4-ből 3 ember nem iszik elég vizet, pedig még a fogyást is durván felgyorsítja
Akár 13%-kal is kevesebb kalóriát fogyaszthat az, aki étkezések előtt iszik.

vizivas-viz-pohar
Ez is érdekelhet

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

TOGETHER We Recycle – Együtt a környezetért (x)

beauty and style

Pasztell lila hajszín az új szezon kedvence: meglepő, milyen gyönyörű tud lenni »

Ezeket a magvakat edd rendszeresen, ha szép bőrt szeretnél: pattanások és ráncok ellen is jók »

Ezek a legmenőbb bokacsizmák őszre: lapos és magassarkú fazonokat is mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az Egyesült Államokban négyből három ember nem iszik elég vizet, de az arányok az Európai Unióban sem sokkal jobbak, pedig a vízivásban nincs semmi ördöngösség, csak fel kell hozzá emelni a poharat. Akkor mégis, miért olyan nehéz hidratáltnak maradni? 

Az amerikai Stanford Egyetem kutatói szerint minden szokás elsajátításához az kell, hogy az embernek elegendő motivációja és képessége legyen megtenni azt, amit kell, ugyanakkor legyen valami kiváltó ok is a közvetlen cselekvésre. A testünk elvileg megadja a motivációt, hogy igyunk, hiszen a dehidratáltságtól fáradékony, kába lesz az ember. Arra is mindenki képes, hogy felemelje a poharat, és általában a szomjúság remek kiváltó ok, azonban ez nincs mindig így. Napközben az ember gyakran megfeledkezik az ivásról, hiába szomjas.

Miért fontos az elegendő folyadék?

A hidratáltság elengedhetetlen az ember egészségéhez. Már pár százalékos általános hidratáltságcsökkenés hatással lehet a szervek funkcióira, az emésztésre és a gondolkodásra. Fogyókúra alatt azonban különösen fontos odafigyelni a megfelelő folyadékbevitelre.

A vízfogyasztás nemcsak azért előnyös, mert a csapvíz olcsó és kalóriamentes folyadék, így  megspórolhatod a cukros üdítők energiáját. A vízivás más tekintetben is segít kevesebb kalóriát fogyasztani.

A Michigan Medical School kutatása szerint az elegendő vízfogyasztás csökkenti az elhízás kockázatát. Tanulmányukban a kutatók egyértelmű összefüggést találtak a dehidratáltság és a magasabb testtömeg-index között. Egy másik kutatás azt is bebizonyította, hogy a pohár víz az étkezések előtt valóban jó megoldás, ha az ember szeretné csökkenteni a bevitt kalória mennyiségét. Étkezésenként 13%-os csökkenést tudtak így elérni az alanyok a kalóriabevitelben.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ezenkívül azt is bebizonyították már, hogy a vízfogyasztás ideiglenesen megnövelheti a nyugalmi energialeadást akár 24-30%-kal is. Ez azt jelenti, hogy több energiát használ fel a tested, több kalóriát éget el nyugalmi állapotban egy nagy pohár víz után. Ennek valószínűleg ahhoz is köze van, hogy a hideg víznek a szervezetben fel kell melegednie, ehhez a test hőt használ el. Ez a hatás egy órán át is érvényesülhet a víz elfogyasztása után.

Különösen fontos sok folyadékot fogyasztani akkor, ha a diétádat aktív mozgással egészíted ki, ilyenkor ugyanis sok vizet veszít a szervezet. Az edzés intenzitásától függően fél-másfél liter extra folyadékkal számolj a napi ajánlott vízbevitelen kívül.

Így indíthatod be a fogyást

Az elegendő vízfogyasztás is segíthet, ha megállt a fogyás, hogy újra belendüljenek a kilók, azonban számos egyéb apró trükk is van, amivel könnyen újra mozgásba lehet lendíteni a súlyvesztést. Próbáld ki őket!

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük