Zsírégető, méregtelenítő, vízhajtó és finom
Mi az?
Ha eleged van az ízetlen diétás ételekből, próbáld ki ezeket a különlegesen elkészíthető, karcsúsító finomságokat, és fogyj élvezettel!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Nem minden diétás étel száraz és ízetlen, az alábbi finomságok igazi kulináris élvezetet jelentenek, miközben a bennük található rostoknak, vitaminoknak és nyomelemeknek köszönhetően elősegítik a méregtelenítést, vízhajtóként pedig segítenek felszámolni a puffadást.

Edd őket nyersen, sütve, főzve, darálva, salátának, főfogásnak, hidegen vagy melegen, és fogyj élvezettel!

Padlizsán

A törökparadicsomként is ismert, fényes, mélylila színű zöldség zamatos, édeskés íze miatt pillanatok alatt függővé tesz mindenkit, aki megkóstolja, ennek ellenére itthon még mindig nem tartozik a legismertebb ételek közé.

Pedig rostban gazdag húsa nemcsak finom, de kiváló élettani hatása is van. Mivel energiatartalma kifejezetten alacsony, a padlizsánt a diéta idején is bátran eheted, különösen, mert nagyon erős máj- és vesetisztító hatása van.

A padlizsán elősegíti a méregtelenítést, vízhajtó, emésztésserkentő, vérképző és bélgyulladásgátló.

Emellett gazdag a kiválasztáshoz és anyagcsere-folyamatokhoz elengedhetetlen vitaminokban, ásványi anyagokban és nyomelemekben is: remek B1-, B2-, C-vitamin-, kalcium-, kálium-, foszfor-, vas- és magnéziumforrás.

Számtalan formában fogyaszthatod, a sült, fűszeres padlizsán elkészítése csak néhány percet igényel, de készíthetsz belőle hagymával ízesített krémet, amit aztán teljes kiőrlésű kenyérre kenve csodás reggelit kapsz, de izgalmasabbá teszi az egyszerű salátákat is.

Spárga

Ha nem is rajongasz különösebben a zöldségekért, a spárgát akkor is próbáld ki, mert a fehér vagy zöld rudacskák ízvilága még a megrögzött húsevőket is képes rabul ejteni. Enyhén süsd át fűszeres, tejszínes mártásban, vagy óvatosan párold meg, a lényeg, hogy ne főzd szét, így megmarad az a friss, roppanós állag, ami a spárgát a nyár egyik legzamatosabb, legüdítőbb finomságává teszi.

Fogyaszthatod köretként, de olyan laktató, hogy akár önmagában is megállja a helyét. A növényi rostokban rendkívül gazdag spárga alaposan megtisztítja a bélcsatornákat, kimossa a lerakódott salakanyagokat és a megragadt mérgeket, vízhajtóként pedig gondoskodik arról is, hogy könnyebben szabadulj meg a hasi és csípőtáji zsírpárnáktól.

Zsírt és koleszterint egyáltalán nem tartalmaz, fürtös végében azonban koncentráltan van jelen nagy mennyiségű kálium, magnézium, vas, B- és C-vitamin - ezek pedig mind elengedhetetlenek a méregtelenítő folyamatok, a kiválasztás és az anyagcsere zavartalan működéséhez. Ha a diéta alatt nassolnivalóra vágysz, párolj meg néhány szár édeskés illatú, friss spárgát, készíts hozzá fűszeres mártogatóst, és ropogtasd el az ínycsiklandó, alacsony kalóriás csemegét - így nemcsak az éhségedet ütheted el, de a diétádat is segíted.

Görögdinnye

Ha egy forró, júliusi napon valami édességre vágysz, de nem akarod felrúgni a diétádat, ne fagylaltért rohanj, inkább szelj fel egy jégbe hűtött, illatos görögdinnyét - mivel az üde, piros gyümölcsnek több mint 90%-a víz, szinte nem is tartalmaz kalóriát, vitaminokban és ásványi anyagokban azonban nem szűkölködik.

Bőségesen van benne A-, B- és C-vitamin, valamint kalcium, magnézium, foszfor, cink, vas és kálium - nemcsak a kiválasztó folyamatok zavartalan működését segíti, de sok más pozitív élettani hatása is van.

A dinnye emellett a különböző emésztési zavarokra is jó hatással van, mivel enyhe hashajtó hatású, és hűsíti, nyugtatja a beleket.

Magas víztartalma miatt a diéta alatt is bármikor eheted, ha megéheznél, hiszen megtölti a gyomrodat, anélkül, hogy fölösleges kalóriákkal vagy zsírokkal terhelné a szervezetedet.

Ezt is szeretjük