Szabad a virsli és a felvágott a diéta alatt? Csak ezt kell megnézni a csomagoláson
Komoly különbség van a termékek és az étrendek között.

virslik
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A fogyás során kevesebb kalóriát viszel be, mint amennyire a testednek szüksége van, hiszen csak így lehet zsírvesztést elérni. Ennek ellenére számos tápanyagra ugyanúgy szükséged van, így az egészséged érdekében meg kell válogatnod, mit eszel, hiszen az értékes tápanyagokban szegény, azaz üres kalóriákat tartalmazó ételek nem férnek bele.

Érdemes, amit csak lehet, otthon, nyers alapanyagokból készíteni, hiszen azok feldolgozásuk során vitaminokat, rostokat, ásványi anyagokat veszítenek, vagy éppen az anyagcserét terhelő adalékanyagokat kapnak pluszban. Nem biztos azonban, hogy mindig lesz kedved a komolyabb főzéshez, amire a virsli vagy hideg ételként a felvágott is megoldást jelenthet. Mennyire jó ötlet ez?

Szabad virslit és felvágottat enni?

A virsli és a felvágottak is az erősen feldolgozott termékek közé tartoznak. Rájuk vonatkozóan mindig az általad folytatott étrend ajánlását, szabályait kell betartani.

virsli hot dog

Amennyiben a tiszta étkezést - a clean eatinget - követed, úgy nem javasolt ezeket fogyasztani. A paleloit táplálkozás a legtöbb terméket kizárja, ám engedélyezi a paleo boltokban kapható, az étrend elvárásainak megfelelő helyettesítőtermékeket. A ketogén étrendbe a legtöbb ilyen termék könnyen beilleszthető, ugyanis fehérjét és zsírt tartalmaznak sokat, míg szénhidrátot csak nagyon keveset. Az IIFYM és más kalóriát és makrotápanyagokat - protein, zsír, szénhidrát - számoltató étrendek esetében ezek mennyiségét kell minden esetben ellenőrizni a csomagoláson, ez ugyanis nagy mértékben eltérhet.

A cikk az ajánló után folytatódik

A virslik és felvágottak minimum 50-51% húst tartalmaznak. Ha minél inkább jó minőségű terméket keresel, érdemes 80% feletti hústartalmat keresni, itt ugyanis csökken az egészségre inkább negatívan ható állati zsírok mennyisége és növekszik a zsírvesztésben és az izmok megőrzésében is lényeges fehérjéé.  Még a jó minőségű virslivel és a felvágottakkal szemben is jobb választás azonban a feldolgozatlan, nyers hús.

Ha mégis ragaszkodsz hozzájuk, válassz ízfokozóktól, tartósítószerektől mentes virslit és felvágottat, ha pedig a termékek sótartalmát is összehasonlítod, akkor keresd azt, amelyikben kevesebb van. A bevitt sófelesleg ugyanis nagyon megnöveli a test vízvisszatartását.

A glutén- és a laktózmentes címkéket csak speciális táplálkozási igény esetén kell nézni. 

Hizlaló húsok

Minél zsírosabb a hús, annál inkább sok benne a kalória. Mutatunk néhány fajtát, amikben brutálisan sok, ezért ha fogyni akarsz, jobb, ha elkerülöd őket!

Ezt is szeretjük