Ezt edd terhesen, hogy a kisbabád mindent megkapjon - És te se hízz meg
Szülés után lefogyni nem könnyű. Előzd meg a bajt lemondás nélkül!

Dia

	Táplálkozásodban kerüljenek előtérbe a magas vitamintartalommal bíró, egyszersmind harmonizáló hatású leveles zöldségek. Ha lehet, vegyszermentes gazdaságból szerezd be őket, de legalábbis a piacról, őstermelőktől. Ilyen például a kelkáposzta, amit párolhatsz vagy blansírozhatsz, de rakottasok alapanya is lehet.

Táplálkozásodban kerüljenek előtérbe a magas vitamintartalommal bíró, egyszersmind harmonizáló hatású leveles zöldségek. Ha lehet, vegyszermentes gazdaságból szerezd be őket, de legalábbis a piacról, őstermelőktől. Ilyen például a kelkáposzta, amit párolhatsz vagy blansírozhatsz, de rakottasok alapanya is lehet.

Dia

	A kelbimbó ugyancsak kedvelt makrobiotikus zöldség, és a magyar konyhába is kiválóan beilleszthető - nem csoda, hiszen nálunk is megterem.

A kelbimbó ugyancsak kedvelt makrobiotikus zöldség, és a magyar konyhába is kiválóan beilleszthető - nem csoda, hiszen nálunk is megterem.

Dia

	Bármely más, a mérsékelt égövön termő zöldség is javasolt, úgymint sárgarépa, hagyma, paszternák, zeller, káposzta, karfiol.

Bármely más, a mérsékelt égövön termő zöldség is javasolt, úgymint sárgarépa, hagyma, paszternák, zeller, káposzta, karfiol.

Dia

	A makrobiotika szerint a legjobb, ha az étrend 50-60%-át gabonafélék teszik ki. Természetesen, ha nem akarsz, nem kell ennyit enned - már az is sokat számít, ha heti néhány alkalommal gabona kerül a tányérodra. Leginkább a magas B-vitamin-tartalommal bíró, méregtelenítő és vízhajtó barna rizs ajánlott, ami nemcsak a testnek, hanem a léleknek és a szellemnek is jót tesz.

A makrobiotika szerint a legjobb, ha az étrend 50-60%-át gabonafélék teszik ki. Természetesen, ha nem akarsz, nem kell ennyit enned - már az is sokat számít, ha heti néhány alkalommal gabona kerül a tányérodra. Leginkább a magas B-vitamin-tartalommal bíró, méregtelenítő és vízhajtó barna rizs ajánlott, ami nemcsak a testnek, hanem a léleknek és a szellemnek is jót tesz.

Dia

	Az árpa a rizs után a legkönnyebben emészthető gabonaféle, leginkább melegebb évszakokban javasolt. Nagyon ízletes levesekben vagy rizzsel keverve, de egytálételeket is készíthetsz belőle.

Az árpa a rizs után a legkönnyebben emészthető gabonaféle, leginkább melegebb évszakokban javasolt. Nagyon ízletes levesekben vagy rizzsel keverve, de egytálételeket is készíthetsz belőle.

Dia

	A kölest lúgosító hatása miatt is érdemes fogyasztanod. Emellett erősíti a csontokat - amire neked és a babának egyaránt szükségetek van -, kovasav-tartalmából adódóan pedig a bőröd, hajad, körmöd is szép lesz. Mindeközben a legkevésbé sem hizlal. A gabonák közül fogyaszthatsz még rozst, zabot, kukoricát, de lehetőleg ne pehely formáján. A hajdina - bár valójában nem gabona, hanem egy keserűfűféle - pedig vérképző hatással bír.

A kölest lúgosító hatása miatt is érdemes fogyasztanod. Emellett erősíti a csontokat - amire neked és a babának egyaránt szükségetek van -, kovasav-tartalmából adódóan pedig a bőröd, hajad, körmöd is szép lesz. Mindeközben a legkevésbé sem hizlal. A gabonák közül fogyaszthatsz még rozst, zabot, kukoricát, de lehetőleg ne pehely formáján. A hajdina - bár valójában nem gabona, hanem egy keserűfűféle - pedig vérképző hatással bír.

Dia

	A szója ugyancsak kiváló fehérjeforrás - a régi kínaiak a föld húsának nevezték, ily módon kifejezve, hogy milyen nagyra becsülték e hüvelyes növény táperejét.

A szója ugyancsak kiváló fehérjeforrás - a régi kínaiak a föld húsának nevezték, ily módon kifejezve, hogy milyen nagyra becsülték e hüvelyes növény táperejét.

Dia

 	Természetesen nem kell kiiktatnod étrendedből az állati eredetű élelmiszereket, de időnként hüvelyesekkel is pótolhatod a fehérjét, például lencsével, babbal. Különösen finom a csicseriborsó.

Természetesen nem kell kiiktatnod étrendedből az állati eredetű élelmiszereket, de időnként hüvelyesekkel is pótolhatod a fehérjét, például lencsével, babbal. Különösen finom a csicseriborsó.

Dia

	A makrobiotikában ugyan a kevésbé fontos szerepet játszanak a gyümölcsök, de persze azért fogyaszthatod őket, lehetőleg olyat válassz, ami az évszaknak megfelel. Az unalmasnak hitt almát félbevágva, a magházát kiszedve meg is sütheted - tegyél bele előtte egy kis szilvalekvárt és diót is, és mennyei édességet kapsz.

A makrobiotikában ugyan a kevésbé fontos szerepet játszanak a gyümölcsök, de persze azért fogyaszthatod őket, lehetőleg olyat válassz, ami az évszaknak megfelel. Az unalmasnak hitt almát félbevágva, a magházát kiszedve meg is sütheted - tegyél bele előtte egy kis szilvalekvárt és diót is, és mennyei édességet kapsz.

Ezt is szeretjük
Fotó: