8 finomság októberben, ami serkenti az agyműködést
Tudd meg, miért!
Ezektől az ételektől csemetéd a suliban jobban boldogulhat.

Ez is érdekelhet

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Játék közben tanul és fejlődik a gyerek - Ezt imádni fogja (x)

Milyen borhoz milyen falat illik? Profi borászoktól tudhatod meg (x)

Mutatós dekorációk egyszerű, kreatív ötletekből, hogy tavasz legyen az otthonodban (x)

Ez a lány szerelme levágott fejével táncolt - Itt nézheted meg (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

Bringával mész dolgozni? Így öltözz fel sikkesen! »

Csodás, házi sampon sűrű hajmosáshoz: nincsenek benne kemikáliák »

Mindenki a nőre figyel fel benned, ha ezt a színt viseled »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szeptemberi iskolakezdéskor még virágzó kezdeti lelkesedés már alábbhagyhat a gyerkőcökben így októberben, hiszen az eltelt idő alatt sok-sok új, a memóriájukat igénybevevő és nehéz, gondolkodást igénylő feladattal szembesülhettek a suliban.

Szülőként azonban tehetsz annak érdekében, hogy a csemetéd minél jobban vegye a megpróbáltatásokat az órákon, mégpedig agyműködést serkentő ételekkel.

A megfelelő agyműködéshez elengedhetetlen a rendszeres és elegendő vitaminbevitel, különösen a B-, az E-vitamin és a cink, így érdemes a gyerekkel minél több zöldséget és gyümölcsöt etetned, valamint halat, sőt, akár egyfajta édesség is segíthet.

Dió, mandula, mogyoró

A csonthéjasok, illetve olajos magvak nemcsak finomak, de tele vannak E-vitaminnal és értékes telítetlen zsírsavakkal is, ezért érdemes őket a kicsinek adnod. Ilyenkor ősszel a dió lehet a legjobb választás, akár a kertetekben lévő fáról, akár a piacról szerzitek be.

Sütőtök

A sütőtök - ahogyan egyébként a sárgarépa is - igazi multivitamin-bomba. Sok cink van benne, valamint béta-karotin, ami rendkívül jó hatással van az idegrendszerre. A sütőtök erősíti az immunrendszert is, ami ősszel nem utolsó szempont.

Szőlő

Az egyik leggyerekbarátabb gyümölcs, apró szemeit ugyanis szívesen eszegetik, ráadásul nagyon finom is. A szőlő vitamindús, mangán-, magnézium-, kálium- és nátriumtartalma pedig szintén jelentős, ezért jó agypörgető lehet.

Savanyú káposzta

A káposzta rostokban gazdag, és serkenti az agyműködést. A savanyú káposzta pedig köztudottan gazdag C-vitaminban, így két legyet üthetsz egy csapásra: a gyerkőc agyműködését és immunrendszerét is támogatod vele.

Áfonya

Az aprócska liláskék bogyók tetszenek a kicsiknek, ezért nem kell sokat győzködni őket, hogy megegyék. A másik dolog, ami az áfonya mellett szól, hogy szuper agyserkentő és memóriajavító gyümölcs is.

Hal

Készíts bármilyen halételt, a gyerek agyműködését segíted vele, hiszen a hal nagyon jó omega-3-forrás. Nem minden gyerek eszi szívesen, de szendvicsbe rejtve nagyobb eséllyel elfogyhat. Ügyeljetek a szálkákra, vegyetek olyan fajta halat, amiben szinte nincs is.

Csokoládé

Télen, nyáron, bármely évszakban, így ősszel is jó választás a csoki, ha szeretnéd, ha a gyereknek jobban menjen a tanulás. Fontos azonban, hogy olyan csokoládét válassz, aminek magas a kakaótartalma, ezért célszerű az étcsokik között válogatni.

Alma

Az alma káliumban és magnéziumban gazdag, így jó agypörgető táplálék, ráadásul ballasztanyag-tartalmának köszönhetően tisztítja a beleket, és erősíti a fogínyt is. A gyerekek nagyon szeretik például a reszelt almát, próbáld ki!

Blog.hu ajánló