Iránytű az oktatás útvesztőjében
A Van Másik Iskola elnevezésű, 2012. november 23-24-én megrendezésre kerülő, számos gyermek és felnőtt programot kínáló rendezvény. (x)
Vészesen közeleg a középfokú, 6, 8 és 4 osztályos iskolákba történő jelentkezés határideje, 2012. december 10. Felocsúdni sincs idő, hiszen a felvételi jövő év januárjában lesz. Mindez egy olyan, mély változásokon átesett köz- és magánoktatási rendszerben történik, melyben új hangsúlyok kaptak kiemelt szerepet. Ezeken a viharos vizeken jelent biztonságos kikötőt a Van Másik Iskola – Iskolaválasztó Kiállítás elnevezésű, 2012. november 23-24-én megrendezésre kerülő, számos gyermek és felnőtt programot kínáló rendezvény.
Az új, 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről a korábbi szabályozás közoktatás központúságával szemben köznevelési célokat fogalmaz meg. Az állam kiemelt felelősséget és szerepet kapott az újjáalakult oktatási rendszerben, átvéve a fenntartói feladatokat. Az új Nemzeti Alaptanterv révén pedig tartalmi szempontok alapján is központosítható lett az oktatási tananyag.
Válaszd a biztos jövőt!
Számos kritika érte e frissen kiépített rendszert, mondván nem a jövőre készíti fel a fiatalokat, és nem képes közvetíteni azokat a kompetenciákat, melyek a sikeres felnőttkorhoz manapság szükségesek.
A közoktatási rendszer mellett azonban a gyermekük jövőjéért aggódó szülőknek van lehetőségük alternatív oktatási intézményekbe íratni gyermeküket. Jelenleg mintegy 950 alapítványi vagy magánfenntartású óvoda, általános iskola, gimnázium, szakközépiskola, szakmunkásképző és főiskola működik Magyarországon, melyekben összesen 230 ezer diák tanul.
Az alapítványi, vagy más néven független oktatási intézmények a társadalom speciális igényű gyermekeinek is hosszú távú megoldást nyújtanak. Ezen iskolákban sok esetben hátrányos helyzetű, fogyatékkal élő vagy speciális nevelési igényű diákok és szüleik is megtalálják a számításaikat. Emellett az új köznevelési törvény szabta szigorú keretek közül mind gyakrabban eshetnek ki azok a diákok, akiket a tanárok hiába próbálnak beilleszteni az új, kormányzati köznevelési célok által felállított korlátok közé. Elmondható, hogy az alapítványi iskolák a társadalom két szélére szerveződtek, egyrészt a gyermekeik számára többletszolgáltatást kereső középosztálybeli családok számára, másrészt a lemaradók, kiesők támogatására.
A „problémás” gyerekek számára a kisebb csoportokban, személyre szabottan kialakított oktatási renddel és tananyaggal folytatott oktatás lehet az üdvözítő megoldás. A statisztikák azt mutatják, hogy a független iskolákra jellemző fiatalabb tanári kar képes átadni a szükséges ismereteket a diákoknak, lévén a hagyományos iskolai rangsorokban is megállják ezen intézmények a helyüket, és lehetőséget biztosítanak arra, hogy a diák állami vagy külföldi felsőoktatási intézményben tanuljon tovább.
Személyre szabott oktatás
Emellett a kompetenciamérések, nyelvi- vagy szakmai versenyek során az alapítványi iskolák hallgatói kimagasló eredményeket érnek el. Mindez nagyon fontos egy olyan korban, ahol az önálló tanulás képességének elsajátítása a szakemberek szerint is kiemelkedően fontos. A jövőben az a munkavállaló, aki nem képes önállóan elsajátítani, megtanulni egy új készülék használatát, behozhatatlan hátrányba kerül a munkaerőpiacon.
A Van Másik Iskola – Iskolaválasztó Kiállítás iránytű az alapítványi, magán- és egyházi iskolák nyújtotta színes palettán. A majdnem ezer oktatási intézmény közül nem könnyű választania a szülőnek, aki a legjobbat szeretné gyermekének. A kiállításon több mint 50 intézményt ismerhet meg közelebbről minden érdeklődő, emellett számos program segít eligazodni az új jogszabályi környezetben és a független iskolák nyújtotta lehetőségek között.
További részleteket a www.facebook.com/VanMasikIskolavalaszto weboldalon olvashatasz!(%oldalmero(http://ad.adverticum.net/img.prm?zona=1759478&kampany=2157107&banner=2157088&ord=RANDOM_NUMBER)%)