Melyik ételnek alacsonyabb a zsírtartalma? Teszteld tudásod!
Annak ellenére, hogy diétázol, a zsírokat nem szabad kizárni az étrendedből.

GettyImages-836005954
Ez is érdekelhet

Szárazak a kezeid a sok kézmosástól? Ne aggódj, jó kezekben vagy! (x)

Az autista Robika javulni kezdett (x)

Szabadtéri környezetben több mint 100 világmárka újra vár a Premier Outletben! (x)

beauty and style

Fokozza a nyirokkeringést, elhajtja a felesleges vizet, feszesíti a bőrt: nyirokdrenázs lépésről lépésre »

Elképesztően nőies a 62 éves modell: Elisabetta Dessy formás lábai még mindig ámulatba ejtőek »

Észbontóan nőiessé teszi az öltözéket: a piros cipő vonzza a figyelmet »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A zsír éveken át tiltólistán szerepelt az egészségtudatosan táplálkozók körében, mégis egyike az emberi szervezet számára fontos és nélkülözhetetlen makrotápanyagoknak. Kiemelkedő energiaforrás a test számára, azonban nem mindegy, melyik típusból mennyi kerül a szervezetbe. 

Zsír és zsír között is van különbség: a pozitív hatással rendelkező zsírok közé tartoznak az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírok, melyek szívvédő hatásúak, valamint csökkentik a káros LDL-koleszterin szintjét. Ide tartoznak az ómega-3 és ómega-6 zsírsavak is. A szervezet számára káros zsírok a transzzsírok, amelyek jelentősen növelik a szív- és érrendszeri betegség esélyét, és csökkentik a hasznos HDL-koleszterin szintjét. Magyarországon ugyanakkor nem fenyeget az a veszély, hogy káros transzzsírsavakban gazdag margarin vagy egyéb élelmiszer kerüljön forgalomba, ugyanis hazánkban csak 2g transzzsírsav/100g zsírtartalom határérték alatti termékek árusíthatók, ennek pedig minden itthon forgalmazott margarin megfelel.

Miben mennyi zsír van?

Az amerikai Institute of Medicine of the National Academies ajánlása szerint a zsírégető táplálkozáshoz naponta 30-40 gramm zsír bevitele ajánlott. Bár a zsír az egyik makrotápanyag, de nem árt észben tartani, hogy 1 gramm zsír 9 kilókalóriát tartalmaz. Alábbi kvízünkkel most tesztelheted tájékozottságod: tudod, miben mennyi van?

Melyik ételnek alacsonyabb a zsírtartalma? Teszteld tudásod!

10 kérdéses játék

1. Melyik ételnek alacsonyabb a zsírtartalma?

A Flora margarin 60 gramm zsírt, míg a teavaj 80 gramm zsírt tartalmaz.

2. Melyik ételnek alacsonyabb a zsírtartalma?

A disznózsír 13 gramm zsírt, míg a kókuszzsír 13,5 gramm zsírt tartalmaz.

3. Melyik ételnek alacsonyabb a zsírtartalma?

Mindkét olajfajta 10 gramm zsírt tartalmaz.

4. Melyik ételnek alacsonyabb a zsírtartalma?

A mandula 52 gramm zsírt, míg a dió 57 gramm zsírt tartalmaz.

5. Melyik ételnek alacsonyabb a zsírtartalma?

A sült krumpli 5,2 gramm zsírt, a rántott sajt 36,6 gramm zsírt tartalmaz.

6. Melyik ételnek alacsonyabb a zsírtartalma?

A vajas croissant 12 gramm zsírt, a fánk 16 gramm zsírt tartalmaz.

7. Melyik ételnek alacsonyabb a zsírtartalma?

A 60%-os kakaótartalmú étcsokoládéban 38 gramm, a 80%-os étcsokiban 42,5 gramm zsír van.

8. Melyik ételnek alacsonyabb a zsírtartalma?

A lenmag 42 gramm zsírt, a napraforgómag 47,5 gramm zsírt tartalmaz.

9. Melyik ételnek alacsonyabb a zsírtartalma?

Az avokádó 14,5 gramm zsírt, az olívabogyó 15,5 gramm zsírt tartalmaz.

10. Melyik ételnek alacsonyabb a zsírtartalma?

A gyümölcsjoghurt 2 gramm zsírt, a natúr joghurt 3,5 gramm zsírt tartalmaz.

/ találat Eredmény
/10 találat - összesen:

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük