veszel intercity-re jegyet, az csak annyit jelent, hogy emberi körülmények között utazol, gyorsabban nem érsz be. De legalább van helyed, télen nem fázol, nyáron pedig nem sülsz meg" - írja le a helyzetet egy minden héten ingázni kényszerülő utas. Itt a jegyvizsgáló is köszön, bár ezt talán a többi, alacsonyabb árfekvésű kocsiban is megteszi.

A Budapest-Szeged vasútvonal helyzetének javulására egyelőre nincs sok kilátás. Bár Szijjártó Péter szerbiai útján bejelentette, megújul a Budapest-Belgrád útvonal, úgy tudjuk, hogy ez a legrövidebb úton valósulhat meg, így Szeged kimaradhat a fejlesztésből.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ha az elavult vasúti kocsikban már elviselhetetlen a hőség, vagy éppen a puszta közepén rostokol a szerelvény, úgy ismét az étkezőkocsihoz fordulhatunk némi vigaszért. A két éve megszüntetett szolgáltatás újraindításán gondolkodik ugyanis a MÁV. Egyelőre csak a Balaton-parti vonalakon hűtheted majd le magad egy hideg üdítővel, ám később elképzelhető, hogy más viszonylatokban is elérhető lesz az utasellátás e formája.

Ezt is szeretjük