Farkaséhség és plusz kilók ellen: ez a legjobb mozgásforma
Videó!
Az ugróköteles edzés felnőtteknek is melegen ajánlott. Ha formába hoznád magad, próbáld ki!

Ez is érdekelhet

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

Kétszer olyan tömött lesz a copf, ha így csinálod: rövidebb hajból az igazi »

Ez lesz a frizuradivat a fesztiválokon: képeken a 2018-as trendek »

Csak a körme felét festette ki: ilyen szép mintát kapott pár ecsetvonással »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Valószínűleg te sem tegnapelőtt ugróköteleztél utoljára, erről a sporteszközről legtöbbeknek a gyerekkor jut eszébe.

Felnőttként is érdemes azonban elővenni, illetve vásárolni egy újat, hiszen segíti a fogyást, és még étvágycsökkentő hatással is bír.

Ezért fogyaszt az ugróköteles edzés

Mivel az ugrókötelezés kardió edzésnek számít - vagyis rövid idő alatt emeli meg a pulzusodat, a tested felhevül, az anyagcseréd pedig felpörög, és beindulnak a zsírégető folyamatok -, hatékonyan beilleszthető fogyókúrás edzéstervbe.

Amellett azonban, hogy segíti a zsírégetést, egy másik úton is támogatja a súlyvesztést. A Massachusetts Egyetem kutatása szerint a fel-le irányuló mozgások csökkentik az éhségérzetet.

Ennek okát a szakértők elsősorban abban látják, hogy az említett mozgások nagyobb feszültséget eredményeznek az emésztőrendszerben.

Ugyanakkor az is előfordulhat, hogy a nagyfokú testhőmérséklet-növekedés okoz csökkent étvágyat. Erről a témáról bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

A legjobb ugróköteles gyakorlatok

Ha úgy érzed, túl régen voltál már általános iskolás, és nem emlékszel túl sok ugróköteles gyakorlatra, kattints az alábbi videóra! Onodi Zsófia aerobik- és személyi edző bemutat néhányat.

Az ugrálás öröme

Kortól és edzettségi állapottól függetlenül bárki végezhet ugróköteles gyakorlatokat. Mindössze a szív- és érrendszeri, valamint a komolyabb ízületi problémák, illetve a csontrendszeri betegségek jelenthetnek kizáró okot.

Ennek a mozgásformának az egyik nagy előnye, hogy nemcsak az alakformálásban segít, hanem a visszahozza a gyermekkor felszabadultságát, örömét is.

Blog.hu ajánló