Farkaséhség és plusz kilók ellen: ez a legjobb mozgásforma
Videó!
Az ugróköteles edzés felnőtteknek is melegen ajánlott. Ha formába hoznád magad, próbáld ki!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Valószínűleg te sem tegnapelőtt ugróköteleztél utoljára, erről a sporteszközről legtöbbeknek a gyerekkor jut eszébe.

Felnőttként is érdemes azonban elővenni, illetve vásárolni egy újat, hiszen segíti a fogyást, és még étvágycsökkentő hatással is bír.

Ezért fogyaszt az ugróköteles edzés

Mivel az ugrókötelezés kardió edzésnek számít - vagyis rövid idő alatt emeli meg a pulzusodat, a tested felhevül, az anyagcseréd pedig felpörög, és beindulnak a zsírégető folyamatok -, hatékonyan beilleszthető fogyókúrás edzéstervbe.

Amellett azonban, hogy segíti a zsírégetést, egy másik úton is támogatja a súlyvesztést. A Massachusetts Egyetem kutatása szerint a fel-le irányuló mozgások csökkentik az éhségérzetet.

Ennek okát a szakértők elsősorban abban látják, hogy az említett mozgások nagyobb feszültséget eredményeznek az emésztőrendszerben.

Ugyanakkor az is előfordulhat, hogy a nagyfokú testhőmérséklet-növekedés okoz csökkent étvágyat. Erről a témáról bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

A legjobb ugróköteles gyakorlatok

Ha úgy érzed, túl régen voltál már általános iskolás, és nem emlékszel túl sok ugróköteles gyakorlatra, kattints az alábbi videóra! Onodi Zsófia aerobik- és személyi edző bemutat néhányat.

Az ugrálás öröme

Kortól és edzettségi állapottól függetlenül bárki végezhet ugróköteles gyakorlatokat. Mindössze a szív- és érrendszeri, valamint a komolyabb ízületi problémák, illetve a csontrendszeri betegségek jelenthetnek kizáró okot.

Ennek a mozgásformának az egyik nagy előnye, hogy nemcsak az alakformálásban segít, hanem a visszahozza a gyermekkor felszabadultságát, örömét is.

Ezt is szeretjük