„Kellék az egész világ, és kellék benne minden férfi és nő”: Kern András monodrámája a Belvárosi Színházban
Október 19-től a Belvárosi Színházban is látható A kellékes Kern Andrással.
Eberhard Streul kellékes-revüje nyomán Parti Nagy Lajos írt magyar darabot egy színházi kellékes nagy pillanatából, színházi estéjéből, amit 2008-ban mutattak be.
A kellékest október 19-én a Vígszínház és az Orlai Produkciós Iroda közös előadásaként a közönség elsőként láthatta a Belvárosi Színházban.
A kellékes: Kern András
Bieder József előadás után teszi a dolgát, pakol az üres színpadon, s fölnézve közönséggel, méghozzá telt házzal találja magát szembe. Először megriad, nem tudja, hogy oldja meg ezt a szokatlan, már-már szürreális helyzetet, végül megdicsőül.
- Halló! Én vagyok. A nézőtéren… nézők vannak. Azonnal gyere ide! Ez most nem vicc. Hallod, Sanyi? Úgyszólván benn ül egy telt ház. Valaki erre nagyon rápengősmalac… Bieder voltam - esik először kétségbe, aztán hús-vér kellékként csak elkezdi szórakoztatni a közönséget, hisz, ahogy Bieder mondja:
Kellék az egész világ, és kellék benne minden férfi és nő.
E hajdani segédszínész, ez az örök háttérember mesélni kezd az életéről, ami a színház, s a színházról, ami az élete. Tán nem az első, de alighanem utolsó „fellépésén" minden képességét, tapasztalatát és képzeletét mozgósítva elvarázsolja, elszórakoztatja mindazokat, akiket a nézőtéren lát.
Az összes magánszám, az összes produkció természetesen róla szól, róla a sírás, a nevetés, róla szól az egész este, Kern András előadásában, Ilan Eldad - a Hat hét hat tánc és Az élet mint olyan színpadra állítója - rendezésében.
Kern András kedvenc Shakespeare-darabja a Hamlet, gyerekként Gábor Miklóssal a címszerepben 13-szor látta. Az angol drámaíró több színművében is szerepelt, de a Hamletben nem. A kellékesben kicsit bepótolhatja, amikor a kezébe kerül egy koponya: csapnivaló segédszínészként is brillírozik.
Parodizálja saját magát és másokat is: orosz, német vagy japán színészeket, hazai színészlegendákat. Kernben annyi groteszkség van, hogy sosem válik gagyi bohóccá. Már csak azért sem, mert saját színházi és személyes emlékeit is halljuk, mintha az eredeti darabot is rá írták volna - ettől válik ez a monodráma kernandrásossá, egyedivé és mással megismételhetetlenné.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció