Elveszi az éhséget és kipucolja a salakanyagokat a testből: így fogyaszd az útifűmaghéjat
Az útifűmaghéj magas rosttartalma miatt a diéta remek kiegészítője lehet.

GettyImages-1212371399
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

David Bowie 65 éves özvegye ugyanúgy néz ki, mint 30 évvel ezelőtt: Iman elfelejtett öregedni »

Nőiesen egyszerű, finom smink 50 felett: éveket fiatalít viselőjén »

Csak pár kulcsdarab kell a mindig sikkes és nőies öltözékhez: nyújtják az alakot és karcsúsítanak »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A rostszegény táplálkozás székrekedéshez, a belek nem megfelelő működéséhez, puffadáshoz, vércukorszint-ingadozáshoz, ezeken keresztül pedig hízáshoz és számos egészségügyi problémához vezethet.

A növényi szénhidrátoknak - amilyen a rost is - kiemelkedő szerepe van a fogyókúrában. A hüvelyesekben, zöldségekben, gyümölcsökben, teljes kiőrlésű gabonákban található rostokat a szervezet nem képes megemészteni, eljutnak a vastagbélbe, ahol megkötik a felgyülemlett vizet, ezáltal a székletürítés sokkal rendszeresebb, gyakoribb lesz. A megfelelő mennyiségű folyadékkal kiegészítve nemcsak az anyagcserét indítja be, de segíti az elfogyasztott ételek és a bennük található vitaminok gyorsabb felszívódását is.

Csökkenti a vér koleszterinszintjét, és telít

Az útifűmaghéj, más néven indiai bolhafű Nyugat-Ázsiában, Indiában és Iránban őshonos növény, amelynek magja és magburka a gasztronómiában is hasznosítható.

GettyImages-507955380

Klinikai kutatások kimutatták, hogy az útifűmaghéj értékes tápanyagtartalma csökkenti a koszorúér-betegségek kialakulásának kockázatát, valamint a vér koleszterinszintjét. 62 székrekedéssel küzdő, túlsúlyos pácienst vizsgáltak, akiknek több héten keresztül napi 3,5 gramm útifűmaghéjport adtak. A vizsgálatok végén 54 betegnél volt kimutatható a koleszterintszint csökkenése.

Az indiai bolhafű kúraszerű használata nem csak rendszeressé teszi a székelést, de a benne található anyagok miatt tisztítja a májat és az epét, amely a test méregtelenítéséért és a salakanyagok távozásáért felelős. Magas rosttartalma révén a jóllakottság és telítettség érzését kelti, ezáltal sokkal ritkábban éhezel meg, ami által kevesebb kalóriát juttatsz a szervezetbe. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Hogyan fogyaszd az útifűmaghéjat?

Az útifűmaghéj 100 grammja 87 gramm élelmi rostot tartalmaz. Összehasonlításképp: a napi rosttartalom 20-30 gramm között mozog, ez a három főétkezésre lebontva 8 gramm rost elfogyasztását célozza meg, így az útifűmaghéjból is fogyassz nagyjából ennyit. A belőle készült lisztszerű por - amelyet bioboltokban, drogériákban szerezhetsz be - tökéletesen alkalmas arra, hogy kiegészítsd vele házi készítésű diétás süteményeidet vagy más tésztákat, de müzlibe, gyümölcsös turmixokba, joghurtba is bátran tehetsz belőle egy evőkanállal.

GettyImages-527399395

Amennyiben nem az ételekhez kevered, fogyaszthatod préselt gyümölcslevekben vagy vízben feloldva is. A reggeli és esti étkezés előtt 20 perccel javasolt egy pohárkával inni belőle, ami bizonyítottan elveszi az éhséget, és sokáig telítettséget biztosít. Az útifűmaghéj fogyasztása ugyanakkor kúraszerűen ajánlott, két hét után tarts egy-két hét szünetet, és megemelt folyadékfogyasztás szükséges mellé.

Fogyás olajos magvakkal

Az olajos magvak általában nem állnak a legjobb fogyókúrás ételek hírében, mivel viszonylag sok kalóriát tartalmaznak, azonban jótékony hatásaik messze túlmutatnak az energiatartalmukon.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük