Ezt edd reggel, és szinte akaratlanul fogyni fogsz
Egész délelőttre eltelít
Az egyik leghatékonyabb fogyókúrás reggeli a kutatók szerint. Megmutatjuk, hogyan készítsd el!

Ez is érdekelhet

Nyarat varázsol a nappalidba a technológia (x)

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Igen forróra sikeredtek Rihanna új fehérneműi: telt alkaton is gyönyörűen mutatnak »

Helyes kontúrozással szépen hangsúlyozható az arcforma: megmutatjuk, hogyan csináld »

Botrány a Victoria’s Secretnél: ezért nem lesz idén divatbemutató »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha szeretnél gyorsan, kevés erőfeszítéssel fogyni, akkor erre az egyik legjobb módszer, ha nagyon odafigyelsz arra, mit reggelizel. Ez az étkezés a nap jelentős részében meghatározza, hogyan alakul a vércukorszinted, azaz mennyire éhezel meg, így nagyon fontos, hogy egy kiadós, kiegyensúlyozott étellel kezdd a napod, például zabkásával.

A zabkásafogyasztás fogyókúrás hatékonyságát egy tanulmány is igazolja, melyből kiderült, hogy annak a kísérleti csoportnak a tagjai, akik hat héten keresztül zabkását reggeliztek, alacsonyabb koleszterinszintet és több fogyást produkáltak, mint azok, akik egyező mennyiségű, szénhidrátot tartalmazó tésztát ettek. Mutatjuk, hogyan főzz fogyókúrás zabkását, és milyen más előnyei vannak!

Így készíts fogyókúrás zabkását

Fontos, hogy a zabkását ne ízesítsd mézzel, cukorral vagy más édesítőszerrel, ezek ugyanis nagyon megdobják a vércukorszintedet, így hiába reggelizel rengeteg rostot és lassú felszívódású szénhidrátot, mégis hamar éhes leszel.

A fogyókúrás zabkása elkészítése nem különbözik sokban a szokványostól. Nagyjából öt-hat evőkanál zabpelyhet főzz meg kétszer ilyen mennyiségű sovány tejben, magtejben vagy fele tej, fele víz keverékben. Fogj egy közepes méretű lábast, forrald fel a folyadékban a zabpelyhet, majd vedd le alacsony fokozatra, és fedő alatt hagyd főni nagyjából öt percig, vagy míg a szemek megpuhulnak. Ezt követően hagyd hűlni, és pakold meg a tetejét sok-sok gyümölccsel, például banánnal és bogyókkal.

Ezért érdemes kipróbálnod

Egy tál gyümölcsös zabkásában éppen elegendő mennyiségű rost és kalória van ahhoz, hogy egész délelőtt jóllakott legyél. A cukros reggelikkel ellentétben ugyanis a zabpehely és a gyümölcsök emésztése lassan zajlik, így fokozatosan szívódnak fel a tápanyagok.

A zabkása ráadásul a szénhidrátok kontrollált bevitele során is jó választás, hiszen ha reggel fogyasztasz utóbbiakból nagyobb mennyiséget, akkor a legtöbbet felhasználja belőlük a szervezeted, és nem raktározza el őket zsírként, mint ha este ennél.

A gyümölcsös feltétek emellett nemcsak az édes ízről gondoskodnak, de rostjaikkal fokozzák a zabpehely egyébként is erőteljes béltisztító hatását, és feltöltenek vitaminokkal.

Mivel egészítheted ki?

Ha fehérjével szeretnéd kiegészíteni a zabkását, keverj bele egy-két evőkanál görög joghurtot, amitől gyorsabban elhűl, és nagyon finom, krémes lesz a kása. Ugyancsak jó ötlet a gyümölcsök mellé némi magvat, például darált vagy egész diót, mandulát szórni, hiszen ezek egészséges zsírokat és vitaminokat biztosítanak a szervezetednek. Végül pedig akár sovány kakaóporral, illetve fahéjjal is megszórhatod egy kicsit, melyek jó ízükkel kellemesebbé, kielégítőbbé teszik a reggelidet.

Ezt is szeretjük