4 trükk a zsírégetés felpörgetésére nagy túlsúlynál - Már az is segít, ha megemeled a napi vízadagodat
Szélsőségektől és koplalástól mentes tippeket mutatunk.

vizet iszik
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Rengeteg gyors és azonnali fogyással kecsegtető diéta létezik, mely szélsőségesen tilt egy-egy tápanyagot, példának okáért a szénhidrátot. A masszív koplalás azonban elkerülhetetlenül a kilók visszakúszásához vezet, ami a diéta végén szinte azonnal bekövetkezik.

A zsírégetés felpörgetéséhez szerencsére nem kell éheztetned szervezeted, a diéta mellett pár apróságra odafigyelve még eredményesebb lehetsz. Ezzel két legyet üthetsz egy csapásra, hiszen elkerülheted a farkaséhséget, ráadásul kirobbanó formában leszel.

Kerüld a cukros üdítőket!

A cukros üdítőitalok fogyasztása megannyi káros következménnyel járhat: hosszútávon szívbetegséget, cukorbetegséget, elhízást okozhat. Emellett a szénsavas üdítők puffasztanak, terhelik az emésztést, étvágynövelő hatásúak, miközben értékes vitaminok és ásványi anyagok helyett csupán üres, plusz kalóriákat jelentenek. 

Ez alól pedig a cukormentes változatok sem kivételek. Ha mégsem szeretnél egyvégtében vizet kortyolgatni, korábbi cikkünkben több receptet is találsz finom, házi, cukormentes üdítőre.

A cikk az ajánló után folytatódik

Aktív gyaloglás

Naponta legalább egyszer érdemes alaposan felpörgetni a vérkeringésedet, így a zsíranyagcserédet is. Ezt legegyszerűbben gyaloglással érheted el.

A lépések legyenek dinamikusak, mint amikor sietsz valahova, gerinc közben végig legyen egyenes, hogy minél több friss oxigént szippanthass be. Lassan kezdd, majd gyorsíts, de sohase kocogj vagy fuss! Napi 20-30 percet gyalogolj így!

Fehérjék és fogyás

A protein nélkülözhetetlen tápanyag, annál is inkább, hiszen jelentősen befolyásolja a sejtműködést. Fogyókúrához pedig nélkülözhetetlen. Fogyasztása telítettségérzettel jár, amit már minimális mennyiségű fehérjedús táplálék elfogyasztásánál is megtapasztalhatsz. Ezenkívül segít abban, hogy zsírból és ne izomból fogyj, és még a vércukorszintet sem emeli meg, így ha fehérjedúsan táplálkozol, ritkábban éhezel meg hirtelen. Korábbi cikkünkből megtudhatod, pontosan mennyi fehérje szükségeltetik a sikeres diétához.

Víz nélkül nem megy

A vízfogyasztás sokkal jobban befolyásolja az étvágyat, mint azt sokan gondolják. A folyadékok ugyanis nemcsak térfogatuknál fogva segítenek megtölteni a gyomrot, de a rostokat is megdagasztják. 

Ráadásul, aki eleget iszik, annak attól sem kell tartania, hogy a szervezet összekeveri az éhségérzetet a szomjúsággal. Nagy túlsúlyból már azzal is leadhatsz pár kilót, ha többet iszol - minimum 2,5, de inkább 3 liter vizet naponta.

Így mutatja meg a bőröd, ha cukorbetegség fenyeget

A sok egyéb tünet mellet a diabétesz a bőrön is rengeteg formában mutatkozhat meg, mivel a szénhidrát-anyagcserezavar látható elváltozásokat okoz. A legnagyobb baj, hogy ezek első látásra egyszerű bőrszárazságnak vagy akár kipirosodásnak, pattanásnak tűnhetnek, ám valójában ennél sokkal komolyabb problémára hívják fel a figyelmet. Most összegyűjtöttük ezeket, és képeken mutatjuk meg, melyek azok, amelyek miatt érdemes orvoshoz fordulnod. 

Ezt is szeretjük