Narancsbőr és hurkás combok ellen: így kellene végezni a váltózuhanyt
Felfedjük a leggyakoribb tévhiteket, és megmutatjuk a helyes technikát.

narancsbőr
Ez is érdekelhet

Fürdőzés még nem volt ilyen izgalmas: Élvezd a nyarat Bükfürdőn! (x)

Operagála - egy romantikus este Vittorio Grigolo sztártenorral (x)

Debrecenben beindult a Nyár! Trópusi kalandok az Aquaticumban (x)

beauty and style

A 90-es években mindenkinek volt, most megint ezerrel hódít a bokalánc: minden szettet feldob »

12 divatszabály, amit a brit királyi család nőtagjainak követniük kell: te lennél a helyükben? »

Újra hódít a falatnyi bandeau top: mutatjuk, itthon melyik darabokra csaphatsz le »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Szép is lenne, ha a súlyfelesleg és a narancsbőr ellen elég lenne hideg irányba tekerni a csapot. A dolog azért ennél némileg árnyaltabb, bár tény, hosszútávon sok pozitívummal kecsegtet. 

Természetesen csak akkor, ha mellette egészséges étrendet követsz, és az edzést sem hanyagolod el. Az alábbiakban eláruljuk, mire jó, és mire nem a váltózuhany.

Hőmérséklet és kalóriaégetés

Tény és való: a szervezeted több kalóriát használ fel, ha a hőmérséklet számára kedvezőtlenre fordul. Ez leginkább létfenntartási okokra vezethető vissza. A hideg egyben a stresszhormonok katalizátora, mivel csak ezek képesek kinyitni a zsírsejteket. Szobahőmérsékleten nem lépnek működésbe. Ez a probléma kiváltképp a túlsúllyal küzdőket érinti, amiről egy korábbi cikkünkben bővebben is olvashatsz.

Ezért nem lehet váltózuhannyal fogyni

Elméletileg a hideg valóban közrejátszhat a zsírégetésben. Hogy miképp, arról a National Insitute of Health egy korábbi tanulmányából részletesen tájékozódhatsz.

Az esszé lényege a barna zsírszövet közreműködésében rejlik: amíg a fehér zsír rárakódik a zsigeri szervekre, ezáltal rontja a működésüket, és egyebek mellett túlsúlyt, valamint szív- és érrendszeri problémákat eredményez, addig a barna zsír a bőr alatt húzódik, és arra való, hogy melegen tartsa a testet. A hőmérséklet csökkenése kalóriaégetésre sarkallja azáltal, hogy igyekszik felmelegíteni a testet. 

A kutatók feltételezése szerint ezenkívül a hideg serkenti az irisin hormon termelődését, ami egyébként aerob mozgással is aktiválódik. 

Dr. Francesco Celi, a kutatás vezetője ugyanakkor figyelmeztet, hogy a két tevékenységet hiba lenne egy lapon említeni, mert az eddigi megfigyelések alapján a hőmérséklet-ingadozás korántsem termeli úgy a hormont, mint az edzés. Ahogy a váltózuhanytól a narancsbőr felszívódása sem remélhető.

A cikk az ajánló után folytatódik

Mire jó a váltózuhany?

Fokozza a vérkeringést, és felgyorsítja a felgyülemlett salakanyagok kiürülését: ezen tulajdonsága miatt egyébként csökkenti a lábfájdalmat is, különösen visszér esetén.

Jót tesz a bőrnek és a hajnak: a Bustle egyik cikke szerint a hőmérséklet váltakozása aktiválja a sampon és a balzsam pozitív hatásait, ha hajmosás előtt meleg vizet engedsz, a kiöblítésnél pedig hideg vízre váltasz. Ezzel fényt és hidratáltságot kölcsönözhetsz frizurádnak.

Javítja a sportteljesítményt: a Pudmed egyik kutatása szerint azok az atléták, akik az edzés után hideg vízzel tusoltak, jobb teljesítményt nyújtottak a tréningeken. Egy korábbi értekezésében pedig arról írnak, hogy a váltózuhany segíti az edzés utáni regenerálódást.

A váltózuhany technikája

Kezdésként mindig a lábfejedre folyasd a hideg vizet, onnan haladj előbb a lábszárra, majd a combra, elsőként a bal, utána a jobb lábadon.

Ezután jöhet a jobb oldalad: kezdd a kézfejeddel, majd folytasd a felkaroddal, a válladdal és a mellkasoddal. Következzen a bal oldalad, a szív környékét viszont mindig hagyd a végére! Csurgasd a vizet a testrészeidre első körben egy-egy, idővel pedig akár három-négy percig is.

A rutin kialakítása több hétig eltarthat, ezért fokozatosan emeld a váltások számát melegről hidegre, majd ismét melegre. Végezetül a meleg víz soha ne jelentsen forrót.

Ezt is szeretjük