Elhunyt az egyik első magyar sztármanöken - 72 évesen legyőzte betegsége Bozzay Margitot

Bozzay Margit hosszú, méltósággal viselt betegség után hunyt el.

Elhunyt Bozzay Margit, a ’60-as és ’70-es évek egyik legismertebb magyar manökenje, modellje - adta hírül fia a Facebookon. A leírás szerint az egykori sztármanöken hosszú betegség után, 2018. május 28-án békességben hunyta le örökre a szemét, egészségügyi problémái ellenére keményen és optimistán kezelte állapotát.

Bozzay Margit 1946. május 20-án született. A Wikipédia szerint 1965-ben lett sztármanöken. Már akkor modellként dolgozott Magyarországon, amikor még csak tíz-húsz manöken volt a szakmában.

Bozzay Margit sminkel egy 1971-es felvételen.
Bozzay Margit sminkel egy 1971-es felvételen.
Fotó: Fortepan/Urbán Tamás

A hatvanas és hetvenes évektől rendszeresen fotózták, és fellépett divatbemutatókon is. Rendszeresen szerepelt a Fürge ujjak vagy az Ez a divat című lapokban és az Aranypók plakátjain. Még több fotót a retromagyarfotomodellek.blogspot.com oldalon találhatsz róla. Feltűnt a Kékszakáll című, 1972-es filmben is. 

Bár a modellek kivételezett helyzetben voltak, és külföldre is gyakrabban mehettek, mint az átlagember, miután a testvére nyugatra utazott, és nem jött vissza, Bozzay Margit 1973-ig csak szocialista országba utazhatott. 

bozzay-margit-manoken
Fotó: Facebook/Gyárfásné Bozzay Margit

1972-től a Divatáru Nagyker egy akkor nyíló üzletében dolgozott, mint divattanácsadó. A munka mellett elvégezte a kereskedelmi felsőbb iskolákat, majd a rendszerváltás után az üzlet vezetője lett. Később a Röltex Rt. üzletvezetőjének, kereskedelmi igazgatójának, majd kereskedelmi vezérigazgatójának bízták meg. Nyugdíjba vonulásáig itt dolgozott.

Ennyit változtak a legismertebb magyar manökenek négy évtized alatt

Képes összeállításunkban megnézheted, milyen reklámokban szerepeltek a nyolcvanas évek legismertebb magyar manökenjei, és most hogy néznek ki.

Felismered a Sugár reklámarcát? A 80-as évek manökenjei ma így néznek ki

Nézegess képeket!

Elolvasom

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ebben a cikkben nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését. Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport
Ezt is szeretjük