Vacsora időpontja: ez az ideális, ha fogyni akarsz
A lefekvést megelőzően hány órával nem ajánlott enned? És vajon a korai vacsora elegendő ahhoz, hogy megszabadulj a pluszkilóktól?

vacsora
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Bizonyára te is számtalanszor hallottad már, hogy ha fogyni szeretnél, 18 óra után nem ajánlott enni. Ha ugyanis túl későre tolódik a nap utolsó étkezésének időpontja, azokat a kalóriákat szervezeted már nem dolgozza fel, hanem elraktározza.

Mondhatod, hogy milyen vicces ez a szigorú időzítés, ha este 18 óra előtt nem érsz haza. Hogy mennyire nem kőbe vésett ez az időpont, kiderül alábbi cikkünkből.

Hány órakor vacsorázz, ha fogyni szeretnél?

Éjszaka a tested pihen, a szervezeted regenerálódik, ennek megfelelően az anyagcseréd is jelentősen lassul. Nem ajánlott komoly munkavégzésre - vagyis emésztésre - fognod, hiszen ilyenkor nem képes teljes erőbedobással dolgozni, a bevitt kalóriákkal nehezebben birkózik meg.

Lefekvés előtt két-három órával már ne

Az azonban erős túlzás, hogy este 18 óra után már nem ehetsz semmit. Egyrészt azért, mert valószínűleg nem este nyolckor térsz nyugovóra, másrészt ez a szabály nem veszi figyelembe a napközbeni aktivitást és a bevitt kalóriamennyiséget. Inkább azt mondhatjuk, hogy két-három órával lefekvés előtt már ne nagyon egyél - különösen ne nehezen emészthető táplálékot.

Üres gyomor a nyugodt éjszakáért

De nem csupán a pluszkilók miatt érdemes odafigyelned erre, hanem azért is, mert az emésztési folyamatok ilyenkor bezavarhatnak az alvásciklusokba. Ha a lefekvést megelőző két-három órában nem eszel - illetve legfeljebb zöldséget vagy gyümölcsöt fogyasztasz -, érezhetően javulni fog az alvás minősége, reggel kipihentebben ébredsz majd.

Napközben is ügyelj a kalóriabevitelre!

Amennyiben szeretnél búcsút inteni néhány pluszkilónak, nem elég pusztán a vacsora időpontjára fókuszálnod. Csupán azzal, hogy a lefekvést megelőző néhány órában már nem eszel, nem feltétlenül indul meg a fogyás.

Amennyiben napközben a fogyáshoz javasolt 1200-1500 kalória sokszorosát viszed be a szervezetedbe, ráadásul nem mozogsz rendszeresen, nem várhatod el, hogy beinduljon a súlyvesztés. A kalóriacsökkentés mértékéről bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Ezt is szeretjük