4 élvezetes és kíméletes fogyókúrás tipp
Ha duci a gyerek
Leolvadnak róla a kilók, miközben észre sem veszi, hogy valójában fogyókúrázik.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

3 baki, amivel nagyon el lehet rontani a csillogó sminket »

Ezt viseld a szűk ruha alatt, ha bevág a zsírpárnákba: alakformáló fehérneműk körképe »

Jónak hiszed, pedig ártasz vele: 4 dolog, amit ne csinálj, ha fogyni akarsz »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Manapság egyre több gyerek küzd súlyfelesleggel, ami egyfajta kortünetnek is tekinthető. Mindez azonban a legkevésbé sem vigasztalja a duci csemetét, aki könnyen gúnyolódás célpontjává válik, miközben testnevelésórán, de még a némi ügyességet igénylő játékok során is lépten-nyomon szembesülnie kell a túlsúlyból adódó korlátaival.

Mindez hosszabb távon alacsony önértékeléshez vezethet, ám a fizikai szintű következmények sem elhanyagolandók: a dundi gyerkőcöknél nagyobb valószínűséggel jelentkezik cukorbetegség, fiatalkori elmeszesedés, májzsírosodás és epeképződés, mint normális súlyú társaiknál. Szerencsére módodban áll megóvni porontyodat a fentiektől - ráadásul úgy, hogy szinte észre sem veszi, hogy valójában fogyókúrázik.

Szabadulj meg a beidegződésekből!

A mai napig tartja magát néhány generációkon átívelő tévhit a kicsik táplálkozásával, pontosabban táplálásával kapcsolatban: főtt ételt mindennap kell enni, a tányéron semmi nem maradhat, a gyerek csak bizonyos mennyiségű élelem elfogyasztása esetén fejlődhet normálisan - hogy csak a legelterjedtebbeket említsük.

Mindez azonban végső soron csak arra jó, hogy a lurkó megszokja: nem akkor eszik, amikor ténylegesen szüksége van rá, hanem akkor, amikor ezt elvárják tőle. Így szinte biztosra vehető, hogy a kelleténél több kalóriát visz be a szervezetébe, és akár már bölcsisként vagy ovisként megjelennek testén a zsírpárnák.

Hogy ez ne történhessen meg, merj bízni csemetéd érzékeiben. Semmi baja nem lesz, ha időnként nem eszi végig a két- vagy pláne háromfogásos ebédet.

Ha nem igazán éhes, elég lehet egy fogás is, de akár még attól is eltekinthetsz. Fontos azonban, hogy a következő étkezésig a gyerkőc semmit ne egyen, legfeljebb egy kis zöldség vagy gyümölcs jöhet szóba úgymond tűzoltásként. Ezzel a fajta rugalmassággal leveszel a gyerekről egy lelki terhet, miközben a súlya is csökken.

Finom, de nem hizlal

A hazai táplálkozási szokások bizony messze járnak az ideálistól: a vizsgálatok szerint a magyarok által preferált ételek sokszor a kelleténél több zsírt, koleszterint, cukrot és sót tartalmazhatnak. Mivel pedig a gyerek a bébipapis korszak lezárultával többnyire azt eszi, amit a nagyok, a túlsúly kialakulása szinte borítékolható.

Természetesen nem kell a reformkonyha lelkes követőjévé válnod, felforgatva a család táplálkozási szokásait - amivel valószínűleg egyébként sem is aratnál osztatlan sikert.

Ám viszonylag olcsón és egyszerűen egészségessé varázsolhatod a hagyományos fogásokat is. Étolaj helyett hidegen sajtolt, fehér cukor helyett nádcukor, finomliszt helyett teljes kiőrlésű - és máris rengeteget tettél a gyerek sikeres fogyásért, anélkül, hogy bármiféle lemondásra kényszerítenéd.

Még jobb, ha a húsok közül a kevésbé hizlaló szárnyasokat és halakat, a sajtokból pedig a sovány fajtákat részesítsd előnyben. Időnként kipróbálhatsz a magyaros konyhával minden tekintetben kompatibilis, ám csupa egészséges hozzávalóból készült ételeket is - receptekért kattints ide!

Kalóriaszegény édességek

A gyerekek imádják az édességet - és ez így is van rendjén. Nem kell tehát megvonnod porontyodtól a nasit, de fordíts különös gondot annak minőségére.

A felesleges kalóriákon túl rengeteg ártalmas anyag kerül a gyerkőc szervezetébe az olyan sztenderd csemegékkel, mint az üdítő vagy a bolti gyümölcslé, a csipsz, valamint a szivárvány minden színében pompázó cukorkák. Szerencsére azonban mindegyiknek megvan a maga egészséges alternatívája.

A bolti gyümölcsleveket kiválthatod házilag centrifugált gyümölcslevekkel, joghurtból vagy tejből, valamint némi idénygyümölcsből pedig turmixot is készíthetsz - ám ne feledd, hogy ez a tejtermék miatt inkább számít ételnek, mint italnak. Mindennapi nassolnivalóként adhatsz a lurkónak aszalt gyümölcsöt, gyümölcscsipszet vagy müzliszeletet is. Maga a müzli is jó barátotokká válhat a fogyókúra során, ám ne a cukrozott bolti termékeket válaszd, hanem állítsd össze magad gabonapelyhekből, magvakból és gyümölcsökből.

A legjobbak gyerekeknek
Könyvet, CD-t, filmet, programot keresel? Itt mindent megtalálsz, ami a gyerkőcöt is érdekelni fogja, és szülőként te is sok hasznos információt kaphatsz!

Mérgező növények a szabadban

Talán nincs olyan gyerek, aki ne kóstolna meg szívesen egy-egy csábító színű virágot vagy termést. Videónkból megtudhatod, melyek azok a szabadban fellelhető mérgező növények, amelyektől óvnod kell csemetédet.

Mozgás

A fogyás elengedhetetlen feltétele a rendszeres mozgás - fontos azonban, hogy ez ne kényszer legyen a lurkó számára. Már az is sokat számít, ha napi fél-egy órát a szabadban, akár csak a játszótéren tölt. Ennek érdekében akár egy-egy külön foglalkozást is beáldozhattok.

Nem kizárt, hogy a rendszeres sportolásra is rá tudod venni, feltéve persze, hogy meghagyod neki a választás lehetőségét. Akkor se próbáld befolyásolni, ha olyan mozgásforma mellett dönt, ami számodra nem túl szimpatikus - a cél, hogy bármit is, de mozogjon.

Blog.hu ajánló