Este 6 után már bármit ehetsz? Így működik a VB6 diéta
A világbajnoksághoz nincs köze a VB6 diétának, de segítségével remek formába hozhatod magad.

beauty and style
Top olvasott cikkek

A világszerte egyre nagyobb egészségügyi problémát jelentő elhízás maga után vonja a gombamód szaporodó diétákat. Mivel a különböző étrendek olykor egymásnak ellentmondanak, meglehet, hogy nehezen igazodsz el közöttük.

A VB6 diéta például - sok más étrenddel ellentétben - azt ajánlja, hogy ne este hat óra után, hanem azt megelőzően ügyelj arra, mit eszel. A Huffingtonpost dr. Mark Hyman segítségével utánajárt, hogyan is működik ez a fogyókúra.

VB6 diéta

Az étrend neve az angol Vegan Before 6 kifejezésből alkotott mozaikszó, mely lefordítva annyit jelent, hogy este hat óra előtt vegán étrendet kell követned, ha ezt a diétát választod. Az étrend megalkotója, Mark Bittman szerint nem egyszerű diétáról, hanem az élelmiszerekhez fűződő viszony újraértelmezéséről van szó.

A fogyókúra alapját a nem állati eredetű táplálékok alkotják, ezeket kell fogyasztanod este hat óra előtt, majd ezután elvileg azt eszel, amit szeretnél. Az emberek többsége nem fogyaszt elegendő rostban gazdag zöldséget és gyümölcsöt - a túlsúly többek között ennek eredménye - véli Mark Bittman.

Mark Bittman tanácsai elhízás ellen

  • Főzz otthon friss alapanyagokból.
  • Egyél több zöldséget és gyümölcsöt.
  • Egyél kevesebb állati eredetű táplálékot.
  • A mennyiséggel szemben válaszd a minőséget!
  • Iktasd ki a túlságosan feldolgozott élelmiszereket az étrendedből!
  • Ne a súlyodra, hanem az egészségedre összpontosít - a fogyás pozitív mellékhatásként jelentkezik majd.

A tanácsokat elnézve gyorsan rájöhetsz, hogy valójában nem arról van szó, hogy napközben sárgarépán és almán élsz, este hat óra után pedig berobbansz a gyorsétterembe. Arra kell törekedned, hogy az este fogyasztott élelmiszerek is minőségi táplálékok legyenek. Iktasd ki a cukrot, a fehér lisztet, a szénsavas üdítők helyett fogyassz mentes ásványvizet, herbateákat.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy adag zabkása - vízben főzve - fahéjjal, mandulával, almával, egy csésze zöld tea.
Tízórai: egy körte.
Ebéd: egy adag spenótfőzelék - önmagával sűrítve - édesburgonyával.
Uzsonna: egy marék málna, egy marék dió.
Vacsora: 15 dkg grillezett csirkemell barna rizzsel.

2. nap

Reggeli: egy szelet pirítós - teljes kiőrlésű kenyérből - padlizsánkrémmel, zöld teával.
Tízórai: két marék sózatlan pisztácia.
Ebéd: egy adag tökfőzelék - önmagával sűrítve.
Uzsonna: egy adag zöldsaláta.
Vacsora: egy adag tojásos lecsó.

A mozgás szerepe

Butaság azt gondolnod, hogy pusztán megfelelő étrenddel sikeres lehet a fogyókúrád. Legalább heti pár alkalommal szükséged van mozgásra is!

3. nap

Reggeli: egy adag gyümölcssaláta zöld teával.
Tízórai: egy marék sózatlan kesudió, egy marék ribizli.
Ebéd: egy adag rakott padlizsán.
Uzsonna: két őszibarack.
Vacsora: 15 dkg tonhalas tésztasaláta - teljes kiőrlésű tésztából.

Ezt is szeretjük