Kiderült, miből él igazából egy magyar influencer: ezzel keresik a legtöbb pénzt

Alexy Vivien és Nessaj segítségével kiderült, milyen bevételi forrásokból él egy hazai influencer.

Influencer miből él
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Sokakat érdekel, miből él meg itthon egy influencer: az InfluenceAIR Podcast legújabb adásában elsősorban bevételi forrásaiknak járt utána, ebben Alexy Vivien és Nessaj tartalomgyártók voltak a segítségükre. 

Az nem titok, hogy egy népszerű tartalomgyártó bevétele több forrásból tevődhet össze: szponzoráció, márka-együttműködések, YouTube-hirdetési bevételek (monetizáció), Twitch-feliratkozás és nézői támogatás/felajánlás, TikTok-ajándékok, merchandise termékek, különböző videós/streamingplatformokkal kötött egyedi szerződések, vagy épp saját brand.

Influencer miből él

Alexy Vivien közel hat éve indította el saját YouTube-csatornáját, ahol azóta is divat-, szépségápolás- és életmódtémákkal foglalkozik, némi humorral és saját személyiségével fűszerezve. Egy idő után a munkáját is feladta, és ma már kizárólag mint blogger, influencer és a saját lifestyle termékeit forgalmazó webáruház tulajdonosaként dolgozik. Van azonban segítsége: egy fotós-videós külsős vállalkozó és a saját márkájának ügyeiben segédkező főmunkatárs személyében. 

Pusztai Tamás, vagyis Nessaj 2008-ban kezdett bele a tartalomgyártásba, de a tudatos építkezés csak 2014 környékére tehető. Több YouTube- és egy népszerű Twitch-csatornával igen meghatározó elemévé vált a hazai influencerek világának, a gaming, a humor és a sport témakörök egyedi ötvözésével. Nessaj bevallotta, hogy számára nehéz volt bizonyos munkafolyamatokat kiadni a kezéből, de ma már vágóval, grafikussal, fotóssal és egy community managerrel is együtt dolgozik.

- Azt mindenkinek látnia kell, hogyha az egy legyártott tartalomra jutó bevételt nézzük, akkor nyilvánvalóan a szponzorációs együttműködések hozzák a legnagyobb bevételt - mondta Nessaj.

Azt is elismerte, hogy neki nincs sok ilyen együttműködése, ezért bevételi forrásai elsősorban a Twitch és a YouTube - melyek hozzávetőleg balanszban vannak -, továbbá a merchandise termékeladások. 

- Én azt akartam elérni, hogy minél több helyről álljon össze a monetáris lába ennek az egésznek, mert úgy sokkal stabilabb.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Bár Alexy Vivien is gyárt videós tartalmat a YouTube-ra, bevételének ez mégis csupán kis részét teszi ki. Jövedelme közel 90%-át ugyanis a saját márkás termékei és a szponzorációtartalmak adják - átlagosan fele-fele arányban. 

- A legnehezebb, hogy az évek alatt a hitelesség megmaradjon. Főleg akkor, amikor eljutsz arra a szintre, hogy ömlenek az e-mailek a márkáktól.

Szerinte ahhoz, hogy a szponzorált tartalmak ne ártsanak az influencer megítélésének, tudatosságra van szükség. 

- Veszel egy nagy levegőt, nem kezdesz el mindent is reklámozni, hanem elkezded átgondolni, hogy hosszú távon mi az, ami neked jól fog működni.

A beszélgetés során szóba került többek között az is, hogy van-e lehetőség - és ha igen, mi alapján - válogatni a különböző szponzorációk között, illetve Nessaj a politikai tartalmú hirdetésekről is mondott pár fontos gondolatot.

G.w.M. és a YouTube

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kutatása szerint a magyarok kedvenc előadója G.w.M. volt, akinek videóit 2021-ben 93,5 milliószor nézték meg a netezők. Mutatjuk azt is, rajta kívül kik kerültek a toplista dobogójára. 

93 milliószor nézték meg: ez a magyar énekes lett a legnépszerűbb a YouTube-on

Kiderült, kit hallgattak a magyarok legtöbbször 2021-ben a YouTube-on.

Elolvasom
Ezt is szeretjük