Senki nem téríti meg a kiesett munkanapot és az aznapi bevételt

Arról tájékoztatták a cégeket, hogy lesz áramszünet, de arról nem, hogy elmarad.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Néhány hónappal ezelőtt egy olvasónk kereste meg a szerkesztőséget egy bizonyos szolgáltatási problémával kapcsolatban.

A levélíró elmondása alapján a munkahelye, ahol dolgozik, egy irodakomplexum része, ahol a menzától elkezdve a könyvesbolton keresztül a könyvelőirodáig minden megtalálható. A cégek egymástól függetlenül, önállóan működnek.

Bevételkiesés

A történet egy, az Elmű által kiírt értesítéssel kezdődött. Nem is volt ezzel probléma, hiszen a cég jó előre jelezte, hogy az egész irodaház területén áramszünet várható egy hétfői napon. Voltak cégek, amelyek meg tudták oldani, hogy dolgozóik otthon végezzék a munkájukat, de a többség nem, emiatt kötelező jelleggel szabadságot kellett kivenniük a munkavállalóknak.

A bonyodalmat az okozta, hogy amikor kedden munkába mentek a dolgozók, a portások elmondása alapján mégsem volt áramszünet a területen, úgy, hogy az elmaradást a szolgáltató nem jelezte előre. Emiatt több cég, mint például az étterem vagy a könyvesbolt, elesett az aznapi bevételétől, nem beszélve a dolgozók kötelezően kivett szabadságáról.

Felkerestük az Elműt

Az olvasói levél kapcsán felkerestük az Elműt, hogy ebben az esetben mi a teendő, ki és hogyan fogja a cégeket kárpótolni a bevételek kiesése és a szabadságok miatt. A szolgáltató a következő választ adta:

"Az ELMŰ Hálózati Kft. az ellátási területén áramszünettel járó tervezett karbantartások elvégzésének idejét közterületeken plakátokkal meghirdeti, illetve a Jogszabályban meghatározottak, és a Magyar Energia Hivatal által jóváhagyott üzletszabályzatunknak megfelelő módon, minden fogyasztási helyre eljuttatott szórólappal, plakáttal, illetve a honlapon is tájékoztatja a fogyasztókat."

Ezek miatt tüntettek az elmúlt években

Nézegess képeket!

Elolvasom

Az Elmű arra kérdésünkre, hogy konkrétan ki fogja megtéríteni a cégeknek a kiesett bevételét, nem adott választ, illetve arra sem, hogy van-e tájékoztatási kötelezettsége, ha mégsem lesz áramszünet.

A felhasználókat, ebben az esetben a dolgozókat áramszünet esetén, teljesítménytől függően 15-30 nappal korábban kell értesíteni. Mint ahogyan az a válaszban is szerepel, a honlapon utána lehet keresni, hogy milyen utcákban és területeken terveznek karbantartási munkákat végezni. Ugyanakkor felhívják a figyelmet arra, hogy ezek az adatok csupán tájékoztató jellegűek, mert fogyasztói kérésre az utolsó pillanatig változhatnak az időpontok.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ha mégis panaszt tesz az ügyfél

Ha az ügyfél úgy dönt, hogy ha az Elműnél tett reklamáció után még mindig elégedetlen, lehetősége van további panasztételre a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnál. A hivatal tájékoztatott arról, hogy ebben az esetben kivizsgálják az ügyet, és felügyeleti szerv vagy elmarasztalja a szolgáltatót, tehát elismeri, hogy ő hibázott, vagy elutasítja a panaszt. Az előbbi esetében kötbér megfizetésére kötelezhető a szolgáltató, aminek mértéke természetesen függ a körülményektől, az esettől, a bejelentő cégtől és magától a szolgáltatástól is. Az ügyintézési határidő normál esetben két hónap, de miután jelenleg rengeteg panasz érkezik a hivatalhoz, több időt is igénybe vehet.

Kép forrása: wikipedia.org

Ezt is szeretjük