Műfogsorragasztó és pelenka helyett mire vágynak az 50-es nők? - Interjú Szily Nórával

Mi kell a nőnek? - kérdezi Szily Nóra a Thália Sziesztában.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Nőnapi különkiadással jelentkezik március 7-én 17 órakor a budapesti Thália Színházban a Thália Szieszta. A műsorvezető Szily Nóra a teátrum három színészével, Csányi Sándorral, Vida Péterrel, Mózes Andrással és egy meglepetés hölgy vendéggel beszélget.

Utóbbi Rácz Brigitta, a Femina.hu alapító főszerkesztője, a Femina Media kiadó portfólió igazgatója lesz.

Mi kell a nőnek?

Az est résztvevői a jeles nap alkalmából egy örök kérdés körül kalandoznak: mi kell a nőnek?

- Remélem, egy tartalmas, huncut, évődős együtt gondolkodás lesz ez a beszélgetés. Kíváncsi vagyok, a férfiak látják-e a nők küzdelmeit. Érdekes téma a nők és a férfiak gondolkodásának különbözősége. Lehet, hogy abszolút nem azt várják el tőlünk, amit mi feltételezünk. Csányi Sándornak Férfiagy címmel fut egy egyszemélyes darabja is. Remélhetőleg az ő férfiagyának jellemzőit is megismerhetjük, ugyanis nem szokott mesélni magáról, nem igazán látunk a szerepei mögé.

- 2008-ban Ők a nők címmel jelent meg interjúkötete, és a Kampány a valódi nőkért szóvivője volt. Mi vonzotta és vonzza ebben a témában?

- Azért szerettem ezt a munkát, mert nagyon megtalált az üzenete. Ha mindenki a reklámokban és címlapokon szereplő ideáloknak szeretne megfelelni, akkor elindulnánk egyfajta uniformizálódás felé, és szinte csak fiatal, szőke, karcsú, fehér bőrű nők jönnének szembe velünk az utcán. Ha nagyon hasonlóak lennénk, hogyan is várhatnánk el egy férfitól, hogy csak minket válasszon. Épp a sokszínűségünk, az egyediségünk tesz bennünket különlegessé. Rendkívül fontosnak tartom az önelfogadást. Mindenkinek alkat vagy éppen korosztály szerint kellene kihoznia magából a maximumot, nem pedig egy reklámban meghatározott sémához kellene igazodnia.

Sokoldalú női tévések

Nézegess képeket!

Elolvasom

- Azt nagy hibának tartom, ha valaki azt gondolja, a férfi majd megmenti. Ismerje meg mindenki a maga korlátait, legyen tisztában velük ugyanúgy, mint az erősségeivel is. Az autonóm nőben hiszek, és abban, hogy egy párkapcsolatban a másik ember nem mankó, nem két fél emberből lesz egy új, hanem egy párkapcsolatban két egész ember hoz létre egy új minőséget.

- Rengeteg reklám üzeni, hogy fiatalosnak kell maradnunk, a bőrünknek olyan üdének kell lennie, mint a húszas éveink elején. Évekkel ezelőtt is probléma volt, hogy a negyvenes nőket leírták, a televízióban szintén kevés a női műsorvezető ebből a korosztályból. Aki erre eddig nem figyelt fel, az manapság számtalan fórumon szembesülhet vele.

- Érthető, hogy a néző számára fontos az esztétikai élmény, de a generációs alkalmasságokat is figyelembe kell venni. Vannak olyan témák, amelyek esetében egy huszonévessel jobban fel lehet kelteni a nézők figyelmét, a mélyebb tartalmak viszont hitelesebbek egy olyan nővel, aki már sok mindent megélt, akinek karcoltabb a lelke. Másképp látják a világot, másképp kérdeznek. 20 évesen én sem lettem volna képes egy olyan interjút készíteni Törőcsik Marival, mint ma. A nézők is sokfélék, a műsorvezetőknek is azoknak kellene lenniük. A 60 körüli nőknek nem példakép egy fiatal műsorvezető, őket Endrei Judit tudná megszólítani.

- Vajon igazodni fognak a közeljövőben ehhez a magyar televíziós csatornák, bekövetkezhet változás?

- Szerintem igen. Amikor a kereskedelmi televíziók elindultak, friss médiadiplomások lettek a csatornák arcai. Közülük sokan máig képernyőn vannak. A társadalomban egyre több az idős ember, egyre tovább fogunk élni, nem lehet a műsorokkal csak a fiatalokat megcélozni, ugyanakkor az olyan reklámok is idegesítenek, amelyek szerint egy 50 pluszos nőnek csak  műfogsorragasztót vagy pelenkát lehet eladni. Mert ezek a reklámok nem azt üzenik, hogy ragadd meg újra a pillanatokat, fedezz fel új élményeket, tanulj új dolgokat, pedig a mai ötvenes korosztály ezt szeretné tenni.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

- Az idősebbik fiam 21 éves, Angliában él, a kisebbik 17 éves, az érettségijére készül. Negyvenesként több időm van magamra, mint tíz évvel ezelőtt, amikor iskolába vittem őket, és én szerveztem meg az életüket. Most kaptam vissza az autonómiámat, amivel élni is szeretnék. Pár évvel ezelőtt például kitanultam egy új szakmát, amire 20 évesen nem lettem volna alkalmas, hiszen ilyen fiatalon ki lenne hiteles coach-ként. Csak szemlélet kérdése, hogy 40 vagy 50 fölött ki mennyire kíváncsi és nyitott az új dolgokra.

Thália Szieszta - nőnapi "különkiadás"
Színházi találkozások másképp - beszélgetéssorozat Szily Nórával és a Thália Színház művészeivel
Résztvevők: Csányi Sándor, Vida Péter, Mózes András és Rácz Brigitta
Időpont: 2015. március 7. 17:00
Helyszín: Thália Színház, Új Stúdió (VI. ker. Nagymező utca 22-24.)
Bővebb információ: www.thalia.hu
 

Fotó: Kántor Katalin

Ezt is szeretjük