5 zsírgyilkos vitamin
Gondoltad volna, hogy egyes vitaminok nemcsak egészséged megőrzésében segítenek, hanem még karcsúsodhatsz is velük? Ismerd meg őket!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj ezektől a tippektől: látható lesz a különbség (x)

beauty and style

Tökéletes frizura körkefe nélkül: dús és fényes lesz így a haj »

Hatalmas szemek 5 lépésben, pillanatok alatt - Így használd a fehér szemceruzát »

Ha különleges, miért ne adhatnád ajándékba: a legjobb szépségápolási csomagok karácsonyra »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A vitamin, ahogy a vita szó jelentése is alátámasztja, maga az élet. A vitaminok nélkülözhetetlenek tested működéséhez, a növekedéshez, a sejtek, szövetek regenerációjához, a betegségekkel szembeni ellenálló képességed megőrzéséhez. Számos elmélet bizonyítja, hogy a betegségek és fizikai problémák hátterében egyedül a vitaminok és ásványi anyagok hiánya áll.

Ugyanakkor egyes vitaminok nemcsak az egészségmegőrzés vagy bőröd ápolása során lehetnek a legjobb barátaid, hanem speciális hatásaiknak köszönhetően diétád részévé is válhatnak.

A vízben oldódó vitaminok közül a B-vitaminok és származékaik, valamint a C-vitamin képesek arra, hogy fogyasszanak, ugyanis ők a felelősei az anyagcsere helyes működésének. Segítségükkel bontja le és hasznosítja a szervezet a zsírokat, a fehérjéket és a szénhidrátokat, így megakadályozzák, hogy azok olyan helyen rakódjanak le, ahol nem igazán szeretnéd.

B2-vitamin

A riboflavinnak is nevezett vitamin segítségével állítja elő szervezeted azokat a vegyületeket, melyek a fehérjékből és szénhidrátokból nyert kalóriákat a szervezet számára hasznos anyagokká alakítják. Emellett növeli energiádat, megszépíti hajadat és bőrödet, és a terhesség ideje alatti görcsöket is csökkenti. Megtalálhatod a kukoricapehelyben, a joghurtban, a tojásban, a csirkehúsban, a tejben és a leveles zöld zöldségekben.

B3-vitamin

Más néven niacin. Olyan enzimek létrehozásáért felelős, melyek a megemésztett táplálékot energiává alakítják. Csökkenti a koleszterinszintet, segít az alkohol iránti vágy leküzdésében, és megszünteti az allergiás nátha tüneteit is. Természetes forrásai a csirkehús, a marhahús, a tőkehal, a korpás kenyér, a tonhal, a barnarizs és a barnakenyér.

B5-vitamin

A B5-vitamin, vagyis a pantoténsav olyan vegyületek képzésében segít, melyek a zsírt és a cukrot bontják le, és alakítják hasznos anyagokká. Serkenti a bélműködést, felgyorsítja az anyagcserét, energiát ad, segít leküzdeni a betegségeket, és csökkenti az allergiás eredetű gyulladásokat is. Megtalálhatod a földimogyoróban, a szezámmagban, a dióban, az avokádóban és az aszalt sárgabarackban.

B6-vitamin

Az izom és más szövete képződéséhez szükséges fehérjék lebontását és képzését szabályozza, emellett megőrzi bőröd szépségét, az idegrendszer egészségét, segít a fertőzések és a vérszegénység leküzdésében, és enyhíti a premenstruációs szindróma tüneteit is. Sok B6-vitaminhoz juthatsz, ha banánt, kelbimbót, mangót, pulykahúst, halat, búzakorpa-csíra és káposztát fogyasztasz.

B-vitamin származékok

A lecitin alkotóelemeinek, vagyis a kolinnak és az inozitnak a jótékony hatásaival csak az utóbbi években kezdett el foglalkozni az orvostudomány. Mindkét alkotóelem segíti az emésztőrendszer működését, csökkentik a koleszterinszintet, ugyanakkor az agy vitaminjainak is nevezik őket, mivel növelik a koncentráló és emlékező képességet, emellett nyugtató hatásuk van, csökkentik a stressz tüneteit, megszabadítanak a feszültségtől. Megtalálhatod őket a tojássárgájában, a búzacsírában, a májban, a tejben, a citrusokban és a főzelékekben.

C-vitamin

A jó öreg C-vitamin az első számú fegyver a téli fertőzésekkel szemben, ugyanakkor a cukrokat energiává alakítja, így segíti szervezeted anyagcseréjét. Megerősíti emellett ellenálló képességedet, erőteljes antioxidáns, megvédi a sejteket a szabadgyökök pusztító hatásától, és segít megelőzni a szívproblémákat és a rákot is. A kutatások szerint egykor az emberi szervezet is elő tudta állítani, de mivel ezt a képességet több millió évvel ezelőtt elveszítettük, brokkoli, zöldpaprika, kiwi, citrom, narancs, káposzta, zöldségfélék, répa, petrezselyem, cékla és spenót fogyasztásával tudod megfelelő mennyiséghez juttatni szervezeted.
Jó, ha tudod! A vízben oldódó vitaminok nagyon gyorsan kiürülnek szervezetedből, amit a koffeintartalmú italok, az alkoholfogyasztás vagy a fogamzásgátló tabletták szedése csak tovább fokoz. Gondoskodj a folyamatos utánpótlásról!

Mintaétrend

Tízóraira és uzsonnára egyél egy almát vagy banánt, és nyugodtan nassolhatsz mellé egy kis földimogyorót vagy diót.

1. nap

  • Reggeli: 2 dl tej, 1 db főtt tojás, egy szelet barnakenyér, egy szelet pulykasonka.
  • Ebéd: grillezett csirkemell barnarizzsel, céklával.
  • Vacsora: gyümölcssaláta narancsból és kiwiből.

2. nap

  • Reggeli: 1 db kefir paradicsommal és zöldpaprikával.
  • Ebéd: grillezett tonhal barnarizzsel, zöldsalátával.
  • Vacsora: 2 db sárgarépa, 2 db párolt karfiol.

3. nap

  • Reggeli: 2 dl tej kukoricapehellyel, 1 db lágytojás.
  • Ebéd: sült máj párolt brokkolival.
  • Vacsora: gyümölcssaláta banánból és kiwiből.

4. nap

  • Reggeli: joghurt aszalt sárgabarackkal.
  • Ebéd: spenótfőzelék 2 db tojással.
  • Vacsora: lazac citrommal, zöldsalátával.

5. nap

  • Reggeli: 2 dl zsírszegény tej, 1 db banán.
  • Ebéd: grillezett csirkemell barnarizzsel, paradicsomsalátával.
  • Vacsora: egy tányér káposztaleves.

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Blog.hu ajánló