Megfogadtad, hogy lefogysz az új évben? Három egyszerű dolgon múlhat a siker
Az emberek 92%-ának nem sikerül betartani az újévi fogadalmát.

fogyás
Ez is érdekelhet

Második Esély a Procter and Gamble segítségével (x)

Kirándulnál egyet a családdal vagy csak fitten tartanád magad? Esetleg bebringáznál a munkahelyedre? Válaszd a Riverside 500-at! (x)

Mádai Vivien, Ördög Nóra és Tatár Csilla a Triumph tavaszi kampányában tündökölnek (x)

Tavaszi feltöltődés Burgenlandban (x)

beauty and style

Ashley Graham igazi csinibaba: a hatvanas években is kitűnt volna szépségével »

Mintha Palvin Barbi ikertestvére lenne: a 18 éves modellt a világ legszebb lányának választották »

Így viseld a sárgát tavasszal: ezekkel a színekkel mutat a legjobban »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Kétségkívül a legnépszerűbb újévi fogadalom a fogyás és az egészségesebb életmódra váltás. A fogadalmak betartása azonban csak igen csekély mértékben sikeres. Egy tavalyi, 2017. január 1-jén közölt kutatás szerint ugyanis a fogadalomtévőknek mindössze 8%-a éri el sikeresen a célját.

A fogadalom betartásának vannak általános buktatói. Nem csoda, hiszen a súlyfeleslegtől való megszabadulás nemcsak a leggyakoribb, de az egyik legnehezebb vállalkozás is. Az alábbiakban elmondjuk, mire figyelj, hogy sikeres legyen a fogyás, és melyek azok a dolgok, amelyekkel megkönnyítheted magadnak az életmódváltást.

Csak következetesen

Ahhoz, hogy te is benne legyél a sikeres súlyvesztők 8%-ában, a legfontosabb szabály, hogy ne vágj bele hirtelen, január 1-jén az újévi fogadalmad megvalósításába. Azon a napon, amikor még az egész világ a szilveszter kínjait nyögi, nem lehet elég tudatosan és elkötelezetten nekilátni a cél elérésének. A kulcs a fokozatosság, ezért ne dőlj be a hangzatos reklámoknak, azoknak a könyveknek és fitnesz DVD-knek, melyek azonnali fogyást ígérnek - ugyanis nem ez a cél, és nem is valószerű.

fitnesz-dvd-video-otthoni-edzes

Légy következetes, és ne fogj drasztikus diétába, ne terheld a testedet egyórás kemény edzéssel már az elején. Ha kell, készíts tervet, és hónapról hónapra emeld a terhelést: kezdd heti háromszor 30 perc sétával vagy jogginggal, amit a következő hónapban heti háromszori, 40 perces futással váltasz fel. Ösztönzésnek segítségül hívhatsz olyan eszközöket is, mint az aktivitásmérő órák, melyek szemmel láthatóvá teszik a fokozatosan elért sikereidet.

Semmiképp ne kezdj el már januárban koplalni, hanem az első hónapban iktasd ki az étrendedből a nasikat, és válts gyümölcsre, zöldségre, majd a második hónapban iktasd ki az olajban sült ételeket, és így tovább. Ha a szervezeted megszokta a változást - márpedig meg fogja, hiszen fokozatosan csinálod, így könnyebb dolga is lesz -, akkor kezdhetsz konkrét diétás étrendek megvalósításába.

Próbáld ki! Azok, akik sikert értek el az újévi fogadalmuk betartásában, és valóban megszabadultak a súlyfeleslegtől, kis célokat tűztek ki maguk elé, és megjutalmazták magukat valamivel, amikor a kitűzött részeredményeiket elérték. Bontsd részekre a céljaidat, és írd fel ezeket egy noteszbe heti bontásban, majd pipáld ki, amikor sikerült elérned. Téged is motiválni fog, hogy szó szerint szemmel látható az elért heti eredményed.

Pozitív hozzáállás

Az optimizmus nemcsak év elején fontos: hosszútávon megőrizni ezt, nem pedig elkeseredni viszont már nem könnyű. A pozitivitás megtartásában segíthet, ha konkrétan beleírod a naptáradba, hogy melyik napon mit kell megtenned azért, hogy elérd a célodat. Ez jelentheti azt, hogy minden hétre, heti három napra feljegyzed magadnak a 30 perc futást, vagy, hogy minden napra beírod, mit fogsz aznap ebédelni és vacsorázni. Ha leírva látod, nagyobb késztetést érzel majd az iránt, hogy teljesítsd is.

Sikeres fogyásnál a másik fontos faktor, hogy mire helyezed a fókuszt. Sokan azért hasalnak el a fogyókúrás próbálkozásaik során, mert a negatívumokra koncentrálnak - ezt vagy azt nem tudom megcsinálni -, ez a negatív keretezés pedig a siker legnagyobb ellensége. Formáld át a gondolkodásodat, és vedd észre a sikereidet! Arra is figyelj, milyen megfogalmazással tűzöl ki célokat magad elé.

Próbáld ki! Ahelyett, hogy azt mondanád, mostantól nem eszek édességeket, mondd azt magadnak: mostantól gyümölcsöket eszek édesség helyett. Ahelyett, hogy lemondasz a szódáról, fogalmazd meg így a döntésedet: mostantól napi 2 liter vizet fogok inni. Ha rögzülnek az ilyen pozitív felütésű mondatok, sokkal könnyebb lesz betartani a fogyókúrás tervet, és könnyebben éred el a részcélokat is.

Fektess a céljaidba!

Ha pénzt, időt és energiát fektetsz a céljaidba, sokkal nagyobb eséllyel viszed véghez őket. Semmi rossz nincs abban, ha rászánsz egy kis pénzt a menő sportruhákra, melyeket örömmel veszel majd fel. Ráadásul ez egyfajta pszichológiai trükként működik: ha már belefektettél valamibe, ráadásul olyasmire szántál pénzt, amit szívesen használsz - mert mondjuk, jól nézel ki benne -, akkor nem akarod majd csak úgy feladni.

A cikk az ajánló után folytatódik

A másik hatékony módszer, ami ugyanezen az elven alapul, ha havi, negyed- vagy féléves edzőbérletet vásárolsz. Lehet ez jógabérlet, edzőtermi vagy zumbabérlet, a lényeg, hogy olyasmit válassz, amit szívesen csinálsz majd. Ha pénzt költöttél a bérletre, akkor jóval nagyobb késztetést érzel majd, hogy elmenj az edzésekre. A mozgás pedig kulcsfontosságú a súlyleadáshoz és az egészséges életmódhoz.

Próbáld ki! Érdemes néhány valóban minőségi, fogyókúrás holmiba befektetni, melyek ráadásul megkönnyíthetik a céljaid elérését. Ilyen a biokerámia-szálas leggings, ami visszaveri a test által kibocsátott hőt, így a keringést és az anyagcserét is még inkább fokozza mozgás közben.

Extra tippek

Soha ne állítsd fel ugyanazt a célt magad elé, amit a tavalyi évben. Ha új célod van, az azt jelenti, hogy elérheted, míg, ha olyasmit tervezel, amit tavaly nem sikerült elérni, eleve hitetlenül fogsz hozzáállni. Ez nem azt jelenti, hogy ha tavaly azt fogadtad meg, hogy lefogysz, idén már nem teheted meg. Mindössze arról van szó, hogy ha tavaly tíz kilót szerettél volna fogyni öt hónap alatt, idén változtass ezen: legyen a cél tíz kiló egy év alatt, és a módszereden is változtass a fent leírtak szerint.

Fogyj ultrahangos technológiával otthon!

Ultrahangos, kavitácós zsírbontós készülék otthoni használatra kifejlesztve, amivel kényelmesen és célzottan szabadulhatsz meg a makacs zsírpárnáktól. A technológia titka, hogy az ultrahangrezgés hatására a zsírszövet elfolyósodik, és a nyirokutakon, majd a májon keresztül távozik a testből.
Tudj meg többet a készülékről, vagy rendeld meg itt!

Promóció

Mielőtt elkezded megtervezni a fogyókúrát és életmódváltást, írd le magadnak azt is, hogy konkrétan mit szeretnél elérni a fogyással, legyen szó arról, hogy újra bele akarsz férni a kedvenc farmeredbe, vagy arról, hogy nem akarsz kifáradni lépcsőzésnél. Tedd ki a listádat egy jól látható helyre, és gyakran nézz rá, hogy ezekre a pozitív dolgokra fókuszálhass.

Csak egyetlenegy dolgot fogadj meg az új év elején. Sokkal több kedved lesz egy cél után menni, valamint hatékonyabb és sikeresebb leszel az eléréséban, ha csak egy dologra kell fókuszálnod három helyett.

Ezt is szeretjük