"Eszenyi Enikő berántott az öltözőbe és bezárta az ajtót" Kiss Ádám így mesélt a Dumapárbajról

Kiss Ádámot a Dumapárbaj forgatásáról kérdeztük.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Ma kerül a mozikba az idei év első nagy durranásának ígérkező magyar vígjáték, a Dumapárbaj.

A film sztorija egy befutott, negyvenes évei végén járó, kissé felfuvalkodott stand upos és egyre inkább feltörekvő, fiatal riválisa párharcára épül - utóbbit Kiss Ádám alakítja.

Róluk szól a Dumapárbaj

- A film alkotói a kezdetektől fogva benned gondolkodtak, amikor Nagy Tóbiás szerepét írták. Mik a hasonlóságok a karakter és közted?

- Tóbiás egy pszeudo-én, én is lehetnék, de nem én vagyok. Egy fiatal, feltörekvő, sikeres humorista srác, aki annyira képben van, hogy szúrja a nagy öregnek a szemét. Vannak átfedések, hisz én is sikeres vagyok és jóképű, de amúgy szinte semmi. Egy szerepet kaptam, és azt játszottam el. Tök jó, hogy nem agysebészt kellett alakítanom elsőre, hanem azt, ami valójában a munkám. Ha nem lennék benne, akkor is tetszene a film, mert a mi életünkről, a mi munkánkról szól, a köcsög szervezőtől kezdve a céges rendezvényig, ahol azt gondolja a főnök, hogy kirúghatja az embereket, majd úgyis jön a humorista, felvidít mindenkit.

- Tehettél javaslatokat arra vonatkozóan, milyen ember is legyen Nagy Tóbiás?

- Elárulok egy nagyon pici kulisszatitkot: Tóbiás Feri volt először, és én neveztem át, mert nem éreztem magam Ferinek, Tóbiás viszont már kicsit önmagában is egy vidámabb, pozitívabb csengésű név. Amúgy semmi bajom a Ferikkel.

Kiss Ádám és Hadházi László

- A forgatókönyv szövegétől mennyire térhettetek el, mennyire használták ki azt, hogy stand uposként a rögtönzés mesterei vagytok?

- Teljesen! Köszönöm is Paczolay Béla rendezőnek, hogy teljhatalmat kaptunk. Ettől lett a film olyan, amilyen. Tóbiás "kissádámosíthatta" a szöveget, és ha Kalmár akarta, "hadháziasította" a sajátját. Kicsit megrágtuk, visszabüfögtük a magunk szavaival, ez természetessé tette a szöveget, nem olyan lett, mintha verset mondtunk volna. A forgatókönyvet is átírtuk a végére, csak a végszavakat kellett tudni. A többi színész nézett is döbbenten, hogy "Mi van? Ezek azt mondanak, amit akarnak!" Kedvet is kaptak, mindenki ki akart találni mindent. Ott egy kicsit szét is pergett a produkció, de aztán mindenkit lecsitítottak, hogy végezzék a dolgukat.

- Eszenyi Enikő Kossuth- és Jászai Mari-díjas színésznővel, a Vígszínház igazgatójával is voltak jeleneteid, Jordán Adél, a harmincas korosztály egyik ismert színésznője pedig Tóbiás barátnőjét alakítja. Levert a víz az első közös jelenetetek előtt?

- Le bizony! Mint amikor az autópályán egy Trabant mellé ér egy Mercedes. Jordán Adél előtt le a kalappal. Az első próbán, amikor annyit nem mondtam még neki, hogy "He!", csak bemutatkoztam, sírt a vállamon, mert a szakítós jelenetet vettük fel. Mondtam neki, hogy "Egy kávét igyunk már meg, mert egy vadidegen ember vagy, és úgy sírsz a vállamon, mint egy Tom és Jerry jelenetben!" Eszméletlen csaj, mint egy gép, úgy megnyitotta a könnycsatornáit, és profin tud az arcával játszani. Amikor olyan instrukciókat hallottam, hogy "Csak a szemed nevessen!", én csak néztem, hogy Úristen, azt meg hogyan kell?!

Kiss Ádám és Jordán Adél

Enci is nagyon sokat segített. Más százezreket fizetne, hogy az ő magánórájára mehessen. Volt, hogy Eszenyi Enikő fogta a kezemet, berántott az öltözőbe és bezárta az ajtót, aztán közölte: most mindenki hagyjon minket békén. Lacival ugyanezt csinálta. Nekem meg mondta, hogy "Tessék, mondjad a szöveged!" Elkezdtem, ő meg közölte, nem így kell, hanem úgy, és bemutatta. Minden szaván csüngtem. Ilyenből egy földi halandónak nem sok jut.

- A Dumapárbaj melyik jelenete volt számodra a legnagyobb kihívás?

- A temetés, az kemény volt, mert egy nagyon pátoszos, komoly halotti beszédből kellett átcsapnunk úgy felhőtlen stand upba úgy, hogy nekünk sem volt szabad észrevenni. Egész nap vettük fel. Ott nagyon sokan röhögőgörcsöt kaptak, Gubík Ágit el kellett vinni sétálni, mert nem bírta abbahagyni. Amikor kiütött a benga, az meg nagyon tetszett. A kaszkadőrrel gyakoroltam, hova essek, hova ne. Másodszorra már jól vettük fel. Azt mondták, ilyen Brad Pittnél meg Nicolas Cage-nél van. Jöttek oda gratulálni ősz hajú pasik a hangosztályról.



Mi a stand upban vidám pasik vagyunk, vidám sztorik történnek velünk, mindig fölülkerekedünk, itt meg csomó krízis volt: szakítanom kell a barátnőmmel, komoly arccal kell nézni. "Viselkedj természetesen!" Na, amikor ezt kimondják, utána már nem leszel természetes. Sok olyan tényezőnek kellett a forgatás során megfelelnem, amivel ez idáig nem találkoztam.

Fotó: Dévényi Zoltán

Közös fotón Eszenyi Enikő és az édesanyja! Látszik, kitől örökölte a szépségét

Nézegess képeket!

Elolvasom

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

Ezt is szeretjük