Fogyni akarsz? Elmondjuk, hogy használd a mikrotápanyagokat – Nélkülük nem lesz tartós
A vitaminok, antioxidánsok, ásványi anyagok szerepe nagyobb, mint hinnéd.

szines etelek
Ez is érdekelhet

London gyerekkel is felejthetetlen: így tegyük kényelmessé az utat! (x)

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

beauty and style

Melltartóban sétált az utcán Sarah Jessica Parker: jó oka volt rá »

A babaolaj nemcsak a bőrödön csodaszer: zseniális tippek a használatára »

Aszimmetrikus ajkak: így sminkelj, hogy arányosak legyenek »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legtöbben, akik fogyni akarnak, csak a kalóriákra figyelnek, vagy még emellett a makrotápanyagok - szénhidrát, fehérje, zsír - arányaira és mennyiségére. A test egészségéhez azonban nem csak ezek nélkülözhetetlenül fontosak.

A makrotápanyagokkal ellentétben a mikrotápanyagokat a szervezet nem energianyerésre használja, mégis legalább olyan fontosak, mint a szénhidrátok vagy a zsírok.

Mikrotápanyagok fogyáshoz

A mikrotápanyagok számos anyagcserefolyamat résztvevői, így a makrotápanyagok megfelelő felszívódását és ezen keresztül a teljesítőképességet is befolyásolják. Közéjük sorolhatóak a vitaminok, az ásványi anyagok, a nyomelemek és antioxidánsok is.

Amennyiben a diéta során túl keveset eszel, rosszul válogatod meg az ételeidet, szélsőségesen kizársz nagyobb tápanyagcsoportokat, túlzottan sok erősen feldolgozott ételt fogyasztasz, nagyon könnyen hiénybetegségek alakulhatnak ki. Ennek következtében felborul a szervezeted egyensúlya, fokozott étvágyat, gyengeséget, fáradékonyságot és más kellemetlen tüneteket tapasztalhatsz. Az anyagcsere lassulása szintén fontos kockázat, mely a diéta elhagyását követően gyors visszahízáshoz vezet.

Ennek elkerülésére érdemes minél több ételt nyers, friss alapanyagokból otthon készíteni, ezekben található ugyanis a legtöbb mikrotápanyag, de ugyanilyen fontos az, hogy változatosan, sokféle ételt egyél. Mutatunk néhány mikrotápanyagot, melyek a diéta alatt is kiemelkedően fontosak.

Ezt is szeretjük