Zsírbontó diéta
Ha 10 kiló felesleg van rajtad
Elhatároztad, hogy végleg felszámolsz túlsúlyoddal? Vágj bele zsírégető diétánkba, mellyel könnyedén eltüntetheted bosszantó zsírpárnáidat.

Ez is érdekelhet

Európa legnagyobb interaktív vasúti élményparkja (x)

Már ne a barna szószt keressük! - Ismerd meg Németország kulináris különlegességeit! (x)

Szünidei élményhegység - Aktivitás mindenkinek a nyári Magas-Tátrában. (x)

Nyaralj korlátok nélkül! (x)

beauty and style

Egy ruhadarab, amin nem kell sokat gondolkodni: ilyen nőies tud lenni az overall »

Hallottál már a légzésdiétáról? Szerkesztőnk kipróbálta, lehet-e vele fogyni »

Mindennap 100-szor: egy nő kipróbálta a régi fésülködős módszert »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha a lehető leggyorsabban szeretnél megszabadulni 10 kiló súlyfeleslegtől, programunk tökéletes választást jelent. A diéta rendkívül egyszerű, legfontosabb szabályai megegyeznek az egészséges táplálkozás alapelveivel.

A diéta étrendjében kiemelkedő helyet foglalnak el a zöldségek, emellett azonban nem szerepel benne hozzáadott só, állati zsiradék is csak korlátolt mennyiségben, a szénhidrát pedig mindenekelőtt burgonyából, zöldségből és hüvelyesekből származik. A gyors kúrával már egy hét alatt észrevehetően veszíthetsz súlyodból - 10 kilogramm túlsúly esetén ennyi idő alatt már 1500 gramm vizet és 900 gramm zsírt eltávolíthatsz szervezetedből.

A reggeli étkezés szabályai

A reggelihez cukor nélküli kávét, teát, tejet, valamint nem túl édes gyümölcslevet ihatsz. Mivel a reggeliből és az ebédből hiányoznak a szénhidrátban gazdag köretek - a kenyér, a rizs és a tészta -, délelőtt és délután összeállíthatsz magadnak egy müzlit az alábbi gabonákból: búza, rozs, árpa, zab, tönköly vagy hajdina. A gabonaszemek keverhetők, így készíthetsz akár három- vagy hatmagos müzlit is.

A jóllakottság alapját a gabona képezi, az ízt azonban más élelmiszerek határozzák meg, melyeket saját ízlésed szerint keverhetsz a müzlibe. Ezek lehetnek gyümölcsök és gyümölcslevek, dió, mogyoró, lenmag, búzacsíra, napraforgó- és szezámmag, kókuszreszelék, mazsola, aszalt gyümölcsök, túró, aludttej, joghurt, tej, tejszín, méz, juharszirup vagy gyümölcscukor.

Ha korán reggel jársz munkába, és nincs időd otthon reggelizni, a müzlihez szükséges gabonaalapot egy kis dobozkában a munkahelyedre is beviheted, ahol aztán már csak az ízlésed szerinti egyéb hozzávalókat kell belekeverned.

Ezt edd ebédre!

Egy saláta vagy egy hidegtál elengedhetetlen a főétkezés előtt. A salátát kizárólag ecettel vagy olajjal készítsd, azonban színesítheted sovány húsokkal, panírozás nélküli hallal vagy akár tofuval is. Fontos, hogy minél kevesebb sót használj, fűszerezz inkább borssal, pirospaprikával, curryvel vagy zöldfűszerekkel.

A citromlé, a fokhagyma vagy a vöröshagyma is kitűnő és egészséges ízesítő, akárcsak a mustár vagy a torma. A sós és zsíros mártások fogyasztása tilos: csak zsírmentes vagy zsírszegény mártásokat, önteteket, illetve majonézt ehetsz. Kitűnő mártások lehetnek a fűszeres paszták, melyek alapja legtöbbször gyömbér, curry, mangó vagy bors.

A hús-, hal-, szárnyas- vagy tofuételek mellől egy héten át mellőzd a nagyon laktató köreteket: a tésztát, a rizst vagy a gombócot. Megengedett, sőt, kifejezetten javasolt a burgonya fogyasztása, de két korlátozás betartásával: csak főtt vagy fóliában sütött krumplit ehetsz. Rendkívül egészséges, ha a biokrumplit héjastul fogyasztod, mivel nagyon sok vitamin és nyomelem található benne. A legfontosabb karcsúsító az ebéd során mindemellett a zöldség, mely sohasem hiányozhat tányérodról.

Vacsorázz időben!

A nap utolsó főétkezése fehérjéből és nyers zöldségekből álljon, és legkésőbb este hat és hét között kell sort kerítened rá, hogy az alvás során a szervezet el tudjon égetni valamennyi zsírt.

Mosd meg a zöldségeket, vágd apróra, majd ecettel és jobbfajta növényi olajjal locsold meg. Vegyes salátádnak semmiképpen nem kell nyúleledelre hasonlítania, azonban 50-80 gramm húsnál, halnál vagy baromfinál többet ne tegyél a tányérra.

Ha még késő este is megéheznél, válaszd a gyümölcstálat. Éjszaka megkívánt harapnivalónak kitűnően megfelelnek a bioboltban vásárolt aszalt gyümölcsök, de, ha érzékenyebb vagy, ne fogyaszd őket mértéktelenül, nehogy gyakori mosdóba járás zavarja meg éjszakai nyugalmadat.

Fontos!
A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

Mintanap

Reggeli: 10 dkg vegyes müzli, 3 dl szójatej, tíz szem málna.
Tízórai: öt korpás keksz, 2 dl kaukázusi kefir.
Ebéd: 20 dkg Waldorf-saláta, egy főtt krumpli.
Uzsonna: 15 dkg tetszés szerinti zöldség salsás mártogatóssal.
Vacsora: 25 dkg endíviasaláta tenger gyümölcseivel és citromlével.

Cikkünk Klaus Oberbeil Zsír nélkül frissen, fürgén című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

pita
  • diétakörkép
  • villámdiéták

4 intenzív, de könnyű villámdiéta

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

Ezt is szeretjük