Napi 1,5 millió forintot költöttek bútorokra idén Matolcsy emberei

350 millió ment el bútorbeszerzésre idén a Nemzetgazdasági Minisztérium háttérintézményeinél.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Egy hétfőn közzétett kimutatás szerint a Matolcsy György tárcája által irányított, felügyelt háttérintézmények összesen 349 917 631 forintot költöttek bútorra idén január 10-e óta - számol be az Index.hu.

Hogy érzékeljük, mennyi pénz ez: ha napokra osztjuk le a költést, akkor ez napi 1,5 millió forintot jelent.

80 ezres újságtartó szekrény

Mint a lap cikkéből kiderül, a legtöbb holmira a Nemzeti Adó-és Vámhivatalnak volt szüksége. Az intézmény 320 millió forintért vett kis különféle kis értékű bútorokat.

A Magyar Államkincstár 27,4 millió forintot költött bútorra, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal 2 millió forintot. Utóbbi 10 ezer forintos darabáron vett hét darab állófogast, 100 ezer forintért két darab étkezőszettet négy székkel, valamint közel 200 ezer forintért széket, íróasztalt és konténert. Az intézmény további 1,5 millió forintért vett száz darab tárgyalószéket, és 164 ezer forintért két darab újságtartó szekrényt.

100 ezer forintos szék, 12 ezres lábtámasz

A Nemzeti Innovációs Hivatal 277 ezer forintot költött, közel 100 ezer forintért vettek magastámlás forgószéket, és 12 ezer forintos darabáron 15 lábtámaszt. Az Államadósság Kezelő Központ Zrt. 4,3 milliót költött 107 székre, tíz asztalra, 11 szekrényre, polcra, konténerre.

Maga a minisztérium nem kötött bútorbeszerzésre vonatkozó szerződést, ám mint az Index felhívja a figyelmet, ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy nem került az irodákba egy-egy új szék vagy asztal. A minisztérium irodai berendezéssel, bútorral való ellátásról nem saját maga, hanem a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság gondoskodik.

Milliókat kereső képviselőink - Havi 1,5-1,9 millió forint

Nézegess képeket!

Elolvasom

A nemzetgazdasági miniszter egyébként az MSZP-s Józsa István írásbeli kérdésére ismertette az adatokat az NGM háttérintézményeinek ilyen típusú költéseiről.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük