Hétévesen lett dollármilliomos: azóta is üzletembereknek tart előadást a lány
Sokan még felnőttként is csak álmodoznak egy saját vállalkozásról, de ezeknek a gyerekeknek már a kamaszkor előtt sikerült közelebb kerülni az álmaikhoz.

gyerek-fonok
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Egy jól menő vállalkozáshoz nemcsak pénz vagy támogatás, hanem egy fantasztikus ötlet is szükséges, ez azonban nem csak a felnőttek fejéből pattanhat ki: vannak gyerekek, akik kis birodalmat is építettek a zseniális gondolatuk köré.

A felelősség és a korai karrierépítés mellett azonban sokan nem tudtak szó nélkül elmenni: szerintük a gyerekeknek a játszótéren és az iskolapadban a helye, nem pedig a felnőttek üzleti világában, de szerencsére rájuk is rácáfoltak ezek a kis tehetségek.

Hétévesen indított milliódolláros vállalkozás

Alina Morse a legtöbb gyerekhez hasonlóan imádta a nyalókát és a különféle cukorkákat, azonban hamar rájött, hogy mennyire nem tesznek jót az egészségének és a fogainak ezek az édességek. Hétéves volt, amikor édesapja segítségével megalapították a Zollipops nevű márkát, ami azóta milliódolláros céggé nőtte ki magát.

A vállalat fő profilja a cukormentes nyalókák és édességek gyártása, főként xilittel és eritrittel dolgoznak, termékeiket pedig a vegánok és a diétázók is bátrán fogyaszthatják. Alina ma már 14 éves, de még mindig a cég feje, a sikernek köszönhetően pedig rengeteg üzleti konferenciára és előadásra hívják.

Van, aki már korán belekóstolt a divatiparba

A gazdasági érzék és a stílus azok közé a készségek közé tartoznak, amikhez nem a tankönyvek, inkább a veleszületett tehetség szükséges, pont úgy, ahogy Mo Bridges-nél. Az amerikai fiú kortársaival ellentétben nem azzal volt elfoglalva kilencévesen, hogy milyen videójátékkal játsszon, vagy hogy ő legyen a környék legjobb focistája: neki az volt a legnagyobb gondja, hogy az eseményekre nem talált olyan csokornyakkendőt, ami neki tetszene.

Nagymamája segített a varrásban, így hamarosan piacra dobta saját nyakkendő-kollekcióját, 2014-ben pedig már neves rendezvényeken vett részt, ahol mentort is talált magának Daymond John személyében, akivel tovább építgették a virágzó vállalkozást. A fiú most, 17 évesen már milliomosnak számít, de ennyivel nem éri be: tovább építi a cégét, és egyszer a világ legnevesebb divattervezői között szeretné látni a nevét.

Pszichés gondokon segít a tízéves lány

Nem könnyű a kamaszok lelkébe belelátni, hiszen a sok változás és a hormonok miatt teljesen új gondolatok is megfogalmazódhatnak bennük, amiket talán a felnőttek észre sem vesznek. Egy fiatal lány azonban pont ezekre a lelki feszültségekre tapintott rá, és a felismerésből hamar jól menő vállalkozás lett.

A Miss O and Friends weboldalt az akkor tízéves Juliette Brindak hozta létre azzal a céllal, hogy az önértékelési problémákkal küzdő tizenévesek közösségre találjanak, és egymást tudják erősíteni a nehéz időkben. Az ötlet által született weblap nem sokkal később a tinilányok tíz kedvenc internetes oldalává nőtte ki magát, és a Disney, valamint a YouTube is partneri szerződést kínált. A vállalkozás több mint 15 millió dollárt ér manapság.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ez csak pár példa volt azok közül a gyerekek közül, akik már egészen fiatalon belecsöppentek az üzleti életbe, a sort még számos példával lehetne folytatni, hiszen sokszor a gyermeki kreativitásból születnek az egyedi vagy éppen hiánypótló ötletek. 

8 tízórai, ami nemcsak egészséges, de a gondolkodást is segíti: a legjobb iskolai elemózsiák

Az agy számára fontos tápanyagokat tartalmazzák.

(Borítókép forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük