Elhunyt az egyik első magyar sztármanöken - 72 évesen legyőzte betegsége Bozzay Margitot
Bozzay Margit hosszú, méltósággal viselt betegség után hunyt el.
Elhunyt Bozzay Margit, a ’60-as és ’70-es évek egyik legismertebb magyar manökenje, modellje - adta hírül fia a Facebookon. A leírás szerint az egykori sztármanöken hosszú betegség után, 2018. május 28-án békességben hunyta le örökre a szemét, egészségügyi problémái ellenére keményen és optimistán kezelte állapotát.
Bozzay Margit 1946. május 20-án született. A Wikipédia szerint 1965-ben lett sztármanöken. Már akkor modellként dolgozott Magyarországon, amikor még csak tíz-húsz manöken volt a szakmában.
A hatvanas és hetvenes évektől rendszeresen fotózták, és fellépett divatbemutatókon is. Rendszeresen szerepelt a Fürge ujjak vagy az Ez a divat című lapokban és az Aranypók plakátjain. Még több fotót a retromagyarfotomodellek.blogspot.com oldalon találhatsz róla. Feltűnt a Kékszakáll című, 1972-es filmben is.
Bár a modellek kivételezett helyzetben voltak, és külföldre is gyakrabban mehettek, mint az átlagember, miután a testvére nyugatra utazott, és nem jött vissza, Bozzay Margit 1973-ig csak szocialista országba utazhatott.
1972-től a Divatáru Nagyker egy akkor nyíló üzletében dolgozott, mint divattanácsadó. A munka mellett elvégezte a kereskedelmi felsőbb iskolákat, majd a rendszerváltás után az üzlet vezetője lett. Később a Röltex Rt. üzletvezetőjének, kereskedelmi igazgatójának, majd kereskedelmi vezérigazgatójának bízták meg. Nyugdíjba vonulásáig itt dolgozott.
Ennyit változtak a legismertebb magyar manökenek négy évtized alatt
Képes összeállításunkban megnézheted, milyen reklámokban szerepeltek a nyolcvanas évek legismertebb magyar manökenjei, és most hogy néznek ki.
Felismered a Sugár reklámarcát? A 80-as évek manökenjei ma így néznek ki
Nézegess képeket!
ElolvasomDilemma podcast
A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.
Promóció
Ebben a cikkben nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését. Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.