10+1 étel, amitől estére nagy lesz a hasad: fokozzák a vízvisszatartást
Számtalan étel hizlal, amiről nem is gondolnád. Fő felelőse a nátrium-klorid, amely még néhány édesítőszerben is megtalálható.

elotte utana has
Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

Nőies lesz, és nem szélesít a bőrnadrág, ha így viseled: nem kell nádszálvékonynak lenni hozzá »

A 47 éves gyönyörű modell túltolta a dögösséget: újraírta a vidéki báj fogalmát »

Brigitte Bardot ezzel a frizurával őrjítette meg a férfiakat: így készítsd el egyszerűen »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Kiábrándító estére azt látni, hogy akár kilókkal többet mutat a mérleg, mint reggel. Nem kell azonban kétségbeesni tőle. A súly gyors ingadozása nem zsírban felszedett kilókat jelent, hanem vízvisszatartást, amitől sokkal könnyebb megszabadulni.

A vízvisszatartást több dolog is fokozhatja, például a menstruációs ciklus egyes szakaszai, a kálium-, a magnézium- vagy a B6-vitamin hiánya, vagy éppen az, hogy mit ettél aznap. Ebben kiemelkedő jelentősége van a sóbevitelnek.

A vízvisszatartást okozó só 

A konyhasó legnagyobb részben nátrium-kloridból áll, mely fő felelőse lehet a feleslegesen visszatartott víznek. A felnőttek számára minimális mennyiség szükséges csak belőle. A National Health Service ajánlása szerint azonban a napi 6 gramm sót nem kellene túllépni, ebben az egy teáskanálnyi mennyiségben ugyanis 2,4 gramm nátrium található, amiből ennél több már egészségkárosító és vízvisszatartást fokozó hatással bír. Sok nátrium van emellett az ízfokozó monoszodium-glutamátban, a szódabikarbónában, a pácokban használt nátrium-nitritben, az édesítőszerként ismert nátrium-szacharinátban és -ciklamátban, valamint a tartósító hatású nátrium-benzoátban.

Ha nem vagy biztos benne, hogy feleslegesen visszatartott vízzel van-e dolgod, akkor olvasd el ezt. Amennyiben megbizonyosodtál róla, hogy a túl sok megkötött víz a probléma, próbáld a következő, gyakran meglepően sós ételeket kerülni. Ezekkel ugyanis nagyon könnyű túllépni a nátriumkeretet, ha pedig sokat eszel belőlük, azt veheted észre, hogy estére már feszül rajtad a ruha vagy pár óra múlva dagad a bokád. Ha kerülöd őket, de tartósan erős vízvisszatartást tapasztalsz, keresd fel az orvosodat!

Ezt is szeretjük